![]() |
Quote:
"in de nadenoen" "in den achternoen" |
Quote:
na da middag zeggen ze in limburg |
Hier in de hoeksche waard zeggen ze voorresmiddas tegen voor de middag.
|
ff nog een paar:
schoon = mooi kleed = jurk botten = laarzen rolkraag = col flikken = politie kotmadam = kamerverhuurster seriepoeping = groepsex kinesist = fysiotherapeut charcutrie = vleeswaren lusterie = lampenwinkel luuster = kroonluchter aanschuiven = file rijden chronometer = stopwatch aksident = ongeluk ambetant = vervelend dwarsligger = doellat sjuust = precies, zojuist schoonbroer = man van je zus proficiat = gefeliciteerd koersen = wielrennen cyclocross = veldrit ......... |
daar zijn zelfs woorden bij waarvan ik als Belg nog nooit van heb gehoord :D
|
Quote:
Hahahaha, een reserve belg :p Belg is ook een afkorting he, Ben Eerst Limburger Geweest :D |
Quote:
peinzen = denken kieken = kip .... Hmmm, er zal wel wat oostvlaamse streektaal tussen zitten denk ik. |
seriepoepe
nog nooit gehoord ma wel goe gevonne |
bollen = rijden
toch? Hij bolt goed = hij loopt goed? |
't klinkt in ieder geval allemaal een stuk sympathieker dan Twents.
|
Quote:
Jep, klopt. hij bolt goed = hij gaat goed = hij rijdt goed = hij loopt goed |
en hoe noemen jullie rotondes ook al weer?
peinzen en cyclocross zijn volgens mij gewoon woorden die ook in het nederlands gebruikt worden. |
Quote:
in limburg rotonde of rondpunt |
tas.....jaja die kennen wij in limburg ook al hoor....
Duch mich ing Tas kaffe....hehehe oftewel doe me een kop koffie |
limburgs is net zo erg, zeker tegen de duitse grens aan......
als m'n broertje vroeger een nieuwe broek had en m'n oma zei dat ie een schoene spieker boks had zat ie 'r aan te kijken zo van " ja van sony" |
Ja idd je zegt het......woon 1 minuut van de duitse grens af :D...
Maar wel lachen...Als je zo alle talen tegenkomt...en vooral de dialecten die overal gesproken worden. |
in groningen zeggen we dan "schiere spieker boksem"
|
hahaha ik vind het wel grappig dat belgisch taaltje, maar ik zou er niet tussen moeten wonen denk ik :| dan word ik gek, dan versta ik niemand :D
|
:D
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Schooooon! en mooie stemmen ook. (Ik word daar wel wild van) Er zitten hier wel 3 Sabine's bij! It's in the name I guess Als ze het weerbericht doet weet ik na afloop nooit wat voor weer het precies wordt :D |
All times are GMT +1. The time now is 06:05. |