![]() |
Probeer jij maar een type 3 compleet rijklaar onder de 600 kg te krijgen...en een laag zwaartepunt.
|
Heb zelf gecrossed met golf 1 golf 2 en scirocco 1, mijn voorkeur gaat uit naar de scirocco.
Worden alleen steeds moeilijker te vinden voor een nette prijs. Ik weet niet met wat voor regelement er gereden word, ik reed met golf 2/3 fusee's vanwege dat hier de grotere homokineten van audi in kunnen, in combinatie met zelfbouw draagarmen. De carrosserie is op een paar punten nodig om te verstevigen, zoals de draagarm punten en de achteras ophanging. Verder zoveel mogelijk door lassen en als het mag een pijpje van de kooi naar de voorste veerpoten. |
Tip: haal een Seat Ibiza, stuk lichter als een golf 2 of 3, maar is toch VAG dus er past ook een 2E motor in. Plak er een versnellingsbak van een 1.6 aan (Eindreductie 3,94) en t loopt als de brandweer!
|
Het wordt denk toch een golf mk1 met een 2e motor
Alleen ben er nog niet uit wat voor carburateur ik moet gebruiken. Had voorheen een pierburg 2b2 van een Audi 5cylinder Ik zag net op mp een 2b5 weet iemand het verschil tussen deze 2 Heeft iemand nog tips welke ik kan gebruiken, moet volgens het regelement wel een vag carburateur zijn |
me neef rijd met een weber 38dgas, schijnt ook geleverd te zijn op vw
|
Ford Granada carburateur is ook goed openen je 2 evengrote vlinderkleppen gelijktijdig en 38mm. Heb m zelf in 44mm gezien.
|
Quote:
Mag niet volgens het reglement. moet een vag carburateur zijn. |
Quote:
Ik dacht dat dat die op een ford v6 zat. Weet je zo op welke vw die geleverd is? |
Honda !!
|
Wordt daar zo streng op type carburateur gecontroleerd? Dan mogen ze van de TC ook wel van alle auto weten net welke carburateur uitgevoerd, vag carburateurs zijn er niet zijn gewoon pierburg oid welke ook wel op andere auto's geleverd zijn
|
Quote:
Ze zijn er best streng op, en volgens mij is er geen vag motor met een Weber uitgekomen. En als hij niet zonder verloopstuk op een vag inlaat spruitstuk past val je al snel door de mand |
Granada carburateur past wel op een std inlaat van vw. Je moet degenen net 4 evenredige boutgaten hebben. Maar een 2b2 oid is ook prima, maar Granada heeft een groot voordeel van zn evenredig werkende kleppen en grootte. Even een std luchtfiltetpan eroverheen en niemand die t ziet..
|
Quote:
Ok, wist niet dat die gewoon paste. Ik heb vandaag een 2b5 gekocht op mp €55,- is een koopje al zeg ik het zelf |
Heb ook nog wel enkele 2B2 (dacht ik of 2B5) carburateurs in onderdelen liggen. Mocht je er belang bij hebben ze zijn voor weinig. Wordt tegenwoordig niet veel meer met carburateurs gereden, vooral omdat bij knaf wedstrijden het inlaatgedeelte tot aan de std gasklep vrij is gegeven. Met andere woorden er mag nu een vrij programeerbaar injectiesysteem op.
|
honda prelude of opel kadett!
|
De vraag was welke vw, niet welk merk of type. Dan zou ik het ook wel weten en niet met een vw starten als je goedkoop voorin wilt rijden.
|
Quote:
Krijg het niet over me hart om met een ander merk te gaan rijden. Moet toe geven de concurrentie is groot Opel, Honda, Toyota, ford. Ben ook nog een van de weinige die nog met een vw in die klasse rijdt. Wil toch een poging wagen met een golf mk1 met een 2e motor met een 2b5 carburateur. Maandag/dinsdag komt de 2b5 carburateur binnen. Ik wil kijken of ik beide trappen gelijktijdig kan laten open gaan, zat te denken aan iets met tandwielen ofzo heeft iemand hier ervaring mee? |
Kan niet, 2de trap word door vacuümdoos aangestuurd. Dat moet je dan aanpassen.
|
Tandrad of hevel overbrenging :thumbup:
|
Vandaag carburateur binnen gehad.
Ik wil hem grondig schoonmaken voor dat ik ga proberen de 2de trap mechanisch open te laten gaan. Weet iemand waar mee je het aluminium goed schoon kan krijgen. Heb het ergste vuil met remmen reiniger weg gekregen. Maar nu de rest nog. Zo op een site kokend water met citroen sap heeft hier iemand ervaring mee? |
All times are GMT +1. The time now is 11:11. |