![]() |
Quote:
:eek: , heb me altijd laten vertellen dat een 2H een slechte basis om serieus te tunen, heb je wat meer info wat er allemaal aan deze motor is verbouwd? kun je hier nog "normaal" mee rijden of is dit een hoogtoerige neuroot geworden.... |
To do list klinkt goed;),
succes |
Quote:
U vraagt wij draaien: 1800 cc 8V weber sportmotor voor straat of competitiegebruik. Basis van de motor is een 2H onderblok, compleet gereviseerd en alle bewegende delen uitgewogen en gebalanceerd. Onderblok is gestraald en champagne/ goedkleurig gespoten, alle aanbouwdelen zijn gestraald en zwart gespoten. Vliegwiel is afgedraaid en samen met drukgroep gebalanceerd, koppelingsplaat zijn ook nieuw. De mechanische cilinderkop is max. bewerkt en gereviseerd, kleppen zijn bewerkt, klepgeleiders konisch afgedraaid enz. Verbrandingskamers bewerkt en glad gemaakt, compressie verhoogd. Klepzittingen zijn onder een andere hoek geslepen voor meer flow. Dr. Schrick 288 graden nokkenas en sport klepveren van Dr. Schrick. Verstelbaar nokkenastandwiel. Ontsteking met vaccuum- en centrifugaalvervroeging. 40 mm webers incl. kelken en K&N luchtfilters. RVS spagetti spruitstuk. Oliekoeler met thermostaat. Platinum bougies enz enz |
Klinkt wel prima wat de motor betreft. Upgrade wat zuigers/drijfstangen betreft niet nodig ?
En een vergulde/gepolijste kooi van alu denk ik ? Doe maar een stalen kooi met een kleurtje erop dan heeft het tenminste een functie. |
Quote:
:iamwithst anders is het geen rolkooi maar een showkooi... :rolleyes: |
Quote:
klinkt gaaf maar je hebt nog niet mijn vraag beantwoord... kun je hier nog normaal mee rijden of sta je met 2000+ toeren stationair en kom je alleen weg met launch control? |
Huibert,
Ik heb de motor gebouwd en de basis 2H is gewoon toeval......bijna alle 1800 cc 8V onderblokken zijn hetzelfde of je nou een 2H, PF, PB, DX enz neemt. De combinatie van 288 graden nokkenas en de webers zorgen ervoor dat het torretje gewoon rond de 1000 toeren stationair zal lopen en gewoon mooi op zal pakken van onderuit. Launch control of wat dan ook heb je helemaal niet ndoig met deze vermogens.... Dit is gewoon een sportmotor waar je nog prima dagelijks mee kan rijden, ga je alleen op het gas dan gaat het ook serieus vooruit en door tot zo'n 7500 toeren. Pidi, ik heb nog wat spullen voor je binnen gekregen. |
Het gaat btw om deze motor;
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mocht je ook zoiets willen, heb er net weer een klaar die nog net ff een tandje erger is :D ![]() of als je iets wil wat een hele hoop tandjes erger is :D ; ![]() |
Wordt vast een mooie Golf :thumbup: niet teveel bling eraan en beetje go before show dan is die helemaal goed...............
Die go zal wel lukken met zo'n toretje er voorin :D |
Hey Jeroen,
Bedankt voor je reactie! Uiteindelijk ben jij toch de man die dit blok van binnen en van buiten kent. Voor de resterende onderdelen, bel ik je nog wel... Weet niet hoe jij met je vakanties zit, maar dat komt wel goed. Ik heb weinig tijd om aan de Golf te werken, heb alleen maar een paar avonden in de week, dus hard lopen doet het voorlopig nog niet... ![]() De laatste tijd hou ik me veel bezig met het motorcompartiment. Deze wil ik lekker clean maken... De accubak verwijderd en de nodige roestpuntjes, gelukkig allemaal oppervlakkige roest... ![]() Bij de RDW m'n chassis nummer achterin de Golf laten slaan en m'n parafaanbak verwijderd (of schutbord) ![]() Begint er al een aardig eindje op te lijken. Ik wil alleen de lijnen wat strakker geschuurd hebben... De bevestigingsbeugel laat ik wel op z'n plek zitten, ik durf m'n ruitenwisser motor niet onder m'n ruit te laten hangen aan de arm'pjes... ![]() Het hele zaakje ligt met de hand geschuurd en morgen avond wil ik het schuurwerk toch wel een heel eind gedaan hebben... Morgen nog even overleggen wat er aan de buitenkant nog gespoten gaat worden en hoop dat hij dan na de bouwvak de spuitcabine van binnen mag gaan bekijken... |
en ff nog een paar foto's van de aangeschafte onderdelen:
VW - PORSCHE logo (914 moet ik er nog afhalen) ![]() Originele Spiegels (met de V6 opgehaald in Nivelles, leuk ritje) ![]() 14" Pirelli velgen met originele naafkappen: ![]() De Porsche klinken: ![]() De 16" Porsche C2 velgen: ![]() De Porsche zetels: ![]() Verhcroomd / vergulde slotvangers: Tijdens de bouwvak hou ik me bezig met de binnenkant en wil ik deurpanelen gaan maken. |
All times are GMT +1. The time now is 23:55. |