Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta MK1 1983 1.3GL (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71229)

De Limburger 18-10-2010 20:07

Foto's zullen inderdaad in mijn beheer geschoten worden hahaha..
Gr Ronnie

breadfan83 18-10-2010 20:21

Volgende keer alleen effe zorgen dat beide foto's met gelijke instellingen geschoten worden. Die met de kap open is om de een of andere reden heel mooi helder, en die met de kap dicht was pikkedonker. :tongue:

De Limburger 18-10-2010 20:24

Ja snap niet hoe het kan, maar het begon donker te worden, dus ik denk dat het een gevalletje toeval is. Hahaha.
Gr Ronnie

vdWal. 18-10-2010 20:37

Netto foto :)

het is gelukt zie ik

De Limburger 20-10-2010 16:39

Sta je bij een vriend om bruiloftsfoto's te schieten, kom je erachter dat je een koelslang kapot hebt. Jammer.... Maar goed morgen dus even repareren, dan moet de wagen maar een nachtje in Sittard overnachten. Nu verder met fotograferen.
Gr Ronnie

De Limburger 21-10-2010 20:54

Zo de Jetta is weer gemaakt en het systeem mooi ontlucht. Had nog een koelslang nieuw liggen van de Golf Gti, die was nog hagel nieuw en origineel VW, die paste netjes dus die zit er nu op en doet zijn werk perfect.
Gelukkig, want ik vind dat maar niks als er iets kapot is aan de wagen.
Gr Ronnie

Gino89 21-10-2010 21:28

Jetta ziet er goed uit ronnie :thumbup: Die foto's zie je de laatste tijd altijd meer. Ziet echt super uit :D

De Limburger 26-10-2010 23:09

Vandaag was ik het beu, bah bah, hij liep de laatste tijd erg raar en het leek alsof die op 3cilinders liep. Dus vandaag maar even alles vernieuwd, nieuwe bougies nieuwe verdeler, en rotor. Maar na montage liep dat ding als een varken. Na lang klooien, kwam ik erachter dat die dikke rubber onder de carburateur, versleten was en hij daar dus flink valse lucht weg trok. Maar ik was die stomme carb echt beu, en heb dus alles er van af gebouwd, en de inlaat er ook vanaf gehaald, en nu zit de nieuwe pakking en de motorfiets inlaat al op de plaats. Nu nog even een paar dingen aanpassen, en bekijken hoe het moet komen en dan hoop ik het morgen zo ver mogelijk af te hebben.
Morgen maak ik wel even wat foto's.

Dingen die ik nog moet uit zoeken:

Montage van de gaskabel,
Lengte van de montage rubbers of dat wat uitmaakt omdat die wat erbij zitten echt te kort zijn.
En ik heb na het demonteren van het inlaat spruitstuk twee gaatjes over die niet worden bedekt door de pakking.
Maar deze gaatjes, van ongeveer 15mm zitten ook in het originele inlaat. Maar ik weer niet of die dus open kunnen blijven????
Wie er info heeft mag het zeggen.

Edit:
Net nog een bod gedaan op een andere set carb's, omdat daar wel de kelken bij zitten en misschien de aansluit rubbers dus ik ben eens benieuwd.
Als ze compleet zijn dan neem ik die ook over.
Dan heb ik tenminste al weer een ding op gelost.
Gr Ronnie

ErikvanBilsen 27-10-2010 10:46

Voor de gaskabel heb ik een handremkabel van de fiets gepakt.
Ik moest een beetje aanpassen bij het gaspedaal maar werkte echt super,
Kosten waren volgens mij 5,50.

De Limburger 27-10-2010 11:22

Oke bedankt Erik. Ga er zo eentje bestellen op het werk. Ook als het goed is de slang om te monteren. En een paar boortjes meenemen komt inorde. Gr Ronnie

richard-polo 27-10-2010 12:10

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Vandaag was ik het beu, bah bah, hij liep de laatste tijd erg raar en het leek alsof die op cilinders liep.

waar loopt ie normaal op dan? :tongue: {benzine}

De Limburger 27-10-2010 17:35

Hahaha ja foutje..

