![]() |
Zo vandaag de A-Stijlhoeken ingelast en de lassen afgeslepen, nu nog wat kleine afwerkingen en dan kan hij weer naar de straler. Hopenlijk volgende week.
![]() ![]() ![]() ![]() Quote:
Is goed, zodra er 1 stoel klaar is zou ik graag een fototje zien :D |
Mooi project deze hou ik in de gaten ;)
|
Zo de laatste week niet veel meer gedaan,
In de tussentijd wat lasjes links en rechts afgeslepen wat ik nog niet had gedaan. Nu ben ik wel nog bezig geweest met de gordel bevestiging, iets wat ik bijna vergeten was. Nu zit het orgineel zo als de rechter, het onderste plaatje zit op het bovenste gepuntlast. Aangezien deze in de reservewielbak uitkomt lijkt me dit een roestgevoeligpunt wat ook bevestigd word doordat het rot was. Nu heb ik er een kapje opheen gelast omdat ik denk dat het dan minder snel zal gaan roesten. Beeldmateriaal: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Quote:
Bedankt. |
Waar heb jij die remtrommelset vandaan? Of heb je die niet als complete set gekocht?
En had jij niet laatst ook al een complete set gekocht bij Bolku of verwar ik je nu met iemand anders? |
Ik heb deze bij Bolku gekocht als complete set.
Dus kan zijn dat je mij bedoeld. |
Hey Erik,
je stoelen zijn klaar. De stof zit er weer netjes en strak omheen :thumbup: De achterbank moet mijn schoonvader nog aan beginnen. Hier alvast wat foto's van de stoelen. Zijn helaas maar telefoonfoto's, maar het idee is er. ![]() ![]() ![]() |
Sow dat ziet er weer een stukje anders uit.
Neem aan dat de bijrijdersstoel er hetzelfde uit ziet. Viel het een beetje mee? Nu nog alleen eens goed reinigen zie ik al. |
Dat is wel echt een hele vooruitgang! Netjes.
|
Quote:
Bijrijdersstoel ziet er inderdaad net zo uit. Onder de stof was de stoel toch ook aardig versleten, dus dat was een beetje lastig. Maar is weer netjes opgevuld en zit weer super stevig. Ze zijn inderdaad wel nog vuil. Moet je alleen niet met het verkeerde spul reinigen als je ze terug hebt :D |
Oke maar komt allemaal goed hoor ik al.
Nee het hier APC van Meguairs dus dat moet wel goedkomen. |
Die stoelen zien er weer zeer goed uit zeg. Hopenlijk heb je vrijdag weer je beugel terug, zou een goed teken voor beide zijn ;)
|
Ja laten we het hopen,
Ik wil hem eigenlijk zowizo vrijdag ophalen. Heb namelijk dan met de straler afgesproken :D En het zou zeker mooi zijn als die van jouw dan ook kitvrij is. |
Ik hoorde dat je het interieur vandaag hebt opgehaald?
Tevreden? En laat de foto's maar komen :D Heb zelf de achterbank ook nog niet gezien. Alleen de stoelen heb ik gezien. |
Ja zal even de foto's op de laptop zetten.
Ben zeker tevreden, toch al een aardig verschil met hoe het was. Nu nog eens reinigen en dan ziet hij er als nieuw uit. Foto's komen binnen 15 min online. |
Ok. Ben benieuwd!
|
De foto's,
Alleen nu nog reinigen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mooi geworden :thumbup:
|
dat ziet er zeker erg netjes uit hoor !!
|
Dat is wel heel erg mooi geworden zeg. Is dat eenmalig of doet hij vaker interieurs opknappen :rolleyes:
|
Quote:
Ik neem aan dat die vraag voor mij geldt? Maar mijn schoonvader doet dat wel vaker ja. Heeft in mijn Golf 3 compleet lederen interieur gemaakt, in de cabrio van mijn vrouw, in de cabrio van de neef van mijn vrouw, zijn eigen cabrio, de BMW cabrio van mijn broer. En zo nog wat projecten. Hij is meubelstoffeerder van beroep en auto's bekleden is zijn hobby. Hij doet alles met de hand. |
Bedankt allemaal.
Er was ongeveer 1 tot 1.5cm per kant stof over, dus genoeg gerekt. |
Quote:
Was algemeen gesteld, maar idd voor jou bedoeld ;) Da's wel handig om je beroep in een hobby door te laten gaan buiten werktijd. Ik neem aan dat hij geen eenheidsprijzen heeft, maar alles laat afhangen van het te verwachten werk?! Ik heb ook nog een interieur dat opgeknapt mag worden (voorstoelen niet kapot maar wel los). Je mag me eventueel via pm een antwoord sturen. |
Gisteren de Golf weggebracht naar de straler, meteen de deuren en achterklep opgehaald, deze staan al in de epoxy.
