Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jettaracing's 'nieuwe' '97 Golf Mk3 variant TDI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47487)

lowrider23 11-02-2013 10:32

Ik zat al te wachten op de update, toppie weer hoor!! :thumbup:

jettaracing 24-03-2013 10:04

Dank je christian ;)

En inmiddels weer een paar kleine update's !

Op de Vwspeed midwintermeet een Abt pookknop gescoord dankzij alberto :thumbup:

Match't mooi bij de grille :D

De schroefset vervangen , de Vmaxx toch aan vervanging toen na 4 jaar en dik 80.000 km :cool:

Vervangen door een nieuwe Autotechnics set , ook zijn de remblokken vervangen ;)

De auto rondom nog een cm'tje lager gekregen , achter ook iets aangepast kwa hoogte :cool:

En de porsche wielen zijn eens goed aangepakt , de randen zijn afgedraaid en de harten en binnenkanten opnieuw gespoten

Logo's ook netjes in kleur en geheel in de blanke lak, zelfs nieuw plaklood meegespoten in kleur :eek:

Nu nog even sparen voor een nieuwe set 195/40x17's , en dan wachten op de lente :tongue:

lowrider23 24-03-2013 10:16

Hele mooie nieuwtjes weer hoor! :thumbup: Maar... de lente is al begonnen, alleen je merkt er niets van! :tongue:
Valt me ook niet tegen dat je op de Vmaxx set bijna een ton hebt gereden! :eek:

jettaracing 26-03-2013 23:10

Quote:
Originally Posted by lowrider23
Hele mooie nieuwtjes weer hoor! :thumbup: Maar... de lente is al begonnen, alleen je merkt er niets van! :tongue:
Valt me ook niet tegen dat je op de Vmaxx set bijna een ton hebt gereden! :eek:

V maxx setje viel mij ook niet tegen hoor , en idd de lente is al begonnen , alleen de warme temperatuur mag van mij nu wel eens langskomen ;)

bartuzz 26-03-2013 23:50

Wat gaat er met de Vmaxx set gebeuren of is die al in de oud ijzer bak beland?

Jetta MaNiA 27-03-2013 08:12

Hoe rijd het Wytze? Ik vind de uitgaande slag van de v-maxx set eerlijk gezegd drama. Weet wel dat je niet mag zeuren voor dat geld, maar toch :)

vdWal. 27-03-2013 20:25

zijn weer deftige update's! :coo: velgejs zullen erg netjes gaan staan verwacht ik zo

jettaracing 27-03-2013 21:08

De oude vmaxx set ligt achter in de schuur , bewaar ik eerst voor onderdelen ;) kunnen naar het schijnt ook nieuwe binnendempers in worden gezet namelijk.

Maar ja ,wat een nieuwe set tegenwoordig kost kun je eigenlijk niet eens meer beginnen aan nieuwe binnendempers te monteren ....

@ Johan , de set rijd eigenlijk best wel goed , valt me helemaal niet tegen ! Comfortabel is natuurlijk wat anders ,maar ik wilde m deze keer ook goed laag , dus dan moet je wat comfort inleveren . Wat wel een voordeel is dat deze veren iets korter zijn en daardoor de stelschroeven hoger zitten en smaller zijn kwa diameter , en dus iets meer ruimte hebben bij de velg/band kwa camberinstelling !

jettaracing 01-04-2013 19:19

Het weekend nog wat delen opgehaald voor de variant , zal ik
van t zomer eens mee bezig ,meteen even een paar kilo zout meegenomen vanuit gorredijk :D

Inmiddels natuurlijk de auto weer gewassen , en heb de kofferverlichting gemaakt , een deurvanger vernieuwd , en een deurschakelaar vervangen . En de voordeursloten gecleand , geeft een mooie strakke zijkant zo ;)

