![]() |
Quote:
Ga jij maar weer buiten spelen, wiellagers en homokineten kan je juist heel goed voelen tijdens een proefritje. En dat elke dag hopen dat ie niet stuk gaat geldt voor elke auto, zelfs een splinternieuwe. Zekerheid met bovag garantie? Warvoor zekerheid heb je dan, dat ie niet stuk gaat onderweg? Of dat je van je veel te veel betaalde aankoopprijs misschien nog ooit iets terug krijgt in de vorm van garantie. Tijdens de proefrit kan je goed merken of hij olie verbruikt, ga met je raam open rijden en trap hem vol in, indien hij olie verbruikt kan je de verbrande olie binnen ruiken. |
Quote:
Als je de zaak goed wilt bekijken moet je echt een brug op, dingen checken tijdens *een proefrit* zegt niks. Je zal ze de kost moeten geven waarbij alles *oke* lijkt tijdens een *proefrit*, en dat naderhand alles verrot blijkt te zijn... Kijken of je olie verbruikt door het raam te openen klinkt wel heel erg amateuristisch.....denk jij werkelijk dat zoiets echt werkt?? Goh wat zullen ze jou dan een hoop kunnen aansmeren... :biggrin: |
Ik rij toch zelf met een olieboot, dan weet ik echt wel waar ik over praat hoor. En mijn wiellager is ook versleten, dat hoor je duidelijk tijdens het rijden, maar ja zoals vaak wordt praktijkervaring van tafel geveegd door 'forum slimmerds'. Dagdag!
|
Quote:
Oh ja wij zijn natuurlijk sukkels, die nergens wat vanaf weten... Tja olie boten ruik je van 3 straten ver das niet zo moeilijk, maar de technieken die men vaak toepast om *olieboten* te herkennen zijn praktijken die vroeger leiden tot *Het wrak van de maand*, met tuinslangen als remleidingen, onder het mom van das het nieuwste van het nieuwste, zijn siliconen slangen. Enne beter een forum slimmerd met zinnige zaken dan een schreewerd die niks anders kan posten dan wat geschreeuw en anderen afzeiken Praktijkervaring is meer dan geschreeuw namelijk ;) |
Quote:
Heeft toch niks met bang zijn te maken...maar met een normale rijstijl...met een dat probeerde ik alleen maar aan te geven. als je met een 16v of 8v normaal rijd dan kom je echt niet boven de 3000 toeren als je netjes je versnellingen gebruikt... :eek: |
Quote:
haha..kzie hem al rijden met zijn raampje open en binnen ruikend naar olie...hahaha |
Een 16v is in onderhoud veel duurder dan een 1.6. Hoe goed ie ook is, reken er toch op dat je er enkele weekendjes per jaar flink aan zult moeten sleutelen, uitbesteden aan een garage is met een aankoop alla 600 euro ook een beetje onzin (lijkt mij).
Als je er goed voor bent brengt ie je altijd waar je wezen mot. Enkele vervelende storingen zijn hem echter ook niet vreemd. Persoonlijk zou ik onder de 1000 euro er redelijk wantrouwend naar kijken. |
ik heb 2 16ventielers versleten .
olie boot test is simpel in zijn 3 doortrekken tot 6500rpm gas los (3sec wachten check achteruitkijkspiegel),hiernaa ,koppeling in ,motor tot stationair laten komen en gaspen daalvloeren ,terwijl je weer in achteruitkijkspiegel kijkt) geen hiawatta signalen gezien bij beide pogingen ?dan is de motor in redelijke staat |
Quote:
Dude geloof me, als een auto olie verbruik ruik je dat! Tijdens een proefrikt kun je weldegelijk dingen zoals kineten enzo voelen (mits je er gevoel voor hebt). En dat verrot heeft met roesten te maken en dat zie je idd pas als je hem op de brug zet. |
All times are GMT +1. The time now is 16:52. |