Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   2E 2.0 8v schokt (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133715)

JBM 10-06-2015 16:24

Daar zijn we weer. Misschien dat het hoge piepje wel gewoon van de schijven komt :D

Het thermostaat probleem laat ik nog even achter mij en die vervang ik in dezer dagen wel weer. Maar ik kamp nu met het probleem dat de motor gewoon niet meer lekker loopt. Ik verdenk echt de luchtmassameter of de hallgever.

- Zodra ik de stekker van LMM aftrek loopt de wagen niet meer (zou moeten kloppen toch?)

- Prestaties in de hoge toerentallen nog vrij goed lijkt het

- Lagere toerentallen: soms zga geen reactie op het gas meestal tussen de 2500-3000 toeren. ook pakt de wagen dan soms heel inhoudend op vanuit de 2 rollend bijvoorbeeld.

- Wagen ploft en knalt uit de uitlaat

Het gekke is dat ik laatst het hittedraadje had gereinigd in de LMM en daarna functioneerde de wagen echt prima. koud en warm geen rare symptomen. een tijdje later kwam het probleem weer terug...

Stekker van gasklephuis is niet los geweest tijdens de reiniging (Misschien moet deze opnieuw ingeleerd worden?)

Kwam op een Duits forum het volgende tegen: (vertaler gebruikt)

met deze kwestie worden hieronder kort welke symptomen mijn AGG motor had als Luftfmassenmesser kapot was beschreven. Dus ik wil andere hulp wilde delen swap en de best mogelijke fout limiet te vermijden. Omdat ik me heb gezocht en één was zeker het was niet het LMM, omdat ik de Ebay had gekocht. Voor gebruikte LMM Ebay voorzichtig!

Geldt ook voor ADY!

De defecte luchtmassameter geuit tegen mezelf:

- Gebrek aan passage over het gehele toerenbereik

- Gebrek aan sterke koppel (motor "duwt" niet)

- Drop-outs in de versnelling in het veld 3000upm, geen reactie op het gaspedaal in dit toerentalbereik

- Prestaties in zowel Upper toerentalbereik relatief normaal

- "Waargenomen prestaties" in het onderste toerentalbereik over 75Pk, medium range ca. 90 pk

- Schommelende vermogen (soms gaat het beter, soms niet)

- Ik bedoel de ruststand werd verhoogd, maar niet 100% zeker

MAAR (!)

- De consumptie was laag en auto's konden worden gereden op de snelweg, bijvoorbeeld met 7,3l ondanks defecte LMM

-. Vmax 200-210 lt Tacho (. Waar hij gedeeltelijk lt voorheen beheerd 220 Tacho)

- Nog niet gevonden stotteren etc.!

Dus dit in tegenspraak met de verklaringen die een defecte LMM in verbruik of bij het ontbreken van Vmax moet weerspiegelen. Voor mij was het niet het geval! Voor mij was het een extreme verlies van macht! Vmax misschien iets minder (voor mij, maar had niet opgemerkt) en het verbruik zoals we al zeiden zeer laag.

Reinigen met rem schoner bracht de rest, niets!

Ik hoop dat ik kan helpen, zodat de ene of de andere van niet tevreden te zijn met de prestaties op de AGG. Ik was als 100% zeker dat hij is oke en wilde beginnen om te wisselen van de volledige Zündanalge ... zou me hebben gekost honderden euro's.

Ik heb gewoon gecontroleerd alle door het verwijderen van de luchtstroom sensor en een proefrit. Als de auto gaat veel beter dan de 100% defect.

Het bovenstaande komt dus over met de problemen die ik ervaar op het moment. Stotteren heb ik ook geen last van, wel bokken en stoten

Van de ontsteking heb ik ook al alles vervangen op de bobine, bougies, en hallgever na.. De bougie kleur laatst was wel goed naar mijn mening.

Misschien moet ik hem maar eens laten inleren bij de dealer en gelijk laten uitlezen.. Maar dat zal natuurlijk gepaard gaan met de hoofdprijs :wow:

Dit ook maar eens proberen: (Zwarte kastje op de lmm)

Manche sprühen da Bemseinreiniger oder Backoffenreiniger oder sonst noch was, habe schon verschieden Storys gehört, das alles ist aber falsch und säubert die Drähtchen im LMM nicht!

Oben am LM ist ein kleines Kästchen, an diesem ist acuh der Stecker des LMM. Die dort sich zwei befindlichen Kreuzschrauben herausdrehen.

Dann das Kästchen herausholen, dabei kommt die ganze Einhait des LMM heraus, dort werdet ihr zwei Drähtchen sehen, die verschmutzt sind, bei mir waren die bei allr erster Reinigung schwarz!

Dann Kontaktsprynehmen und ein Wattestäbchen, dieses mit Kontaktspray ansprühen und mit den nassen Stäbchen leicht über die Drähtchen gehen, der Dreck geht sofort ab, so war es immer bei mir.

Dann zusammenbauen , fertig.

Als het iemand bekend in de oren klinkt allemaal hoor ik het graag. Alle hulp is welkom :)

All times are GMT +1. The time now is 08:54.