Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Fotografie en foto bewerking (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The Photography-thread (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116218)

Style 26-02-2015 12:37

Mooie foto's Rick :thumbup:

Misha 26-02-2015 12:39

Heb even gezocht ... het gaat om 'Mijngebouw Waterschei'. Naar mijn idee heel veel potentie.

Van Limburg 26-02-2015 12:41

is ieder jaar toch ook een meeting? :)

Rick 26-02-2015 12:47

Quote:
Originally Posted by Style
Mooie foto's Rick :thumbup:

Bedankt Peter! :thumbup: :)

mr.sopkip 26-02-2015 13:06

Wow, das echt een top lokatie inderdaad!

DUB 26-02-2015 13:09

mocht er dagje georganiseerd worden zou ik graag mee gaan! zeker met studio fotografie heb ik 0,0 ervaring en zou dit graag eens willen meemaken

bovenstaand ziet er ook erg veelbelovend uit! :thumbup:

paar van mijn foto's in Doel.. voor een meeting locatie vond ik het erg geschikt (daar waren de mening wel over verdeeld)

mr.sopkip 26-02-2015 13:23

I like!!

Fabi0_R 26-02-2015 14:02

ik woon zelf 5km van doel vandaan en ik vind het inderdaad al een beetje teveel geworden is nog wel eens leuk om zelf te gaan maar voor een hele groep is het al wat afgezaagd.... de verlaten mijn vind ik ook wel een top idee!:D

Style 26-02-2015 19:59

Met de olie verf aan de gang gegaan :D

Style 26-02-2015 20:00

Mooie locatie ! Ziet er ook leuk uit Mischa :thumbup:

Herm Schreurs 04-03-2015 12:57

Quote:
Originally Posted by Misha
Heb even gezocht ... het gaat om 'Mijngebouw Waterschei'. Naar mijn idee heel veel potentie.

Dat lijkt mij ook echt een vette locatie.
Ik ga erbinnenkort eens een kijkje nemen, ben benieuwd of je er gewoon op komt of dat het "restricted" is.

Ik laat het weten!

Herm Schreurs 04-03-2015 12:58

Quote:
Originally Posted by Style
Met de olie verf aan de gang gegaan :D

Mooi gemaakt Peter!

Kunt ook de auto nog een heel stuk van de bomen af zetten om die meer onscherp te krijgen maar je was achter een ander effect aan! :thumbup:

Herm Schreurs 04-03-2015 12:59

Quote:
Originally Posted by DUB
mocht er dagje georganiseerd worden zou ik graag mee gaan! zeker met studio fotografie heb ik 0,0 ervaring en zou dit graag eens willen meemaken

bovenstaand ziet er ook erg veelbelovend uit! :thumbup:

paar van mijn foto's in Doel.. voor een meeting locatie vond ik het erg geschikt (daar waren de mening wel over verdeeld)

Heerlijke foto's Bas zoals gewoonlijk! :D

Rick 05-03-2015 15:30

Selfie, soort van:

Misha 05-03-2015 16:43

Net 'n echte zakenman.. met heel veel geldjes.

Herm Schreurs 05-03-2015 17:01

Quote:
Originally Posted by Rick
Selfie, soort van:

Hahaha tof!
En met de iPhone de 6D bedienen! :thumbup:

magnetron 05-03-2015 18:26

coool

Herm Schreurs 05-03-2015 23:49

Carnaval in Venlo 2015 by just Herm, on Flickr

Carnaval in Venlo 2015 by just Herm, on Flickr

Rick 06-03-2015 09:10

Quote:
Originally Posted by Misha
Net 'n echte zakenman.. met heel veel geldjes.

Hahaha, valt ook wel mee. Ben maar een simpele kok he. :D

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Hahaha tof!
En met de iPhone de 6D bedienen! :thumbup:

Bedankt, en is echt ideaal! Alleen jammer dat hij al moeilijk begon te doen op het moment dat ik in de auto zat. Niet echt een denderend bereik. :(

Quote:
Originally Posted by magnetron
coool

Thaaanks! :D :thumbup:

DUB 06-03-2015 15:27

Quote:
Heerlijke foto's Bas zoals gewoonlijk! :D

:thumbup: :thumbup:

Coole foto Rick! wist niet dat het besturen met je iphone mogelijk was. nice!

Rick 06-03-2015 16:30

Quote:
Originally Posted by DUB
:thumbup: :thumbup:

Coole foto Rick! wist niet dat het besturen met je iphone mogelijk was. nice!

Dankjewel Bas. Is best een handige optie. Ook gewoon live view op je telefoon enzo.

Had met dit shot de camera aan de magic-arm gekoppeld welke weer vast zat aan de F1000 op de motorkap. :thumbup:

Herm Schreurs 06-03-2015 17:31

Quote:
Dankjewel Bas. Is best een handige optie. Ook gewoon live view op je telefoon enzo.

Had met dit shot de camera aan de magic-arm gekoppeld welke weer vast zat aan de F1000 op de motorkap. :thumbup:

Wat lees ik nu Rick? Ben je aan de Manfrotto/Avenger zuignappies?

Rick 07-03-2015 09:25

Quote:
Wat lees ik nu Rick? Ben je aan de Manfrotto/Avenger zuignappies?

