Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Holle ruimtes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30724)

Der Typ Siebzehn 18-04-2007 20:12

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Als een goede wax behandeling slechts 200 euro kost,.. wat houd je dan tegen?

nog overige kosten...4 nieuwe banden voor de Golf 1 (de huidige zijn inmiddels 11 jaar :eek: ) en of dat nog niet genoeg is nog 2 nieuwe bandjes voor de Golf 3.

Melvin 18-04-2007 23:07

@Type 17: wanne offtopic!!

Maarm, rubbers erin/eruit?? (mijn laatste vraag op p1)

Berserker 19-04-2007 09:13

Ik denk er gewoon in laten zitten en t overtollige zal zijn weg wel vinden naar buiten...

Hoe meer beter zal wel de les zijn...

Kevin20v 19-04-2007 11:17

Quote:
Originally Posted by Type 17
nog overige kosten...4 nieuwe banden voor de Golf 1 (de huidige zijn inmiddels 11 jaar :eek: ) en of dat nog niet genoeg is nog 2 nieuwe bandjes voor de Golf 3.

boeiend, als je het niet kan betalen moet je er ook niet mee rijden... en anders niet zeuren.. :woowoo:

jetta mk1 '82 19-04-2007 11:23

ik heb ook nog andere kosten die voorang hebben op bijvoorbeeld een wax behandeling !
heeft volgens mijn niet echt iets te maken met het wel of niet kunnen betalen !?
meer met het feit dat je je geld maar een keer uit kan geven !

gr. Martijn

Der Typ Siebzehn 19-04-2007 16:57

Quote:
Originally Posted by Kevin20v
boeiend, als je het niet kan betalen moet je er ook niet mee rijden...

kan ik wel zelf bepalen...

Quote:
Originally Posted by Kevin20v
en anders niet zeuren..

ik was niet aan het zeuren, ik gaf, zoals het ook hoort, alleen maar op iemands vraag een antwoord... ;)

Kevin20v 19-04-2007 17:27

Quote:
Originally Posted by Type 17
kan ik wel zelf bepalen...

ik was niet aan het zeuren, ik gaf, zoals het ook hoort, alleen maar op iemands vraag een antwoord... ;)

:gay: :green: :blahblah: :gives:

Melvin 19-04-2007 18:21

jongens, ff kappen met die offtopic, dat schiet totaal niet op zo... Ik laat de rubbers er wel inzitten/klooi wel wat aan, komt goed!

Berserker 19-04-2007 19:26

Ik moet t ook doen Melvin, dus laat maar horen hoe t gegaan is...

Ik vind eerlijk gezegd 200 euro voor zoiets best veel geld, dan doe ik t liever zelf, dat heeft niks met overige kosten te maken, maar meer dat t zelf doen ook wel waarde heeft...

ZOAB 19-04-2007 20:16

Zelf doen is gewoon leuk, anders kocht je wel een nieuwe auto waaraan alles uit te lezen is bij de dealer Ã* raison € 66 ex BTW per uu. Je zwaait vervolgens met wat flappen zwaait en de dealert kan zijn 'wat een leuke kinderen' weer een nieuw paar schoenen geven.
Ohja, bottomline: zelf doen is waardering opstrijken voor je eigen ego en leuk tijdverdrijf.
*dwaal ik af?*

@Melly: rubbers zou ik ook laten zitten: die rommel loopt er toch wel uit met een beetje zon... (kijk maar naar de 3 dikke stralen vet op de kont van de meeste Golf 2's...)

Melvin 20-04-2007 18:55

Klaar!

Bus ML gekocht met slang en sproeikop eraan, en 1 bus is net genoeg voor de hele auto dik in de ML te zetten...

Ik heb het rubber in de wielkas bij de dorpel eruit gehaald, en allebei de rubbers onderop de dorpels. Om de wielkas achter en de achterhoek in te spuiten heb ik het achterste zijpaneel (van het interieur) losgemaakt en dan kan je overal al bij!

Verder ook nog even onder de a-stijlen gespoten en in de bumperholtes/kreukelzone... Hij kan er weer ff tegenaan!

