Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Vraag aan de Golf 1 puristen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132087)

Barn171 22-02-2015 11:14

Je hebt m wel goed zitten hoor, maar je moet hem er wat verder in schuiven. Goed kijken, zitten uitsparingen voor. aan de tapijt kant mis je wel wat beugeltjes waar je hem in kan "klikken" (ronde gaatjes in je vloerkleed).

Gaaf dat je nog alu intaplijsten hebt, stond een paar maand terug exact een gelijk deze op leboncoin. Ik twijfelde toen nog sterk aan model '75 of '76 omdat ze van allebei delen hebben, het is best wel en mengboel. Je hebt denk ik al het luchtfilter op de carb en niet meer tegen het schutbord?

Bastiaan86 22-02-2015 14:12

Quote:
Originally Posted by Barn171
Je hebt m wel goed zitten hoor, maar je moet hem er wat verder in schuiven. Goed kijken, zitten uitsparingen voor. aan de tapijt kant mis je wel wat beugeltjes waar je hem in kan "klikken" (ronde gaatjes in je vloerkleed).

Gaaf dat je nog alu intaplijsten hebt, stond een paar maand terug exact een gelijk deze op leboncoin. Ik twijfelde toen nog sterk aan model '75 of '76 omdat ze van allebei delen hebben, het is best wel en mengboel. Je hebt denk ik al het luchtfilter op de carb en niet meer tegen het schutbord?

hmm ok dan ga ik het nog eens even goed bekijken!

Mijn instaplijsten zijn van kunststof, volgens ETKA klopt dat met t modeljaar. Er zouden een 32mm en 56mm variant zijn, ik heb de smalle. Dat hoort misschien bij de basisuitvoering?

Die op leboncoin heb ik inderdaad ook gezien, was ook een leuk ding. En inderdaad bijzonder hoe geleidelijk sommige veranderingen zijn doorgevoerd. Het luchtfilter zit bij mij op de carb:

Der Typ Siebzehn 22-02-2015 15:09

Je hebt eigenlijk de verkeerde luchtfilterhouder, bij de 1600 FP hoort eigenlijk er een op te zitten met 'n flexibele slang/slurf vanaf 't begin boven, deze met star gedeelte is er eigenlijk een van de opvolger, de 1500 JB Motor die vanaf 8/'77 werd gemonteerd.

Edit. zulk een

Zwarte slang naar de LPG verdamper buiten beschouwing laten.

Barn171 22-02-2015 15:16

Nee zot, die instaplijsten zijn hartstikke alu! Of die rechtse op de foto wel in ieder geval. De brede zijn inderdaad voor de GL en GTI (en t/m model '76 L) uitvoeringen, de rest had smalle.

Cabby1990 22-02-2015 16:33

Wat een encyclopedie die Barn :D

CAR-POOL 22-02-2015 17:46

Mooie Golf , en mooi dat je hem helemaal origineel houd. Ik heb zelf ook een 1600fp die heeft precies hetzelde luchtfilterhuis als die oranje. Van een JB zat een tapeind in met beugeltje aan strip van kleppendeksel.

Style 22-02-2015 17:55

Quote:
Originally Posted by Bastiaan86
@evilnyntje: Volksdub ga ik proberen heen te gaan :thumbup:

Ik heb een oude versie van ETKA maar dit plaatje komt van partscats, een soort online versie van ETKA, werkt echt goed :) http://www.partscats.info/volkswage...models&brand=vw

Mijn chassisnummer is 176306xxxx.

Hier de foto's van het de plaat die ik achterin de auto vond, maar als ik die onder t dash pas blijven er bovenaan wat gekke gaten over, net alsof er nog wat ontbreekt :confused:

Iemand een idee??

Daar mag je best wel een malletje van papier maken en naar mij toe sturen :D Dan kan ik hem misschien zelf maken want vinden doe je ze niet meer zo makkelijk.

turbojo2 22-02-2015 20:06

Heb zelf ook zo'n plaatje nagemaakt (aan de hand van het origineel)van schuimpvc plaat van de kunststofshop.nl. Echt mooi spul wat je zo het een mes kunt uitsnijden. Net zo mooi als nieuw.

