Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1.1 '81 Project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99961)

Van Limburg 18-05-2014 13:12

Ondertussen heb ik de golf wat platter gezet.
Dan ook een goede verzekering uitgekozen.
Moest hiervoor lid zijn van een erkende oldtimerclub, dus dat heb ik eerst in orde moeten brengen.
En nu is het wachten op men platen.. Helaas door vertragingen bii het DIV, kan dit een maand duren..
Wachten nu dus..

Barn171 18-05-2014 13:14

Da's precies altijd gezever met die platen bij jullie hè? We duimen met je mee. ;)

Van Limburg 18-05-2014 19:08

Quote:
Originally Posted by Barn171
Da's precies altijd gezever met die platen bij jullie hè? We duimen met je mee. ;)

Computer/Software problemen zou het deze keer zijn..

Daarnet de golf gewassen, echt vuil was die niet aangezien der nog niet veel mee gereden is..

Van Limburg 27-06-2014 23:32

Gisteren men platen dan eindelijk gekregen, instappen en rijden!
Ging nog vrij goed.
Tijdens de rit gestopt om even te kijken wat ik eigenlijk raakte over vluchtheuvel. Bleek de bout van de uitlaat klem te zijn, die moet ik dus nog even goed draaien.

En toen kwam er plots rook uit motorruimte. Preventief had ik al 4 brandblussers meegenomen..

Bleek gelukkig een gescheurde koelvloeistofleiding te zijn..

Na dat dat probleem opgelost was, vrolijk gaan verder rijden.

Bestel wel nog een nieuwe, preventief:D

Style 28-06-2014 08:14

:thumbup: Goed bezig Ward als dit alles is valt het toch nog wel mee.
Ik kwam er vorige week Vrijdag pas achter dat mijn achterlichten nog maar alle bij met 1 moertje vast zaten :rolleyes:

Van Limburg 28-06-2014 11:42

Quote:
Originally Posted by Style
:thumbup: Goed bezig Ward als dit alles is valt het toch nog wel mee.
Ik kwam er vorige week Vrijdag pas achter dat mijn achterlichten nog maar alle bij met 1 moertje vast zaten :rolleyes:

Haha ja valt nog allemaal goed mee:)

Van Limburg 30-06-2014 13:06

Veel foto's zijn weg. Iemand een idee hoe dit kan?

Style 30-06-2014 20:03

Dat ligt aan je upload host weet niet welke he altijd gebruik maar daar zijn ze waarschijnlijk verwijderd.
Heb je niet als je ze hier upload doe ik ook niet altijd maar is wel slimmer :rolleyes:

Van Limburg 02-07-2014 22:23

Quote:
Dat ligt aan je upload host weet niet welke he altijd gebruik maar daar zijn ze waarschijnlijk verwijderd.
Heb je niet als je ze hier upload doe ik ook niet altijd maar is wel slimmer :rolleyes:

Dacht ik ook. Maar ik meende dat imageshack dat probleem niet had.

Heb vandaag een 100km gereden.

Benzine pomp lekt olie. Is een nieuwe ma er zit vanonder een gaatje, geen idee waar da voor dient..

Van Limburg 05-07-2014 01:13

Daar stond ik dan;)

Style 05-07-2014 21:59

En toen ,wats gebeurd ? Gevalletje pech !

Van Limburg 05-07-2014 22:08

Quote:
En toen ,wats gebeurd ? Gevalletje pech !

Scheur zat net aan de slanggenklem, gewoon stukje uitgesneden:) gelukkig maar haha :thumbup: was nog een foto van die scheur in koelvloeistofslang :D

Van Limburg 26-07-2014 12:09

Inmiddels hier en daar al wat rond gereden maar nog enkele dingen zijn niet naar wens.

Bij de benzine pomp komt er olie uit dat kleine gaatje onderin. Ook wordt de benzine niet vast gehouden na het stilzetten van de motor.
Benzinepomp is nieuw omdat ik bij de vorige al twijfels had. Heb em laatst voor de 3de keer los en terug vast gehaald. Maar er is weinig tot geen verbetering. Ik heb de indruk dat de grootste hoeveelheid olie lekt bij de eerste start. Het gaat om een 5tal druppels.

Iemand die weet wat de oorzaak kan zijn van het lekken van olie?

Barn171 26-07-2014 17:04

Membraan lek, is het enige wat het kan zijn. Verklaart ook beide problemen. Als je de bon nog hebt even terug gaan, als je hem niet meer hebt ook, want je hebt een nieuwe nodig. Tenzij je de pomp kunt open schroeven, dan kun je misschien nog wat herstellen.

Van Limburg 27-07-2014 15:28

Quote:
Membraan lek, is het enige wat het kan zijn. Verklaart ook beide problemen. Als je de bon nog hebt even terug gaan, als je hem niet meer hebt ook, want je hebt een nieuwe nodig. Tenzij je de pomp kunt open schroeven, dan kun je misschien nog wat herstellen.

Openschroeven zit er volgens mij niet in, dat zit in elkaar 'geklonken/geperst' als ik me niet vergis. Heb al men bonnetjes van de golf nog, die zal er vast nog wel bij zitten.
Kan het veel kwaad dat ik zo nu en dan verder rij?

Barn171 27-07-2014 16:18

Mee rijden kan, maar is maar net of je dat wilt. Want al lekt het weinig, je zult toch vlot een vuil blok krijgen. Het zal in ieder geval niet zo zijn dat je ineens al je olie verliest.

Van Limburg 29-07-2014 00:26

Quote:
Mee rijden kan, maar is maar net of je dat wilt. Want al lekt het weinig, je zult toch vlot een vuil blok krijgen. Het zal in ieder geval niet zo zijn dat je ineens al je olie verliest.

Tot nu toe valt dat erg goed mee, ik ga achter die pomp aan.. :)

knarfmk1 29-07-2014 07:58

Leuke golf! Met wat voor verf/kleur heb jij je motorblok en kleppendeksel gespoten?

Van Limburg 29-07-2014 15:45

Die is van motip, juiste nr moet ik eens opzoeken als ik nog ergens een bus heb. Uit me, hoofd was dat 04030. Kleppendeksel is gestraald van te voor. Ik merk nu al dat men straalgrit iets te grof was. Zie al hele kleine roestpuntjes.
Ookal is deze 800° bestendig.. Toch zal ook deze lak op lange termijn geen mooi resultaat geven.
Om men motorblok ziet die iig nog goed uit. Blok is gewoon zuiver gemaakt/opgeschuurd. Maar spuit er nooit WD40 op.. Kan je de lak gewoon weg vegen. Dat probleem had ik dus toen ik men cilinders wou beschermen na het honen.

Van Limburg 03-08-2014 02:12

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Leuke golf! Met wat voor verf/kleur heb jij je motorblok en kleppendeksel gespoten?

04030 dus:)

All times are GMT +1. The time now is 18:57.