![]() |
CA vindt plaats bij een hoog contrast verschil, bijvoorbeeld een witte meeuw in een strakblauwe lucht. Sommige objectieven kunnen daar moeilijk mee omgaan en vertonen dan die groen/paarse gloed erom heen.
In jou laatste geval scheen de zon op de gril waardoor dat denk ik als wit gezien werd op een zwart oppervlak Software zoals lightroom kan dat iets wegwerken. |
Inderdaad. CA kan je makkelijk in Photoshop wegwerken door middel van: Adjustment Layer -> Hue/Saturation en dan paars weghalen uit de foto. Maak daarna een Layer Mask aan, zo kan je door zwart en wit bepalen wat je wel en niet wil beïnvloeden door je Adjustment Layer.
|
Thanx Rik Geezer ga vanavond gelijk even kijken is toch jammer dat dit voor komt.
@Herm ik denk dat de bewuste foto's allemaal op 1.8 gemaakt zijn. |
Quote:
Kijk, probeer eenzelfde foto maar eens op f/2,0 of f/2,5 Dan zal het een heel stuk minder zijn. |
Nog leuke tips voor een stedentrip ergens in de herfst? De herfst is een van m'n favoriete tijden in het jaar, vooral mooi om foto's te nemen :D
Ik zat zelf te denken om naar Edinburgh te gaan omdat ik gewoon fan ben van historische steden en kastelen, misschien nog andere tips? :D |
|
Je komt niet elke dag rond zonsondergang met de boot langs de actieve vulkaan Stromboli :)
![]() |
Kan me idd niet herinneren Zwollie mooi plaatje hoor !
|
|
Ik heb zelf helaas nog geen ervaring met HDR-technieken, maar als (kritisch) kijker wil ik je wel alvast adviseren om het erg zuinig toe te passen! Je kunt er een foto mooi mee "ophalen", maar ook erg lelijk maken. Tenzij je natuurlijk juist een bepaald effect wilt bereiken, maar dan ben je meer met kunst bezig dan fotografie. ;-)
|
Heb je helemaal gelijk in Erik is maar net wat je voor ogen heb.
Ik lees ook dat de een het met verschillende licht sterkte foto's doet en een ander weer met sluitertijden of diafragma. En hoeveel foto's nu daadwerkelijk te gebruiken ??? |
Met hoeveel foto's je het doet is aan jezelf, maar het zijn er minimaal 3. En ik ken geen andere manier als het aantal stops veranderen, dus op -1/0/+1. Gelukkig kan ik dat automatisch laten doen door de camera :D
|
Licht stop kan idd van -4 to +4 maar dan wel handmatig :D
|
|
Een oude foto van mij toen ik de Canon 400D nog had. Anders bewerkt en voor het eerst mijn nieuwe logo gebruikt wie ik alleen voor auto foto's ga gebruiken denk ik.
![]() |
Hey Style, super dikke fotos! en auto:D
|
Quote:
Thanx Maurice :thumbup: Mooie foto hoor Geezer..... camera heb ik helaas niet nodig ;) |
Echt mooie foto's heren!
@Peter, die HDR's zijn goed gelukt zeg, mooi effect zo. @geezer, die ken ik al en blijf het een waan foto vinden! Vind het heerlijk dat je ziet dat het om de auto gaat maar vooral ook de vriendschap, lol en vermaak met het maken van de foto's door het lichtstatief met speedlite! |
het is alweer even geleden, maar die foto heeft zoooo lang m'n bureaublad vervraaid!
super auto, super foto :cool: |
Dank je heren, dat is leuk om te horen :)
Wat vinden jullie van het logo? |
Ziet er goed uit Geezer knap gemaakt !
|
Op mijn werk aan de slag gegaan.