De Limburger 27-10-2010 20:35

Zo net een setje 36mm extra erbij gekocht incl kelken en montage rubbers. Dus dat probleem is waarschijnlijk de wereld uit.
Nu dan vrijdag even kijken om het spruitstuk aan te passen zodat die twee gaatjes ook afgedicht worden. En dan maar eens het zooitje gaan affstellen en kijken of het aan de gang wil.
Gr Ronnie

richard-polo 28-10-2010 09:19

ben benieuwd hoe dat rijdt en klinkt :thumbup:

Mister Cool 28-10-2010 09:40

Goed idee ronnie, ben benieuwd wat het word:D

Marcus BBS 28-10-2010 15:41

Mooie, nette auto! :thumbup:

De Limburger 28-10-2010 16:10

Dank je Mark,

Vandaag begonnen aan het aanpassen van de gaskabel en de choke kabel. Ik heb nu de gaskabel aan de gang en de choke ook. Vanavond even van karton de plaatjes op maat maken om de gaatjes in de kop af te dichten en dan morgen even het spruitstuk aanpassen. Zodat dat ook geregeld is. En dan van het weekend kiijken of alles wil werken zoals het hoort.
Gr Ronnie

De Limburger 28-10-2010 18:47

Net weer even verder gegaan aan het blokje. Ik heb de originele gaskabel uit de huls gehaald en de aangepaste remkabel daardoor heen gevoerd. Nu moet ik die alleen even aan de pedaal monteren. Maar zo hoef ik niet te klooien met busjes en zo. Ook heb ik al gekeken hoe ik de choke ga monteren waarschijnlijk gaat dat ook goed komen.
Morgen krijg ik dus die andere carb's incl de kelken en montage rubbers. Zodat ik dat morgen avond kan monteren. Ook morgen even op het werk wat T-stukken regelen zodat ik de benzine slangen ook kan monteren.
Hier een drietal foto's van hoe het nu uitziet.

Gr Ronnie

svennie 28-10-2010 19:38

Ben benieuwd hoe het gaat worden en hoe het gaat bevallen.
Ben ook met zo'n zelfde idee aan het spelen, omdat ik mijn carb ook kotse moe ben. Altijd gezeik met die dingen.

gti-er 28-10-2010 21:52

netjes zo! Ik ben benieuwd hoe dat loopt! :thumbup:
zal wel een stukje beter lopen dan standaard! :cool:

De Limburger 28-10-2010 22:01

Dat deed die zowiezo al met dat nieuwe uitlaatspruitstuk. En nu zal het hopenlijk nog beter gaan. Ben eens benieuwd naar de 36mm carb's morgen.
Gr Ronnie

De Pul 28-10-2010 22:15

gaaf ronnie:thumbup:

De Limburger 29-10-2010 07:44

Of die carb's vandaag gaan aankomen is maar de vraag, aangezien ze nog in sortering staan op de site. Maar goed de plaatjes voor het spruitstuk zijn al in de maak, en kunnen straks nog even afgelast worden. Dan kan ik die tenminste straks vast monteren. En dan zou ik morgen wel verder kunnen aan het monteren van de carb's want morgen moeten ze er zeker zijn. Het is een geluk dat ik al een set heb waar ik alles op kan afstellen een aanpassen. Gelukkig scheelt dat een hoop tijd.

@De Pul: Ja Gerben ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen en klinken, het is wel geen Turbo maar ook dit kan geil klinken.
Gr Ronnie

De Limburger 29-10-2010 14:49

Gelukkig zijn de carb's binnen gekomen net, zien er goed uit, maar er zat nogal wat plastick omheen, dat hebben we al verwijderd en de kelken ook vast gemonteert, er zit nu een 130er sproeier in die gaat plaatsmaken voor een 135 of een 150, even kijken waar die mee wil starten.
Zaterdag toch nog flink wat te doen om hem aan het lopen te krijgen.
Gr Ronnie

FunkyF 29-10-2010 16:44

goed bezig shenkie!

spoorverbreders ook gevonden bij je voordeur?
ik was er vanmiddag even en heb nog een klein kwijlvlekje op je jetta gemaakt ;)

De Limburger 29-10-2010 18:03

@FunkyF:

Haha ja ik zag ze liggen maar vooral dat ''vlekje'' viel op! Hahaha morgen ben ik er aan bezig dus als je je verveelt kom je maar ff kijken..
Gr Ronnie

