![]() |
Quote:
Ik denk zelfs dat de autobranche daar teveel op leunt .. vandaar de vaak "spook" mankementen .. Dus een onafhankelijke keurder die er niet aan wil of moet verdienen En wat is de definitie van een liefhebbersauto ? De echte liefhebbers onderhouden hun oldtimer beter dan de dagelijkse bak ( nee ik ben er niet zo een ;) ) |
Quote:
wat ben je niet: een liefhebber? of een goede onderhouder?? :rolleyes: |
Beide :D
|
:d :d :d
|
Quote:
--- Das lekker wordt die afgekeurd en dan moet je dus 2 keer voor keuring dat kost meer als alles in 1 keer gebeurd dus apk moet blijven elk jaar weer en wat bedoel je met spook mankemeten ? --- Dat is lekker: Wordt de auto afgekeurd bij zo'n onafhankelijke keurder, dan moet je dus 2 keer voor de keuring. Je bent dan meer geld kwijt dan wanneer alles in 1 keer gebeurd (APK + reparaties). Ik vind dat de apk moet blijven: elk jaar weer. En wat bedoel je eigenlijk met spook mankementen? |
Dingen die kapot zijn volgens de automeneer maar die het in werkelijkheid niet zijn ..
|
Quote:
--- Tja dat hoor je wel vaker ik zou zeggen ga je apk halen en dan kan je eigen auto keuren en dan is hij altijd goed toch? Heb je dat APKboek wel eens gelezen dat is pas vaag. --- Tja, dat hoor je wel vaker. Ik zou zeggen ga zelf je apk-papieren halen en keur je eigen auto. Dan is hij altijd goed toch? Heb je dat APK-boek wel eens gelezen? Dat is pas vaag. |
Een bobbel op de remslang is ook niet altijd afkeur... Maar dit word wel altijd afgekeurt...
Pas als een bobbel uitzet met een pedaaldruk van ... Newton zou het pas afkeur zijn. |
Omdat er opvallend vaak wat mis was/is met de auto's die ik voor de keuring bracht, laat ik tegenwoordig 'vallen' dat ik de eventuele reparaties zelf uitvoer. Scheelt een stuk: Eerlijker keuringen, en dat gene dat de keurmeester op de 'afkeurlijst' zet, is ook altijd echt kapot/afkeur. Sindsdien geen spook-mankementen meer gehad.
Maar goed: on-topic: De komkommertijd is voorbij, en nog steeds is het stilte voor de storm: Gaat de storm ooit nog losbarsten? of gaat t netzo als met de evenementen-regeling voor klassiekers: Quote:
|
Quote:
En als jouw auto wordt afgekeurd omdat er een bobbel op een remslang zit... wat doe jij dan? Quote:
|
Apk moet gewoon blijven het is voor je eigen veiligheid.
|
Quote:
Vind ik ook, als je soms nu al ziet wat voor gevaarlijke dingen je soms tegenkomt bij de apk, en als het dan om de 2 jaar is, er zijn genoeg mensen die er dan gewoon mee door blijven rijden, die het niet zo nauw nemen met het onderhoud en de veiligheid van de auto :( Quote:
Ja die kan soms behoorlijk vaag zijn :D |
Quote:
dan leven ze in Duitsland dus tamelijk gevaarlijk? Om de 2 jaar TÜV keuring..... |
TUV keuring is heel wat strenger als hier en als wat geen TUV goedkeur heb mag je niet op je auto monteren en hier mag je allemaal goedkope rommel onder je auto duwen.
Das het grote verschil en alles staat daar op je kenteken wat er op je auto zit en wat TUV goed gekeurd is. Probeer maar eens in duitsland andere banden te monteren dan op kenteken staan dan krijg je een boete als ze je aan houden. Er zijn daar betere afspraken gemaakt als hier. |
Quote:
het gaat zich mij even niet om wat er wel of niet op een auto gemonteerd mag worden, het gaat zich mij om gebreken die in de loop der tijd aan een auto kunnen ontstaan, in twee jaar tijd kunnen er theoretisch meer gebreken aan een auto ontstaan dan in een jaar tijd, maar zoals gezegd, dat is alleen maar puur theorie, in de praktijk is het eigenlijk van vele factoren afhankelijk. |
Quote:
Ik vervang hem gewoon, het is me eigen auto, die moet gewoon goed zijn... Maar er zullen vast wel mensen zijn die er een probleem van maken omdat het misschien helemaal geen afkeur is. En ik keur me eigen auto...Das ook een verschil |
Tja keuring...................
Nieuwe autos hoeven pas na 3 jaar gekeurd te worden. In 3 jaar kan er van alles gebeuren. Ik heb hier autos gezien die meer dan 25 jaar zijn en nog veilliger zijn dan nieuwe autos. En die moeten wel ieder jaar naar de keuring draven. Je kan je auto laten keuren,en dan na de keuring weer gaan lopen prutsen met je auto dat hij weer ''onveillig'' is. Dan heeft hij wel een goed keuring. Eeen voorbeeld,mijn buurjongen heeft een specialen lichten op zijn auto wat afkeur is,zo eff oricinelen op de auto,na de keuring weer de anderen lampen er op. Keuring ik zet er mijn vraagtekens bij.............. |
Bij veel mensen is de apk iets dat ze weer een jaar kunnen rijden zonder bekeuring te krijgen, niet om het veilig rijden, ff de gladde banden wissellen voor de apk en ga zo maar door. Als het dan om de 2 jaar is zullen er veel mensen dus 2 jaar lang rijden met een onveilige auto, want daar denken ze niet over na, als er maar "apk" op zit. Als je het onderhoud niet kan betalen moet je gewoon geen auto meer rijden en niet van die rare dingen uit gaan halen om toch apk erop te krijgen.....
Soms zie je ook van die gebakjes die worden verkocht met "nieuwe" apk, waarbij je je dan afvraagt hoe die zo in godsnaam door de apk is gekomen, dan zou iemand daar dus wel 2 jaar onveilig in rond rijden.... Als |
maar apk zegt toch ook niks over de veiligheid van de auto
hoe vaak zie je het niet dat de velgen en dergelijke over gezet wordt en na de apk weer de oude (eigen velgen)erop en als er op zon auto 2 jaar apk komt dan is dat gewoon weg levens gevaarlijk dat er een beetje gesjoemeld wordt met de co meting oke maar de rest moet gewoon goed zijn in mijn ogen en daarbij mijn leven is me wel meer waard dan bijv een stel bandjes van een keer rond de 40 tot 150 euro per band |
Quote:
APK gaat juist over de veiligheid en millieu... En dat er na de APK weer van alles onder word gezet wat niet mag, daar is verder denk weinig aan te doen, omdat het een moment opname is |
All times are GMT +1. The time now is 12:48. |