![]() |
Quote:
Ja daarmee, het moet geen auto zijn die geen enkele kras heeft, zo iemand ben ik niet, ik kan het snappen dat die lak 25 jaar oud is en gebruikssporen heeft, maar mijn droom was altijd om een GTD te hebben, sleutelwerk geen probleem, ik ga maandje werken in de zomervakantie (studentenjob) en met dat geld fix ik em wel weer ( moest er veel aan gedaan worden ) :thumbup: wel bedankt voor de reacties allemaal |
Quote:
Sleutel werk geen probleem, voor een GTD geef ik graag mijn geld uit, mijn 1.6d is ook aan een operatie toe, maar die zet ik te koop, voor iemand die er echt een tuning-bak van wil maken :tongue: |
toen ik de mijne kocht voor 200€ was die ook gekeurd door de garage. t is een bevriende garage en vandaar dat ik die zo goedkoop meekreeg. in principe moesten die 1jaar garantie geven, en dat is een verloren zaak met een oud golfke met +360 000km.
normaal ging die de pers in, maar omdat het voor mij was, werd die nog eens verkocht. (ik sleutel er dan ook volledig zelf aan). ik kon er dus gewoon een jaar mee rondrijden met die keuring. k had die nog maar 2dagen en de miserie begon, er zit een alarm in en de afstandsbediening werkte SOMS. (= ge krijgt het wel aangezet, maar niet meer uit). de ruitensproeier reservoir lag er los in, het plaatwerk onder die bak was al volledig rot (=lassen). voor de rest geen problemen mee gehad tijdens het rijden. tellerbak was ook stuk, de km's telden niet meer omhoog :D . als een garage deze herstellingen had moeten uitvoeren, waren die al 500-1000€ kwijt aan materiaal en werkuren. ik zocht toen ook een GTD'ke, maar een gewone D was ook al voldoende bij mij. die van 400€ zal wel zijn werk hebben voor zijn leeftijd, maar volgens mij geen verloren zaak. een 1.6GTD is al zeldzamer en ik zou die ook liever opmaken dan een 1.6D. het enige dat mij nu nog tegenhoud om een GTD te kopen, is dat je in belgie nu die lelijke lange nummerplaten krijgt. moest er laswerk aanzijn ofzo en je wil dit niet uitspenderen aan een 'dure' carossier, laat je maar iets weten hé :thumbup: . ik heb hier nog een heleboel 'stukken' liggen van die gesloopte 91'er golf (achterdeel, zijpanelen, deuren, motorruimte, bodemplaat,....) |
Quote:
Ik heb em gekocht! maar er zit wat werk aan inderdaad, hier en daar geschilferde lak, ik weet niet of die kleur moeilijk te spuiten is, oak groen ofzoiets, aan de kofferbak is ie aan het afschilferen. de rechter spadbord en de motorkap moet indezelfde kleur herspoten worden. punt 2 ; centrale vergrendeling doet het niet meer goed, ik krijg mijn chauffeur deur open terwijl de kofferbak en de pasagiersdeur dicht zijn. punt 3; ik hoor gebonk aan de rechterkant van de auto, ofwel dat de uitlaat wat los zit, kan ook iets anders zijn. Het gekke aan was, ik wou de olie controleren, ik trekte de peil stok naar omhoog, kurkdroog! zegt ie dat hij olie ververst had, geloof er juist niets van. voor de rest is de auto in orde (hoop ik) :thumbup: |
succes ermee, we zien je topic wel verschijnen met fotos
|
Quote:
Heel erg bedankt Eerst in orde maken, de apk eisen in orde doen, daarna pas de baan ermee :D nog effe profiteren van mijn huidige 1.6d met zijn zuinige en betrouwbare JP motor overstappen naar een JR motor, ben benieuwd wat de na en-voordelen zijn :D |
0-100 in minder dan een week :D
|
Quote:
Hahaha :tongue: |
All times are GMT +1. The time now is 02:08. |