![]() |
Quote:
Idd, vacuumslangetje gaat als het goed is naar een onderdrukmeterje. Aan de hand van de hoeveelhuid onderdruk gaat hij dan de belasting van de motor bepalen. Waaruit hij dan weer dingen kan berekenen als verbruik enzo. ;) |
Ja die aansluiting had ik al gezien van de vacuumslang .....dus die "tweede extra" stekker is dus puur voor de MFA?
Zit de toerenteller op de andere stekker? Als ik dus de andere klok zou aansluiten zal alles het doen behalve dus het display van de mfa :D? Als ik nou gewoon stroom op de mfa zet zou dan het klokje het doen van de tijd :confused: :D ? Btw heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties heb hier echt veel aan gehad!!! :hug: :hug: :wuv: Ga zelf volgende week pas beginnen...eerst nog ff wat tentamens maken komende week :mad: |
Als je een telleret met MFA aan zou sluiten zou idd alle het doen behalve de MFA.
Dat van dat spanning zetten op de MFA en of dan het klokje werkt weet ik niet, zelf niet geprobeerd. Suc6 met de tentamens en met de MFA. |
Alles zal werken. De mfa waardes over verbruik/afstand e.d worden in de tellerbak berekend dmv vacuum/snelheid/toerental.
Voor de olie temperatuur en buiten temperatuur moet je 2 sensoren plaatsen. |
als et te lastig wordt roel... dan heb ik nog wel een tellersetje van een gti zonder MFA voor je in de aanbieding hoor ;)
|
Ik begin het steeds meer te begrijpen en steeds makkelijker te vinden :D.
Nou dan doe ik gewoon de mfa stekker aansluiten....met een massa, een 12v, en twee sensoren als iemand daar toevallig een elektrisch schema van heeft :D ? staat nl niet bij mij in de vraagbaak :(. Dat met dioe tentamens zal wel lukken haha, maar ik vind de golf belangrijker :D Wederom weer hartelijk bedankt voor alle reacties !! :goodpost: |
Toch maar weer gezocht:
Motorsteun rechts (vanuit bestuurderskant gezien, bij distrubutieriem), Omdat ik hem er dus niet zo netjes hebben kunnen uithalen zoals andere mensen dat wel konden. Dus als iemand een sloopgolfje heeft staan en die hem er wel netjes uit kan flexen....of gewoon met een stuk chassisbalk eraan (geen probleem) Of iemand die weet waar zoiets nog nieuw te bestellen is...een of andere plaatdelen handelaar!? plz let me know |
Quote:
En de versnellingbak heeft ook nog een andere sensor, om het vacuum verbruik te laten zien als de 5e versnelling wordt ingeschakeld. Echter deze schakelaar is niet meer leverbaar! Maar niet getreurd....de golf 2 van 84 heeft deze schakelaar oooook....en die moet je even ombouwen. :-) Je zit er even me te pielen.... Op de printfolie van je tellers staat welk signaal erop moet komen. |
aah dat is geweldig...ik moet er nog mee gaan beginnen...eerst even nog de motor erin leggen. Want dat ligt ook weer heel eventjes stil nu. Maar bedankt voor de tip. Ik ben trouwens al blij als ik alleen al het klokje aan het werken krijg op de mfa :D
|
Op zich is het niet zo spannend om aan te sluiten hoor.
Je moet wel een MFA handeltje hebben aan je stuurkolom. Die moet golf 1 zijn, golf 2 is anders. Past wel, maar golf 1 schakel je om in de tellerbak, de gofl 2 schakel je om op het pookje. |
Quote:
Of je neemt een telerbak van een cabrio met mfa kan je een golf 2 handeltje gebruiken. ;) |
All times are GMT +1. The time now is 11:41. |