Style 22-02-2015 20:12

Idd als je maar een mal heb zou ook mooi zijn voor de andere zijde hehehe

Oldie79 22-02-2015 20:14

Quote:
Originally Posted by Style
Daar mag je best wel een malletje van papier maken en naar mij toe sturen :D Dan kan ik hem misschien zelf maken want vinden doe je ze niet meer zo makkelijk.

Als je dan toch een malletje maakt, deze mis ik ook nog in men 76er, je zou me daar heel erg blij mee maken.. :rolleyes:

Bastiaan86 22-02-2015 20:21

@barn: en toch zijn ze van kunststof :tongue: heb nog even een duidelijkere foto gemaakt:

@der typ siebzehn en car-pool: misschien is de FP met en zonder die slang geleverd, ik kom op google namelijk meer FP's tegen waarbij het filter er hetzelfde uitziet als bij mij.

@style: geen probleem, stuur maar even een mailtje naar golf2register@live.nl :thumbup:

Ik heb die plaat nogmaals geprobeerd te plaatsen onder t dash, maar de gaten in de rode cirkels hieronder blijven duidelijk zichtbaar. Als iemand een foto heeft van hoe het bij hem zit hou ik me aanbevolen :)

Bastiaan86 22-02-2015 20:23

Quote:
Originally Posted by Oldie79
Als je dan toch een malletje maakt, deze mis ik ook nog in men 76er, je zou me daar heel erg blij mee maken.. :rolleyes:

mail maar even naar golf2register@live.nl :)

Style 22-02-2015 20:28

In dat geval noem me maar Peter :D gaan we doen Bastiaan :own:

Style 22-02-2015 20:37

Kan het zo zijn om dat jij in het dashboard kastje geen klep heb zitten ?
Waar de uitsparingen dan achter vallen ???

ik zou hem gewoon aan mij verkopen hehehe

Barn171 22-02-2015 22:39

Dat is alu die instaplijsten, kijk nog eens goed joh! Plastieken zijn zwart, dit zijn alu in ongekend mooie staat! Ik geloof er niks van dat ze alu kleurige plastic instappers hebben gemaakt, al helemaal niet omdat dit een uitloper swallow is en de swallows ze in alu hadden.

Luchtfilter is origineel, de FR 86pk scirocco motoren hebben zo'n flex slang.

Dat karton kan inderdaad verschil zitten in bekleed/niet bekleed dash. Ik ben nu weer naar Delft, maar kan volgend weekend het verschil voor je/jullie op foto zetten.

evilnyntje 23-02-2015 07:29

Quote:

Ik wilde al zeggen, ik heb dezelfde zitten, plaatsen net zoals Barn zegt idd.

knarfmk1 23-02-2015 08:38

Quote:
Dat is alu die instaplijsten, kijk nog eens goed joh! Plastieken zijn zwart, dit zijn alu in ongekend mooie staat! Ik geloof er niks van dat ze alu kleurige plastic instappers hebben gemaakt, al helemaal niet omdat dit een uitloper swallow is en de swallows ze in alu hadden.

Volgens mij zijn ze gewoon zilver gespoten of niet?

evilnyntje 23-02-2015 09:07

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Volgens mij zijn ze gewoon zilver gespoten of niet?

Ze bestaan ook in plastic met zilverkleur.

knarfmk1 23-02-2015 09:10

Ok weer wat geleerd :thumbup:

Bastiaan86 23-02-2015 09:21

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Ik wilde al zeggen, ik heb dezelfde zitten, plaatsen net zoals Barn zegt idd.

Evilnyntje ik zie dat jij ook een basis uitvoering swallow hebt (mooi ding trouwens! :thumbup: ) weliswaar een modeljaar 75 maar daar zou het hetzelfde moeten zitten Waarschijnlijk heb jij ook geen klep op je handschoenenkastje. Wil jij een detailfoto maken van hoe het bij jou zit?

All times are GMT +1. The time now is 23:44.