Dokter D 01-04-2013 20:33

:thumbup:

jettaracing 15-04-2013 20:41

golfje_295.000 15-04-2013 20:52

Mooi hoor, ziet er weer top uit

ewcaddymk1 15-04-2013 22:26

hee ,andere wielen ik moest vanavond eerst even goed kijken of het deze wel was. ja dus strakke bak :thumbup:

dus bij deze gespot op je eigen oprit :D

lowrider23 16-04-2013 09:11

Heel mooi geworden, zeker een verbetering! :thumbup:

vdWal. 16-04-2013 18:08

netjes hoor zo de wielen in de nieuwe setup :thumbup:

variejantje 16-04-2013 21:54

2 hele dikke variants op de foto hierboven, en ik blijf genieten van het oog voor detail die in dit project terugziet.

jettaracing 17-04-2013 22:20

Thanks heren! , t is nog even wachten op de nieuwe banden , wil er eigenlik nog wel 195/40x17 omhebben :D

Jetta MaNiA 18-04-2013 06:52

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Thanks heren! , t is nog even wachten op de nieuwe banden , wil er eigenlik nog wel 195/40x17 omhebben :D

Heb ze er net om, Hankook, dikke prima tot dusver! :thumbup:

Biggie 18-04-2013 07:13

netjes netjes
ziet er echt niace uit

hoe heb je de voorste deuren gecleaned?

jettaracing 20-04-2013 20:59

Ik heb met een setje achterdeurgrepen de voordeurgrepen omgebouwd naar slotloos ;)
Heb afstandsbediening erop , dus geen slot nodig . (Bij nood kan ik altijd nog via de achterklep naar binnen ,mocht het niet werken )

@ Johan , banden moet ik nog even over nadenken , vond die van jou er wel erg leuk uitzien !

Vanmiddag trouwens ook nog wat aan de vari gedaan :thumbup:

Handrem handel van een GTI edition gemonteerd , met rode knop :eek:

RVS "tdi-sport" uitlaat eindstukken gefabriceerd , en gepolijst :D

Remklauw houders ook nog even rood gespoten , had alleen de klauwen zelf gedaan ,maar dit lijkt net even wat voller , En natuurlijk even schoongemaakt :D

Zo blijf je bezig ................. :tongue:

lowrider23 21-04-2013 09:30

Weer lekker bezig geweest dus! :thumbup:

Ebut 21-04-2013 10:25

Kreas!

Domi 21-04-2013 10:27

Doekje????? ;-)

Jetta MaNiA 21-04-2013 15:49

Schijven achter...? Volgende stap?

Heb nog een mk3 as liggen!

Biggie 21-04-2013 18:24

past die zo onder een variant dan?
en dan word het dus een golf 3 schroefset??

jettaracing 21-04-2013 20:43

Quote:
Originally Posted by Biggie
past die zo onder een variant dan?
en dan word het dus een golf 3 schroefset??

Nope , de as is heel anders van een variant , de astappen kun je wel omzetten , maar dan moet ik ook weer 4x100 schijven hebben .....

Golf 3schroefset past alleen aan de voorzijde , achter is heel anders , dan zijn de poten ook te lang van een normale golf Mk3 .

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Schijven achter...? Volgende stap?

Heb nog een mk3 as liggen!

schijven word m eerst niet , volgende stappen zijn banden , achterklepspoiler en wat beginnende roest wegwerken ( blijft een golf 3 he ;) )

Biggie 23-04-2013 18:39

Dus al die tijd dacht ik dat je al een achterklep dakspoiler had gemonteerd....

jettaracing 24-04-2013 21:36

Quote:
Originally Posted by Biggie
Dus al die tijd dacht ik dat je al een achterklep dakspoiler had gemonteerd....

Nee, nog niet , heb er ook nog niet een originele gevonden :(

Maar we'll keep searching :thumbup:

vdWal. 25-04-2013 06:02

wagen staat er weer keurig bij! je blijft ook bezig he :tongue:

jettaracing 30-04-2013 21:21

Quote:
Originally Posted by vdWal.
wagen staat er weer keurig bij! je blijft ook bezig he :tongue:

:D

jettaracing 15-07-2013 22:41

Tijdje terug kwa update's hier op t forum ;) , maar ik ben toch nog even bezig geweest , en de hele auto eens goed gepoetst , kreeg goede tips van de heren van poetsfreaks.nl , en dutch car detailing ;)

eerst goed gewassen , de auto gekleid , toen de grotedelen gepolijst met farecla G6 , nagepolijst met roze smartwax metwitte hexpad , toen met de hand in de roze smartwax gezet , , een paar uur laten staan na het uitpoetsen en toen helemaal in de smartsealer gezet ,liggende delen afgewerkt met een laagje Chemical guys Black ..........., met dit als resultaat :cool:

, en gister nog een dikke uitlaat gekocht voor de variant , een originele dubbelpijs Remus , origineel voor een variant !