Sjoes 85 20-04-2007 22:41

Quote:
Originally Posted by MellyVille
@Markos: goed lezen... ik doe het omdat het me een goed gevoel geeft en ik ga geen 200 euro dokken zodat een joker in duitsland een pak was in mijn auto kan smelten, waarvoor ik ook nog mijn hele interieur zou moeten verwijderen... kortom: Ik spuit er ML in overal en klaar...

Je kunt t moeilijk zelf doen ook want het vet wordt opgewarmd tot +/- 100 grd C waarna het in de holle ruimtes gespoten wordt. Tijdens het contact met het relatief koude plaatwerk stolt de wax meteen en blijft zitten. Normale tectyl spuit je 5 liter erin en loopt 3 liter er weer onderuit. Mike Sanders blijft zitten.
Als je auto eens een dag lang in de zon staat, kun je her en der af en toe een vetvlekje tegenkomen (niet op je bekleding ;) ).
Het vet blijft altijd bewegen (warm/koud, vochtig/droog), waardoor het beginnende roest altijd weer afschermt. De roest gaat dan niet verder omdat er geen zuurstof meer bij kan. Deze eigenschap is zeer bepalend voor de goede werking van de wax oyl.

Ik ga het ook binnenkort laten doen. Hoef ik alleen maar de binnenpanelen ff los te halen. 15 minuten werk maximaal.
En de behandeling kost inderdaad 200,- maar de wax ook nog eens €60 (hier in NL), of €45 (in Duitsland).

En ja, ik heb me goed laten informeren. Dat je t weet :)

Groeten, Dennis

Melvin 20-04-2007 23:02

Niet echt, want van de 5 liter normale tectyl die je erin spuit komt er geen 3 liter uitgelopen... wat een poeha over een beetje was in je auto! goed = goed ;)

Golf_1_gts 20-04-2007 23:17

Ik plant zelf altijd een bijenkolonie in de holleruimtes. Deze gaan een natuurlijke wax (honing) maken die naar het schijnt de beste is (nen/iso/din/en-norm 90534-a).
Blijft ook altijd in beweging en door het idiote gezoem hoor je het tikken van de kleppen ook niet meer.

Ik heb me ook goed laten informeren hier in de lokale botanische tuin, Echt waar , ik zweer het je ;) :rolleyes:

Melvin 20-04-2007 23:18

ja idd... en nu slaat het allemaal nergens meer op :P

Golf_1_gts 20-04-2007 23:20

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Het vet blijft altijd bewegen (warm/koud, vochtig/droog), waardoor het beginnende roest altijd weer afschermt. De roest gaat dan niet verder omdat er geen zuurstof meer bij kan.
Groeten, Dennis

Ken je de gebroeders Grim btw?

rallye16vt 21-04-2007 08:12

@ sjoes....wat denk jij wat beter is voor een reeds roestige auto,,,,spul waar de helft erweer van uit loopt, of spul wat direct stolt??

Melvin 21-04-2007 08:32

Quote:
Originally Posted by gti-g60 girl
@ sjoes....wat denk jij wat beter is voor een reeds roestige auto,,,,spul waar de helft erweer van uit loopt, of spul wat direct stolt??

welke roestige auto :D? er zal natuurlijk wel een beetje roest in de dorpels zitten, maar die heb ik niet gezien!

sjampoo 21-04-2007 09:50

Naja: Sjoes te kakken zetten is niet echt nodig lijkt mij:

Ja:Tectyl ML werkt ook
Nee: Wat Sjoes (en ik) verklaren over Mike Sanders vet is niet uit de lucht gegrepen

Wat Melly al zegt: Goed is Goed, en Duur is niet Beter.

Uiteindelijk is elke behandeling is beter dan helemaal geen behandeling! Mike Sanders vet staat echter wel aangeschreven als 'de rolls-royce' onder de holle-ruimte behandelingen.. en ML als normale midden-moter volkswagen..

Zelf doen heeft voor mij ook een Pré, en niet alleen omdat ik t zelf doen leuker vindt, maar eerlijk is eerlijk ook qua budget :)

Melvin 21-04-2007 09:53

Klopt, sjoes heeft wss wel gelijk dat Mike Sanders beter zal zijn...

Alleen sja, nu ben ik 8,25€ kwijt en een half uur werk... doemijdiema

All times are GMT +1. The time now is 03:22.