De Limburger 29-10-2010 18:18

Zo de carb's zitten erop, en met die rubbers van honda zelf zitten ze echt muurvast, beter als zo'n stukje slang. Morgen even nog wat brandstofslang halen en dan de pedaal aansluiten. En eens kijken wat die doet. Zal wel goed komen.
Gr Ronnie

FunkyF 29-10-2010 19:26

Helaas ben ik morgen de hele dag in Eindhoven City, maar kom zeker snel kijken en luisteren.....mmm misschien leuk om dit ook van de winter op mijn sletta te zetten ....:)

succes met de werkzaamheden

De Limburger 30-10-2010 15:57

Zo net even bezig geweest met Edwin, aan de motor.
Starten wil die al en lopen ook wel, natuurlijk niet optimaal maar hij loopt.
Nu heb ik alleen dat er dus benzine uit de kelken blijft lopen maar goed daar heb ik al een topic over geopend.
Nu maar eens kijken dat ik dat kan oplossen en dan eens kijken om het oppakken van de motor ook goed te krijgen.
Gr Ronnie

De Limburger 31-10-2010 21:44

Zo zit het op dit moment aangesloten onder de motorkap, wat wel wennen is, is toch wel de korte slag op de gaspedaal. Maar goed dit gaat wel goed komen.
Even een andere pomp halen ( deze is al besteld ) en dan alles aansluiten en kijken wat die dan doet.
Foto's!!

Lekker racy!

Gr Ronnie

Mister Cool 31-10-2010 22:08

Ziet er lekker uit Ronnie, ik ben benieuwd wat dit gaat doen!

Larsv5 31-10-2010 22:13

Keurig Ron....

:thumbup:

De Limburger 01-11-2010 08:46

Ja ik ben ook benieuwd wat het gaat doen, het geluid is wel al leuk. Vandaag maar begonnen met het zoeken voor zo'n benzine pomp. Maar als ik er geen vind ben ik verplicht om te wachten tot donderdag want dan is die binnen, bij de motorzaak.
Eens kijken of Heuts ook zo'n Hardi pompje heeft zoja dan heb ik geluk.
Zal wel goed komen.
Gr Ronnie

jetta mk1 '82 01-11-2010 08:49

ziet er goed uit, laat straks die filmpjes maar komen....

Ralph 01-11-2010 09:25

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ja ik ben ook benieuwd wat het gaat doen, het geluid is wel al leuk. Vandaag maar begonnen met het zoeken voor zo'n benzine pomp. Maar als ik er geen vind ben ik verplicht om te wachten tot donderdag want dan is die binnen, bij de motorzaak.
Eens kijken of Heuts ook zo'n Hardi pompje heeft zoja dan heb ik geluk.
Zal wel goed komen.
Gr Ronnie

Volgens mij liggen die pompjes op voorraad bij APR in Roermond. :thumbup:

De Limburger 01-11-2010 09:39

Pompje is besteld, morgenvroeg heb ik die binnen, voor een leuke prijs. Via Heuts, dan eens proberen wat die doet.
En filmpjes maak ik wel ja komt inorde. Maar eerst zorgen dat de boel goed draait.
Gr Ronnie

sciroccoGTII 01-11-2010 12:41

Hebben je kelkjes nou verschillende lengtes? Zou ik wel even gelijk maken!

AdvilBob 01-11-2010 12:54

zuut dr sjoen oet jong :thumbup: ben eens benieuwd hoe dat loopt....

De Limburger 01-11-2010 14:24

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Hebben je kelkjes nou verschillende lengtes? Zou ik wel even gelijk maken!

Wat is het voor/nadeel dat deze kelkjes niet gelijk zijn? Aangeziewn de zo ook op de Motorfiets zitten gemonteerd dacht ik dat het wel goed was?
Maakt dit dan ergens een verschil in? Want gelijk maken is namelijk nog al erg moeilijk of ik moet nog zo'n setje ergens uit kunnen halen.

@AdvilBob,

Morgenavond zijn we bij mij in de garage bezig kijken of de zooi wil starten. Dus dan kun je komen kijken. Maar kan je niet beloven dat het allemaal afkomt morgen avond.

Ook heb ik net van een collega te horen gekregen dat hij zijn onstekings afstel lamp van Sun weg doet. Dus die neem ik wel mooi van hem over, hoef ik tenminste geen meer te lenen.
Gr Ronnie

Oldskool_Ivo 01-11-2010 14:51

ziet er allemaal goed uit kerel :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 00:12.