![]() |
vandaag besteld:
gti remschijven ate powerdisc ferodo ds2500 remblokken revisiesetjes voor de remklauwen vooraan sachs koppelingskit intussen de motor omgebouwd zodat alles past en al 1 en ander vervangen, alles past, das al veel. ![]() ![]() ![]() er moeten nog een paar dingen opgelost worden maar grotendeels zijn we er, kwa motor toch. |
Ziet er nu al goed uit!
|
Rond de hoeveel pk's wil je eigenlijk zitten?
Is wel veel aanpassingen als je bevoorbeeld maar 100pk wilt. Ik wou bij de mijne alleen een mercedes intercooler erop en een grotere downpipe, meer niet. |
het probleem is dat ik niet hoger mag gaan dan 200nm of de bak vliegt in frut van mekaar, daarnaast wil ik gewoon een robuust blok. Hoeft geen vliegmachine te zijn. De auto moet gewoon weer jaren meekunnen en daar zorg ik nu voor.
Deze ochtend: ![]() beetje opkuiswerk te doen dus ![]() ![]() Dan maar wat spullen gestoken, 22mm hoofdremcilinder, nieuw kvs vat, sproeivloeistofvat, dieselfilter, servoreservoirsteun. Ook een pak kabels opnieuw ingetaped en veel staan kuisen. KVS staat verlaagd zodat de veerpootbrug erboven kan lopen. ![]() ![]() ![]() en dan was het tijd voor een leuker werkje: ![]() ![]() |
Netjes hoor!
Stuur staat goed met die rode stiksels. Volledig leder? |
ja volledig leder
|
de wiechers bruggen zijn toegekomen:
![]() |
Waar monteer je die kleine, vooraan op de foto?
|
tussen de draagarmen
|
Tnx, weer wat geleerd. :-)
|
Zorgt ervoor dat je draagarmen minder naar elkaar toe flexen en je subframe langer heel blijft :thumbup:
|
Mooi spul
|
door de aanpassing aan de steun van kvssteun kan de veerpootbrug erop en kan ik het vat opendraaien zonder de brug te demonteren. Nu een paar teflonbusjes laten draaien om de rondellen te vervangen en we zijn er.
![]() |
Ik had vroeger ook een wiechers veerpootbrug vooraan, wel de aluminium versie (al maakt dat waarschijnlijk niets uit) maar als ik mijn motorkap dicht gooide viel hij op de brug en stond dus iets omhoog, ...
Verder proper werk weer |
klopt, daarom dat je het reservoir moet verplaatsen, dan valt hij er niet op. En als hij nu nog niet past dan dremel ik het gat wat uit naar beneden en kan ze nog iets lager. :thumbup:
|
deze morgen om 7u30 begonnen en daarnet gestopt om 19u30...fieuw
schakemechanisme gereviseerd: ![]() ik had bijna geen versnellingen meer denk ik: ![]() busjes in de draagarmen zetten: ![]() helemaal klaar: ![]() nieuwe sachs koppeling gestoken: ![]() vitessenbak ertegen geknald: ![]() ![]() |
Ziet er goed uit! :thumbup:
|
Lekker bezig weer!!
|
Subframe is gedemonteerd, fusees en schokdempers ook natuurlijk. Remklauwen zijn al opgeknapt, ik heb enkel 1 geleidingssetje te kort besteld. 1 van de wiellagers vooraan is compleet naar de zak, hoe dat komt is een raadsel want volgens de vorige eigenaar waren ze vorige jaar vervangen.
Morgen subframe, stabi en fusees een kleurtje geven en die lager bestellen. Het was duidelijk de moment voor alles eens te doen, stuurchappen zijn nog de eerste, idem met de draagarmen, het roest kwam er zo uitgevallen...De remflexibels vooraan zien er ook oud uit, droogtescheuren in enzo dus die bestel ik ook meteen mee. Toen ik onder de auto lag ook gezien dat er een rubber van de uitlaat opscheuren staat...tof tof tof, typische oude auto's. |
Ja je komt altijd meer tegen dan je verwacht.
Maar komt wel weer goed zo te lezen! |
All times are GMT +1. The time now is 21:33. |