Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dieselpomp zuigt lucht aan? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102258)

Melvin 21-07-2012 16:19

Bij een diesel wordt de brandstof gewoon onderuit de tank gepakt overigens...

*ik heb de tank en filter gepasseerd door de pomp direct uit een jerrycan te laten zuigen en dan is alles muy beuno, geen lucht, perfect. Probleem zit dus of in filter, filterhuis of tank. Stap voor stap ga ik alles vervangen, begin met flexibele slangen onderaan de tank, kan zijn dat daar lucht wordt gepakt. We'll see!

Dokter D 21-07-2012 18:10

Ja dat kan Melvin maar dit is een benzinetank welke nu dienst doet als dieseltank.

Melvin 22-07-2012 10:58

Klopt, wilde je de info meegeven om ook bij jou een en ander uit te kunnen sluiten... Ik denk dat jij op zoek moet naar een dieseltank, denk je niet?

Rallyegek 26-07-2012 12:05

de tank is hetzelfe alleen het flotter is anders omdat hier een pomp inzit voor de benz modellen.

Ik had hetzelfde na de ombouw van een cabrio naar td, het is een tijdje goed gegaan.
Zo ineens begon de auto in de te houden en sloeg dan af, even wachten en dan wou die weer starten en dan kon je weer een stukje rijden.

Vanaf de tank naar de pomp alles vervangen, nog steeds hetzelfde.
Op de aanvoer en retour 2 bar gezet nergens een lekkage te vinden op de leidingen.
Probleen is dus de flotter want zonder tankdop rijden maakte ook niks uit.
Van het flotter hebben we wel de pomp uitgezet. ( benz flotter )

Dus als ik jullie was zou ik het flotter eens vervangen/controleren.
Ik ga met de cabrio voorlopig niet verder omdat deze nu geschorst staat in afwachting van een tdi

Gtsi-R 27-07-2012 11:03

je zegt het flotter vervangen? krijg je die makkelijk uit de cabrio? ik zag bij de deksel onder de bank namelijk geen schoeven zitten?!.. (of ik ben blind :D )

en zou dat dan theoretisch een wederkerend probleem zijn, dat de flotter niet tegen diesel kan?

ik vind de rotte leiding in de tank ook wel erg reeel namelijk..
maar de vlotter checken is natuurlijk makkelijker dan de tank vervangen lijkt mij.. dus beginnen we daarmee!

Gtsi-R 27-07-2012 11:05

en zijn de vlotters van de tank eenvoudig uit te wisselen?

iemand ervaring mee?

Gtsi-R 28-07-2012 11:34

fijn, heb dus 2 tanken, waarvan 1 met brandstofpomp en de ander dus niet, en daarbij is de tank dus anders..

de vlotter uit mijn auto kunnen halen

de leidingen zijn niet echt rot, wel wat aanslag van roest, heb de leidingen even doorgespoten met luchtpistool

uiteindelijk, omdat ik toch een flink dieselfilter onder de kap heb heb ik een klein klepje / kapje van aan de onderzijde van het rode kapje weg gehaald. waardoor hij wat meer vrij kan ademen. na een testrit van 40 km, geen problemen meer gehad met aanzuigen van lucht. denk omdat de slangen er met de rand redelijk makkelijk van de vlotter af te halen zijn, hij daar evt lucht aanzuigt als het het filtertje onderin verstopt zit.

alleen was er een heel klein stukje van het kunstof van de ring afgebroken waardoor hij niet meer vloeistofdicht is.
(zat bij mijn auto, met een ijzerdraadje vast.. dus was al losgebroken, en vandaar dat mijn tank dus licht brandstof aan het zweten was)
Eens kijken of ik het nog even te fixen is. maar denk het niet..

zijn er nog sites waarbij de vlotter inclusief de omsptoten leidingen te koop zijn?

ik kom namelijk alleen maar een vlotter tegen waarbij geen leidingen inzitten..

Gr.

Melvin 28-07-2012 16:20

Goed bezig, je bent dus al wel op de goede weg!!

Jel Golf 2 GTI 28-07-2012 17:28

Dat gaat hier nog in orde komen :thumbup:

Gtsi-R 30-07-2012 07:39

Update:
Tot nu toe weer 150 km gereden, en op wat lekken na door het afgebroken plastic lijkt het probleem weer verholpen te zijn.

All times are GMT +1. The time now is 03:07.