Hahaha, ja klopt Herm. :thumbup: Nu enkel nog de stang en dan kunnen er rig-shots gemaakt worden. Ben alleen niet zo blij met de prijs van sommige kant en klaar pakketen. Je komt toch al snel uit op 500 euro incl. verzendkosten, etc. vanuit Amerika. :(

Herm Schreurs 07-03-2015 09:27

Quote:
Hahaha, ja klopt Herm. :thumbup: Nu enkel nog de stang en dan kunnen er rig-shots gemaakt worden. Ben alleen niet zo blij met de prijs van sommige kant en klaar pakketen. Je komt toch al snel uit op 500 euro incl. verzendkosten, etc. vanuit Amerika. :(

Klopt!
Als ik je ermee kan helpen dan hoor ik het graag!
Ik weet eigenlijk niet meer waar we zijn blijven steken met waar ik die set vandaan heb :)

Rick 07-03-2015 15:35

Quote:
Klopt!
Als ik je ermee kan helpen dan hoor ik het graag!
Ik weet eigenlijk niet meer waar we zijn blijven steken met waar ik die set vandaan heb :)

Alright! Ik had al een bedrijf hier in de buurt gevonden die het eventueel wel kon maken voor mij. Laatste mailtje was dat ze erop terug zouden komen. Nooit meer gedaan natuurlijk en beantwoorden de mails ook niet meer.

Dan maar verder zoeken. :redface:

DUB 08-03-2015 14:21

Ik verkoop aluminium buizen en heb lassers en constructiebedrijven als klant, als ik wat voor je kan betekenen hoor ik het wel Rick

Rick 08-03-2015 14:32

Dat klinkt mij als muziek in de oren Bas. :D

geezer 08-03-2015 17:22

Hoe ziet zoiets eruit dan, mijn pa is lasser en heb zelf ook het materiaal ter beschikking

magnetron 08-03-2015 17:55

Quote:
Originally Posted by geezer
Hoe ziet zoiets eruit dan, mijn pa is lasser en heb zelf ook het materiaal ter beschikking

Vet vet vet!!

Style 08-03-2015 18:45

Quote:

Paar pagina's terug ;)

Quote:
Originally Posted by Lennart
Ik gebruik exact hetzelfde concept.. alleen heb ik nog een kabel bruggetje gemaakt voor stabiliteit.

;)

magnetron 08-03-2015 18:46

Dude, dit bij ons op de kazerne, met blaadjes aan de bomen, gaat zooo ziek worden <3

geezer 08-03-2015 20:01

Gaat het om zo'n simpel buisje of meer? Het systeem met een extra kabel zoals bij Lennart is geen verkeerde keuze

magnetron 08-03-2015 20:02

Quote:
Gaat het om zo'n simpel buisje of meer? Het systeem met een extra kabel zoals bij Lennart is geen verkeerde keuze

Ja dat buisje ja... haha Toch @rick?

Style 08-03-2015 20:03

En dan die van Herm nog ;)

Quote:
In de The photgraphy-thread Lightroom
hebben we een aantal foto's van elkaar bewerkt en een ieder heeft zijn bewerking gepost. Nu is er een rigshot aangeboden om te bewerken en aan te passen, dit kan ook met lightroom 5 en is heel wat werk, vooral als je het goed wil doen met photoshop zelf.

De foto als uit de camera:

Een paar making-of foto's:

Later zullen er meer ins en outs besproken worden en mogen er uiteraard ook op- en aanmerkingen komen, graag zelfs!
De eindresultaten zullen ook later getoond worden in de andere thread. :D

magnetron 08-03-2015 20:31

Moest even shoppen!! :D :thumbup:

Rick 08-03-2015 22:31

Quote:
Ja dat buisje ja... haha Toch @rick?

Ja, gewoon een stangetje inderdaad :D

Quote:
Dude, dit bij ons op de kazerne, met blaadjes aan de bomen, gaat zooo ziek worden <3

Daaat. Zou geniaal zijn! :eek:

Herm Schreurs 08-03-2015 22:37

Cool guys dat het weer begint te leven hier!
Heb er nu ook twee staal draden met spanners bij gemaakt. Met deze weersomstandigheden wordt het toch weer tijd om er op uit te gaan met de rig!

geezer 08-03-2015 23:05

Koop gewoon een carbon hengel bij de viswinkel :D
Maar als iemand een paar maten door kan geven zoals diameter en lengte, dan wil ik wel eens kijken

Herm Schreurs 09-03-2015 08:08

Quote:
Koop gewoon een carbon hengel bij de viswinkel :D
Maar als iemand een paar maten door kan geven zoals diameter en lengte, dan wil ik wel eens kijken

Kijk maar eens op www.carcamerarig.com
Ik heb een aluminium deel gemaakt van koppelbare single Pro-Truss delen van 1 meter.
Ze zijn idd zwaarder dan een carbon unit maar ook ik heb helaas geen geldboom in de tuin :)
- Diameter: 50mm
- Lengte: 7 - 8m ongeveer

Denk ook aan de Magic Arm van mafrotto en de Superclamps die je nodig hebt. Een spankabel is wel aan te raden maar niet persee nodig om te beginnen en op hele vlakke ondergronden.

MILV-mobiel 09-03-2015 09:46

Quote:
Dat lijkt mij ook echt een vette locatie.
Ik ga erbinnenkort eens een kijkje nemen, ben benieuwd of je er gewoon op komt of dat het "restricted" is.

Ik laat het weten!

Herm, waterschei is elk jaar de meeting retroworks..
terrein is in beheer van een soort van mijnwerkersmuseum, worden ook vaker andere evenementen georganiseerd, of de poort er zo maar open is durf ik even niet te zeggen.

All times are GMT +1. The time now is 15:53.