![]() |
Toen ik mijn trommelvliezen aan het slopen was :D Was de "loudness" knop net een nieuwe toevoeging op de radio's
Bassboost hadden wij nog nooit van gehoort Met een crossover kon je dat dan afstellen en fine tunen naar je smaak Ook kon je twee uitgangen één maken wat toen ook niet bij alle versterkers kon, sommige hadden ook filters er al standaard in omdat "storing" in 99% van de gevallen voorkwam Die kwam bij de versterker in de kofferbak tussen de radio en versterker (dacht ik) maar kan best zijn dat deze niet meer gebruikt worden want waren ondingen en met de radio's van tegenwoordig?......... geen idee LET OP ik spreek over het stenen tijdperk hé,,,hoe het nu allemaal werkt ben ik niet van op de hoogte maar je verhaal klinkt heel erg herkenbaar voor mij Daarom zeg ik filters en/of ontstoorder en dan zou het weg moeten zijn Maar ga eerst eens naar zo'n zaak waar ze versterkers woofers en dat soort spul verkopen en leg je verhaal eens uit aan zo'n gast |
voor je geld uitgeeft aan filters, of dat die audiozaken u speciale gouden kabels met nog een specialere coating op de klemmen waardoor die kabel ineens 10keer zo duur is gaan aansmeren, moet je eerst op zoek gaan WIE de storing veroorzaakt.
en daarom moet je dingen gaan uitsluiten. zoals ik al eerder vermelde: -de versterker een losse 12V voeding geven en niet via de auto, wel u autoradio die signaal levert. als het dan weg is, veroorzaakt de versterker het en moet je die zijn voeding ontstoren. -de versterker in de auto laten zitten op draaiende motor, maar de kabel naar de radio uittrekken en eens een losse mp3speler of smartphone inpluggen. heb je dan nog die ruis of niet. als je het dan niet hebt, is de ingang van de versterker te gevoelig en moet je een filter plaatsen tussen radio en versterker. je kan dan bovenstaande nog eens combineren ook. als al dit NIKS oplost, dan is je radio de oorzaak. zou maar zonde zijn als je overal onstoring aankoopt en tussensteekt, en dat het probleem blijft bestaan |
All times are GMT +1. The time now is 12:29. |