Van Limburg |
25-08-2025 12:28 |
Afgelopen donderdag 21/08/2025 was het dan weer zover. 05.00u vertrokken en 08.30u aangekomen.
Er werd meteen een slechte start gemaakt want de ECU bleek helemaal dood te zijn. Vorige keer had er al een emulator aangehangen en daar zou iets zijn misgelopen. Weet er het hele fijne nu niet van maar uiteindelijk is er een nieuwe chip in gesoldeerd. Ondertussen was het wel 11.30u met nog geen enkele run gemaakt. Vanaf hier gaat ook snel de instelbare drukregelaar er uit en wordt deze vervangen voor een vaste 3bar.
Eerste run komt er meteen 60pk bij en hier houdt het dan eigenlijk ook snel op, wederom knock-detectie. Verder een beetje ethanol er in maar dat hielp ook niet veel.
Dan komen we verder bij de niet werkende VVT uit eerdere post. Deze stekker was nog steeds niet ingestoken omdat mijn monteur bevestiging zocht van zijn vaststellingen. Door alle aanpassingen die de hoogte negatief beïnvloeden.. en dat zijn er wel wat.. kan dit niemand doen. Uiteindelijk met zwetende handjes groen licht gegeven om het gewoon in te steken, dit werkend krijgen was voor mij ook wel belangrijk. Met resultaat, geen kromme kleppen en de hele koppelcurve verschuift 300 toeren vroeger.
VVT: 3200 385Nm
Geen VTT: 3200 320Nm
Dit had mijn duurste stekkertje ooit kunnen worden :rolleyes:
Uiteindelijk mijn laatste run sluiten we af met een zo'n 340pk en 500Nm :thumbup:
Dynostar, Shell V-power met een klein restje ethanol:

|