![]() |
@Sander. Hij heeft weer apk tot 10-02-`08 ;)
@Tom80, dat was er ook al als ik het goed begrepen heb van Cavin (Skitzo) |
Van het weekend de eerste problemen gehad.
De brandstofpomp van de 1300 motor was gescheurd. Nu zit er een op van een 1600 motor. Vrijdag middag bij Evilnyntje een dakrek opgehaald. Sjesus wat een windgeruis krijg je door die dingen. Afgelopen zaterdag nog een andere achterklep geplaatst zonder gaten. Hij is wel goudkleurig, maar het past best ;) |
Kleine update:
Ik heb een gescheurde brandstofpomp gehad en vervolgens een van een 1600 carb motor pas gemaakt. Deze heeft het ook niet vol gehouden en gisteren is mijn nieuwe pomp bij de dealer binnen gekomen. Ik heb van Erst (Evilnyntje) een dakrek over genomen. Thuis had ik nog wat kofferkleppen liggen en nu zit er een licht bruine achterklep op (zonder gaten :D ) Dit weekend zal ik even wat foto's maken nadat ik hem gewassen heb. |
@Sander: Wat is er de 10e dan?
Edit: Laat maar je bedoelde of hij op tijd klaar was voor de apk... |
Een paar weken geleden bij Ernst (Evilnyntje) een dakrekje opgehaald en erop gezet.
Waarom mensen in vredesnaam met deze dingen op hun dak rijden snap ik niet. Het ziet er maf uit en het maakt een klere herrie... ;) Komende week heb ik een paar dagen vrij. Dan wil ik de dieselmotor en automaatbak in gaan bouwen. Vervolgens de week erop naar de RDW voor het omkeuren. Ik zal een paar foto's maken. |
Ben benieuwd over RDW! Mag echter geen probleem zijn.
Dakrekjes ben je snel beu, ik heb die fase ook gehad...klonk als een Boeing met een lekkend raam :) |
Dit wordt de 6e keer dat ik een benzine omkeur naar diesel. Ben er niet echt bang voor. Vervelend vind ik wel dat de wetgeving zo veel is veranderd het afgelopen jaar, je kan het haast niet meer bijhouden.
|
Quote:
Hoe ga je de diesel ombouw aanpakken? Heb je een dieselblok uit een mk1 (dus alleen naar RDW voor typegoedkeuring), of heb je een dieselblok waarvoor je nog de (dure) geluidstest moet ondergaan? En wat foto's van de ombouw zou leuk zijn, ben namelijk wel benieuwd wat er allemaal bij komt kijken. Succes in ieder geval. Groeten Jerome |
Zoals beloofd de foto’s
Je kan er op klikken voor een vergroting. Het motorblokje met de automaatbak vlak voor ik hem heb gemonteerd. Toen wist ik nog niet wat ik nu weet….. Zal niet snel weer een motorblok/bak combi ongetest in een koets hangen. De TD carterpan direct maar gemonteerd. Eerst de retour aansluiting voor de turbo maar afgesloten. Zo ziet hij aan de buitenkant er momenteel uit. Het oude torretje eruit. De motorsteun aanpassen. Het was een 1300 en de smallblocks hebben de motorsteun aan de bijrijderszijde verder naar voren zitten. Zodra ik de auto ga spuiten deze zomer neem ik de motorruimte ook wel mee. ;) Het nieuwe torretje op z’n plek. Hier nog met tomaat. De schakelstangen hadden behoorlijk wat speling op de kunststof kogelkoppen. Deze heb ik vervangen door stalen gewrichtjes. Ik vond gisteravond na montage dat hij erg lekker (direct) schakeld. Vrijdag de 13e naar de RDW voor het omkeuren naar diesel |
Afgelopen vrijdag is hij omgekeurd naar diesel. Ik ben samen met een kameraad geweest.
Beide auto's (ook nog een golf mk1 cabrio) zijn zonder problemen omgekeurd naar diesel. Wel balen was dat bij het wegen mijn Jetta 60kg zwaarder was als dat hij origineel op kenteken stond. Ik kan het grotendeels verklaren: Trekhaak, origineel dakraam (waarschijnlijk niet origineel op kenteken mee gewogen) gordels achterin en een zwaardere motor, 1900TD 5-bak en 100mm aandrijfassen. Daarnaast had ik met mijn stomme hoofd de tank helemaal vol gegooit de avond ervoor. De keurmeester heeft wel vermeld op het weeg rapport dat hij gewogen is met halfvolle tank, maar volgens mij heeft hij niet gezien dat de tank vol zat. Naja 1 categorie omhoog. |
ahhh jammer van dat gewicht, letten ze daar zo streng op dan ?
maar wel super dat hij omgekeurd is :thumbup: nu maar lekker goedkoop rondrijden |
Hij wordt gewoon gewogen en dan wordt het gewicht afgerond op tientalen.
Zelf ben ik vergeten om te vermelden dat ik mijn tank helemaal vol had gedaan, anders hadden ze de weging nog wel 20kg gecompenseerd. Ik denk dat ze de gewichten van Pon hebben gekregen, maar dat daar niet alle opties in staan. Wel 2 of 4 deurs, motor, versnellingsbak. Maar geen schuifdak, trekhaak. Ik had zelf nog gordels achterin gebouwd en een zware aandrijflijn enz. Ik vind het niet zo erg het gewicht, maar het is wel verklaarbaar. Het ging me niet eens om goedkoop rijden, maar meer om weer een diesel te hebben voor het experimenteren en het testen van pompen voor klanten. |
Doe je goed allemaal!
Welke kleur wil je de auto laten spuiten? |
Ziet er allemaal goed uit :thumbup: ..
Succes met de wedere opbouw ;) ps. Beste olie verontreiniging in jullie straat nu ofniet :tongue: . Buren niet boos :confused: :D .. __________________ MK1 VW haaksbergen |
@SlimMasterShady:
Ik heb speciale industrie lak waar ik 1kg mat pasta door heen heb gemengd. Dit is zeer donker grijs, maar ik weet nog niet of dit erop komt. Het kan ook zijn dat ik het bruin (donker champagne) van de Toyota Avensis aan ga mengen met mat pasta. Even wachten tot ik de spuitcabine leeg heb en de laatste dingen aan de koets heb gelast (tankklep, achterklep slot, antenne gat enz. (cleanen dus)) @vwpolo_siem: Ik heb een hele grote kunststof bak die ik altijd onder motoren leg enz. Deze bak gebruiken ze normaal voor onder wasmachines en dat werkt perfect. Er is wel wat diesel gelekt, maar dat spoelt wel weer weg als het gaat regenen. |
Oke dan, was ook maar als grap bedoelt. Maar toch wel een slim idee zo'n wasmachine opvangbak ;)
__________________ MK1 VW haaksbergen |
Moi projectzeg, mag ik vragen hoe jij de nummertjes/cijfertjes hebt omgewisselt op het blok?
|
Dat heb ik niet gedaan. ;)
Maar ik zou me voor kunnen stellen dat je de originele letters oplast. Het vlak slijpt en er dan nieuwe in tikt. |
Cool, wat voor een cijfertjes en nummertjes zou je dan erin moeten slaan?
Verder een super jetta, zal wel lekker rijden diesel met een automaat erachter. |
All times are GMT +1. The time now is 20:13. |