Alleen zijn er 3 deuren waar wat laswerk aan de onderkant van de deur. De overige deur en de achterklep zijn meteen afgeleverd bij de strakmaker, zodat deze daar al mee aan de slag kan gaan. Wat foto's van de deuren: ![]() Deur 1: ![]() ![]() Deur 2: ![]() ![]() Deur 3: ![]() ![]() |
Stoelen zagen er echt goed uit gisteren. Zie dat je nog wat las werk hebt aan de deur, maar ach dat houd je bezig ;) Als je hulp nodig hebt na het weekend hoor ik het wel. Kan ik misschien weer wat leren lassen haha.
|
Is goed, laat je zondag wel even weten welke dag ik tijd heb.
Want moet nog 2x naar school denk ik. Dan mag jij aan mijn deuren lassen. |
Zo vandaag al aan 1 van de deuren begonnen,
Zoals altijd kom je meer roest tegen dan je aanvankelijk denk. Ben begonnen met de onderste strip alle puntlassen door te boren en eraf te slijpen, hier viel het nog allemaal mee. Toen zag ik een hoekje waar het plaatwerk dun was, ![]() ![]() ![]() Dit verder uitgeslepen en toen de binnenste plaat op maat gemaakt en erin gezet, ![]() Daarna de buitenste plaat op maat gemaakt en erin gezet, daarna epoxy erop gedaan. Deze kon ik fijn met de kwast aanbrengen, ![]() ![]() Ook zijn de velgen inmiddels terug van het ontlakken, ![]() Het enige nadeel is dat 2 van de 4 velgen de voorzijde is afgedaaid, nu ben ik aan het denken om de andere 2 ook af te draaien of om de randen van de 2 aafgedraaide velgen rond te schuren. Al lijkt me dit niet de makkelijkste klus. Eventueel wil ik de 2 afgedraaide velgen ruilen voor 2 niet overgedraaide velgen, of anders om. |
Zo ook de auto is terug van de straler, hij ziet er aardig groen uit.
![]() ![]() ![]() ![]() Nu de deuren afmaken en naar de strakmaker brengen zodat de auto er uiteindelijk ook heen kan en dat hij gespoten kan worden. |
Ziet er goed uit, en de beugel ook meteen in de epoxy zo te zien. Twee vliegen in een klap haha.
|
Nog even en dan kan de opbouw beginnen :D
|
oe oe oe .. ff zeuren...... waarom de kentekenplaatbevestigingsgaten (3 keer de woordwaarde) niet ff dichtgelast en dat ene andere gaatje
|
Quote:
Ja heb er al zin in. Quote:
Haha ja toen ik de foto's aan het bekijken was dacht ik er ook aan, maar heb nog epoxy staan dus die gaan denk ik dicht. Maar wil de kentekenplaat vast zetten zonder gaten in de auto te maken of een kentekenplaathouder te gebruiken, nu zag ik er hier op het forum zuignappen met schroefdraad te koop. Alleen houd dit niet op de zwarte achterplaat denk ik. Wat zou een mooie oplossing zijn? |
ruitenkit
|
Quote:
Klittenband ;) |
Quote:
Dat is zeker een mogelijkheid alleen zie ik die niet zo zitten. Ook vind ik het zonde voor de plaat erachter, deze zie je niet veel meer en vooral niet te koop. Quote:
Dat is zeker een goede optie, hopenlijk hangt het dan een beetje stevig maar dat zien we t.z.t. wel. |
Quote:
Met die 3M plastic-klittenband zit het ook op mijn Cabrio :thumbup: zit al meer dan 5 jaar :D |
Ah nice, dan gaat dat hem worden.
Nu zo het ook een mooie oplossing zijn om de zwarte plaat vast te zetten. Alleen zou dat dan zonde zijn omdat ik de bevestiging van die plaat moet vernielen, dus dat ga ik toch maar niet doen. Tenzij iemand nog een nette heeft liggen waar deze al vanaf zijn. |
ik was daar zelf ook al een oplossing voor aan het bedenken en ik denk dat ik dat met magneten ga doen. gewoon 2 magneten inpakken in vilt en die vastmaken aan de kentekenplaat. heel makkelijk te gebruiken bij meetings als je geen kenteken zichtbaar wil hebben.
|
Quote:
Ik ken iemand van GC-forum met een cabrio met een G60 ingebouwd. Die heeft dat ook zo en de plaat valt er tijdens optrekken niet van af :D en ook niet tijdens heeeeel hard rijden :eek: |
Vermits een nummerplaat bij de wagen blijft in Nederland is er toch niets mis mee om die te plakken?
Die magneten of klittenband gaat met de tijd ook wel beschadigingen meebrengen en die klittenband moet ook geplakt worden. En de kans op verlies of diefstal is ook groter. |
ik begrijp het ook niet helemaal erik,snap wel dat je het netjes wil hebben maar dit is imo wat vergezocht.als het nou in een cleane bumper was ofzo?
|
All times are GMT +1. The time now is 21:47. |