Wilde toch een beetje de nineties style doorzetten , en heb m meteen opgehaald zondagavond uit alkmaar :thumbup:

Kleine preview pic vanuit facebook ;)

:D

lowrider23 16-07-2013 09:24

Ik vind het erg geslaagd! Je zou het een beetje kunnen vergelijken met de einddemper die ik onder mijn Golf heb!

jettaracing 18-07-2013 08:31

Ik ben er ook erg tevreden mee Christian , bij een dikke auto hoort een dikke uitlaat toch ? ;) net zoals bij jouw golf .

Rene328i 18-07-2013 08:49

Erg mooi! Mag ik vragen wat jij voor dakdragers erop hebt? Deze liggen mooi naar binnen, in plaats van erop.

jettaracing 18-07-2013 09:41

Die vraag heb ik al eerder gehad ;), deze dakdrager zijn origineel Volkswagen , en zijn officieel bestemd voor de passat 3B/3BG .

Ik heb namelijk een tijdje gezocht voor een set passende dragers vanwege de bagagebox voor op het dak en vond die 'normale' hoge dragers niet mooi . dan komt de box wel 10 cm boven het dak te hangen .......

Bij toeval stuite ik op deze dragers , en heb ze eerst gepast . Ze waren iets te breed , maar de het tussen deel is gewoon een stuk profiel , dus die heb ik 3 cm ingekort , dan past hij perfect tussen de originele dakrails .

Ze zijn volgens de verkoper van het merk Votex , die had ze nieuw gekocht bij de dealer toen , kosten rond de 200 euro :eek: .

Ik vond ze toen op marktplaats , 5 km van m'n woonplaats ( als je het over mazzel hebt )

vdWal. 18-07-2013 17:00

variant staat er weer strak bij :thumbup:

Rene328i 19-07-2013 09:12

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Die vraag heb ik al eerder gehad ;), deze dakdrager zijn origineel Volkswagen , en zijn officieel bestemd voor de passat 3B/3BG .

Ik heb namelijk een tijdje gezocht voor een set passende dragers vanwege de bagagebox voor op het dak en vond die 'normale' hoge dragers niet mooi . dan komt de box wel 10 cm boven het dak te hangen .......

Bij toeval stuite ik op deze dragers , en heb ze eerst gepast . Ze waren iets te breed , maar de het tussen deel is gewoon een stuk profiel , dus die heb ik 3 cm ingekort , dan past hij perfect tussen de originele dakrails .

Ze zijn volgens de verkoper van het merk Votex , die had ze nieuw gekocht bij de dealer toen , kosten rond de 200 euro :eek: .

Ik vond ze toen op marktplaats , 5 km van m'n woonplaats ( als je het over mazzel hebt )

Dat is zeker mazzel!
Ik vind ze erg mooi, ik zal mijn ogen eens open houden. :thumbup:

jettaracing 28-07-2013 22:06

Zaterdag de middendemper eronder weggehaald en vervangen door een tussendempervervanger , voorste deel van de uitlaat ook vernieuwd . Dus nu is de auto voorzien van een complete open uitlaat , géén catalysator , géén tussendemper meer , alleen de remus achterdemper eronder ;)

Resultaat is een mooie donkere brom bij lage toeren ,en een betere trekkracht nu ! En geluid van de uitlaat valt me heel erg mee , bij 100/120/140 hoor je m niet eens !

jettaracing 26-08-2013 18:14

kleine update nog even , nog een setje kamei luchthappers gescoord voor 'naast de knippers in de bumper ';)

Het 'to want' lijstje word steeds korter :thumbup:

jettaracing 26-08-2013 18:18

:cool:

All times are GMT +1. The time now is 15:45.