Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Bij deze mijn MK1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36164)

Johanva1 05-11-2007 16:41

zeer mooie golf, en veel plezier mee gewenst :thumbup:

silbergti 05-11-2007 19:23

Quote:
Originally Posted by Johanva1
zeer mooie golf, en veel plezier mee gewenst :thumbup:

Ik sprak destijds met de (ex)eigenaar van deze Golf(tenminste als dit de auto is van de "Halfords" man). Hij zei dat de auto wegging, had 'm al verkocht. :confused:
Er zat nog wel wat werk aan de auto volgens hem. :eek:

meijer1972 05-11-2007 19:42

Even een vraagje tussendoor. Op het onderblok staat 2e en vier cijfers. Dit zijn letters/cijfers bestaande uit puntjes op een zwart plaatje. Daarnaast staat OG ingeslagen. Tenminste daar lijkt het op. Weet iemand welk blok dit dan is? Optisch lijkt het op een 1.6/1.8 GTI blok qua inlaatspruitstuk.

Verder zie ik ook al een paar keer de opmerking dat er wat werk aan zit. Dat klopt. Een show en shine zal hij zo niet winnen, maar het is ook niet zo dat het een barrel is. Het is in ieder geval een GTI die bij mij in de smaak valt. Er zitten geen grote dingen aan die compleet anders moeten, zoals ik bij sommige andere GTI's zie die te koop staan. Ieder zijn smaak en dit is mijn smaak. Alleen nog een paar puntjes op de i zetten. Ik heb nu een huis met garage, vandaar dat er ook eenGTI kwam. Ik heb de tijd voor deze hobby.

Sjeesbeest 05-11-2007 22:50

In deze golf heeft een motor gezeten met webers en met net ff wat meer pk's er is naar mijn weten destijds een golf 3 gti motor ingekomen.

Dat er iets werk inzit is wel duidelijk, maar dat mag je ook verwachten van een auto van '83. En het werk dat eraan zit is niet echt "zicht" werk dus zeer goed te doen en vooral in je eigen garage.

De auto heeft ook een "bekende" vooreigenaar gehad, die reed vroeger in Enschede in een Zalmkleurige Type 1 gti met een weber motor. En was ook altijd op het welbekende "Baarlo" 3 daagse GTI meeting van vroeger te vinden. En ikke dus ook :)

Heel veel plezier van je nieuwe aankoop!!

ps: kom jezelf ook uit Twente dan?

meijer1972 05-11-2007 23:05

Hier een foto van de code zoals ik hem omschreven heb.

Die zalmkleurige golf ken ik ook. Ik ben toendertijd ook in Baarlo geweest. Ik had toen een oakgreen mk2 met een KR blok en elektrische recaro's.
Hiermee ben ik ook twee keer naar de worthersee geweest. Samen met een kameraad met een bruine cabrio 16v met leer en 13" PLS. Hij rijd nu 911.

Volgens mij heb ik die zalmkleurige nog ergens op video. Er reed toen ook nog een paarse mk1 mee.

Ik woonde toen in Glanerbrug en tegenwoordig in Goor

Sjeesbeest 05-11-2007 23:22

2E is een golf 3 gti digifant motor met 115 pk

meijer1972 05-12-2007 21:02

Hierbij nog een foto die ik met mijn mobiel heb gemaakt.

Voorlopig doe ik er nog weinig aan ivm. tijdgebrek (huis gekocht), maar in het voorjaar hoop ik er toch wat meer tijd in te kunnen steken. De dorpels wil ik in ieder geval weer in kleur hebben. Verder zit ik nog te twijfelen. Het interieur in beige bekleden ( stof of leer ?) staat op mijn verlanglijstje.
De auto mag nog wat lager en ik zit nog te dubben over eventuele andere velge. BBS, 15 inch Pirelli, 13 inch smoor of deze polijsten en wat naar buiten zetten? Als er iemand zich verveeld en goed is met photoshop...Graag.

meijer1972 11-02-2008 20:17

Vandaag even wat foto's gemaakt met het mooie weer.

meijer1972 11-02-2008 20:19

En nog een paar

Dit is een 2 liter !!

corrado-usa 11-02-2008 20:24

mooie mk1 hoor.

Der Einzer 12-02-2008 00:07

hey, kwam je wel tegen gister tijdens het 'toeren'. Bij de brug bij het Twentekanaal. Je ging naar 'beneden' en ik 'omhoog' :D

Strakke bak man :thumbup:

meijer1972 12-02-2008 22:21

Quote:
Originally Posted by Der Einzer
hey, kwam je wel tegen gister tijdens het 'toeren'. Bij de brug bij het Twentekanaal. Je ging naar 'beneden' en ik 'omhoog' :D

Strakke bak man :thumbup:

Ja klopt. Ik zwaaide nog wel terug, maar ik weet niet of je dat nog zag met die laagstaande zon. Toch leuk om een andere mk1 tegen te komen.

meijer1972 06-04-2008 21:07

Mijn doel:

Het zal nog wel een tijd duren, maar dit is toch perfekt?

Sponze® 06-04-2008 21:30

Zolas je hem nu hebt is mooier vind ik.

Behalve de klinken...
Ander wieltje zou ook niet misstaan ;)

marcel #2 06-04-2008 21:54

Ik vind hem mooi zo als die nou is !

Echt een mooie hok !

Siem 07-04-2008 07:27

Mooie mk1,
mss komen we elkaar nog eens tegen onder
het toeren;)....

succes

Emiel 07-04-2008 10:44

Erg mooie kleur, zoals de meesten hier ben ik het niet zo eens met je grepen en persoonlijk zou ik er Pirelli's onder doen!

meijer1972 07-04-2008 19:56

@ Sponze: Thanx!! BBS RM ligt (nog niet klaar) al in de garage.

@ vw polo siem: altijd leuk om een mede-fan tegen te komen of te spreken.

@ Emiel: Tja die grepen. Orgineel is inderdaad echter, maar: Ze zaten er al in, er zit geen slot in en zo is de auto dus minder gevoeliger voor diefstal/inbraak.
Pirelli's vind ik in 15 inch en gepolijst ook wel leuk ja, maar heb al BBS RM gekocht. Deze wil ik verbreden. De maat ben ik nog niet over uit. Ik denk 7 of 7,5J. Op de foto is 8x15 BBS RS en die vind ik net te breed.

Road Boss 09-04-2008 15:07

Quote:
Originally Posted by meijer1972

Nice wheels!

meijer1972 28-07-2009 20:48

Het duurt even, maar goed.

Inmiddels heb ik een paar 1 J BBS-ringen op de kop getikt. Ik heb mijn BBS velgen nu uit elkaar liggen en ga ze ontlakken. Ik twijfel nog welke kleur ik de harten ga spuiten.

All times are GMT +1. The time now is 03:30.