Speedlite met een 10m E-TTL cable van OCF Gear Meer uitleg volgt nog ;) ![]() Gears in a box. by just Herm, on Flickr |
Mooie plaat, perfect belicht ook. :-)
|
Quote:
Bedankt Erik, tof! Heb een Speedlite 580 EXII aangesloten met een 10m TTL cord. Mijn collega hield die in de hand en richtte die op de juiste plek waar de invulflits nodig was. Eerst omgevingslicht gemeten door op Av stand de schertediepte in te stellen en de camera de sluitertijd laten bepalen (zonder flits) Daarna dmv Exposere Compensation het omgevingslicht ingesteld zoals ik wenste, diafragma blijft gelijk en sluitertijd past hij eigenlijk aan. Hiermee regel je het omgevingslicht. Toen flitser aan en op menu in camera deze ingesteld handmatige zoom en ook zelf de power laten bepalen. Ook hier weer met Flash Exposure Compensation de power teruggeregeld naar wens. Het boek: Speedliters Handbook van Syl Arena is echt een aanrader voor als je met flitsbelichting wil beginnen. Hij legt het haarfijn en leuk uit. Ook de verschillen van Speedlites tov een studioset en vooral de voordelen die je met Speedlites hebt, dat zijn er best wat trouwens :thumbup: |
Damn Rick! Da's een mooi lensje hoor! Neem die morgen maar eens mee ;)
|
Deze reply had ik gisteren moeten zien :chair:
|
Quote:
Ja dat klopt Peter! Ach, het is mij heel goed bevallen vandaag dus denk dat we dat maar snel moeten herhalen. Ik denk aan een Volksforum photoshoot (herfst-editie) :D |
Hahaha, echt jammer Peter.
![]() ![]() |
Klinkt goed Herm :thumbup: en mooie foto's Rick ;)
|
Afgelopen zaterdag zijn Misha, Rick en ik lekker aan de slag gegaan en foto's gemaakt van de mk2 van Misha.
Het is ons erg goed bevallen en als ik zo de resultaten zie is dat daar ook echt aan te zien. Het was een gezellige dag! Helaas kon Peter niet maar we gaan het zeker over doen. We zijn in Venlo op diverse locaties geweest met op het laatst en een hele grote loods, waar we op een mooie gladde vloer ons goed hebben kunnen uitleven met de carrig. Zo hebben we de zogenaamde Rigshots gemaakt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Deze laatste is door Misha mooi gephotoshopt en bestaat uit minstens 3 foto's die we bewust zo gemaakt hebben. 2 statische fotos, ook met de rig, 1 met de motorkap open, 1 met de bestuurder :cool: op zijn werkplaats en dan de uiteindelijke rugshot zelf. Heel mooi samengebouwd Misha :thumbup: ![]() |
Damn, ziet er echt vet uit Misha!
Die kan zo op de cover van PVW :thumbup: |
Thanks! En jij bedankt voor de hulp en het ter beschikking stellen van de rig.. en Rick natuurlijk ook!
Dat van de PVW heb ik gisteren ook al van JPS te horen gekregen haha. Echter voldoet mijn auto naar mijn mening niet helemaal aan de PVW standaard, en daarnaast mis ik ook de connecties, want om dergelijke dingen te bereiken moet je toch wel wat 'inside people' kennen is mij de laatste jaren opgevallen :) |
Een paar "Behind the Scenes" shots:
![]() ![]() ![]() ![]() Mocht er iemand interesse hebben in een Rigshot of een fotoshoot van zijn/haar auto. Let me know! :thumbup: . |
Quote:
Jazeker, Rick ook bedankt. De foto's zijn echt top geworden! Was ook een gezellige middag :thumbup: Ach, dat komt nog wel dan ;) |
Mooie foto's heren! Hier had ik graag bij willen zijn.
En Rick geen foto's gemaakt met de 35mm? Ik dacht dat die er vast opgelijmd zat :D |
Op zijn Flickr staan er wel enkele.. en ook in het dikke mk2 topic :thumbup:
|
Quote:
Haha, busted! Ik had de 17-40 te koop staan, maar die rig heeft mij doen beseffen dat ik hem toch niet weg doe. Toch maar zo'n ding aanschaffen. :) Was een leuke en gezellige dag, nogmaals dank Misha en Herm. :thumbup: |
Quote:
:thumbup: |
Nou Rick ik heb de 17-40 ook 5 jaar gehad en verkocht. Binnen een maand had ik hem weer nieuw aangeschaft omdat ik hem toch miste
|
All times are GMT +1. The time now is 09:40. |