Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   sloopgolf kopen? hoe en wat? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38755)

Koele 22-01-2008 21:24

Gewoon slopen die auto en alle onderdelen die je zelf houd,zelf houden en de rest van de onderdelen die je verkopen kunt verkoop je en de rest wat je overhoud gooi e gewoon in de carroserie en dan breng je dan ding na de sloop!of je verkoopt de carroserie voor de cross haha

golf mkII 16v 22-01-2008 21:39

Wat ik altijd doe is auto kopen
Dan opnaam[eigenaar gelijk een vrijwaarding]
En gelijk schorsen[15jaar en ouder 22.70euro]Geen gehaast met de sloop
Daarna als alles eraf is oudijzerhandel bellen en die komt hem ophalen [voor de prijs van schorsen]

mk2 td driver 23-01-2008 16:50

hier zijn de beloofde pic's :)

3 op een rij(beetje golf verslaafd :screwy: )
links: van men pa
Midden: mijn dieseltje
Rechts; nieuwe aanwinst(sloopgolf)

stoer deukje :D

de voorkant

vieze achterkant :eek:

zijkant

na er even snel met de tuinslang langsgeweest te zijn

we hebben ook nog even een stukje met de golf gereden, maar het motortje loopt nog erg mooi en ligt er ook mooi droog in.

er zit nog tot end februari apk op, en we hebben hem nu gewoon in de verzekering gegooid.dit hebben we vooral gedaan om even vast te kunnen stellen hoe de conditie van het blok+bak is(en ik kan een keer afwisselen) :D en als de apk er dan af is word ie gesloopt en gaat het blok over in men vader's golf.

martiepartie 23-01-2008 17:32

tja, zoals het er nu uit ziet is het nog een prima golfje.

Jammer om te slopen, maar ik snap de beweegreden wel. Alle goede delen komen ten goede aan de andere 2!

mk2 td driver 23-01-2008 17:40

Quote:
Originally Posted by martiepartie
tja, zoals het er nu uit ziet is het nog een prima golfje.

Jammer om te slopen, maar ik snap de beweegreden wel. Alle goede delen komen ten goede aan de andere 2!

inderdaad, hij zou ook nog wel een paar jaartjes meekunnen, maar de vorige eigenaar heeft hem een paar dagen geleden voor de apk gehad en was afgekeurd op
-voorbandjes glad
-speling op de stuurkolom
-uitlaat rubber kapot
-uitlaat lek
-remlicht werkt niet
-en er was wat met de achterste veerschotels

opzich wel op te knappen, maar het blok en bak lopen gewoon nog super dus vandaar, en men pa heeft zijn golfje nieuw gekocht, en zijn carrosorie is ook nog in nieuwstaat, dus gaat het blokje uit de rode mooi in de zilvergrijze van men vader

Alberto 23-01-2008 19:25

Quote:
Originally Posted by mk2 td driver
inderdaad, hij zou ook nog wel een paar jaartjes meekunnen, maar de vorige eigenaar heeft hem een paar dagen geleden voor de apk gehad en was afgekeurd op
-voorbandjes glad ........2e hands bandjes
-speling op de stuurkolom .........?
-uitlaat rubber kapot ....tja
-uitlaat lek .........wel op te lossen
-remlicht werkt niet ..........zal de schakelaar wel zijn op het rem pendaal
-en er was wat met de achterste veerschotels ........die roesten wel eens door zijn makkelijk te vervangen

word hij hier om gesloopt :eek:
dit is een zaterdag morgen werk ...apk er op en gaan met dat ding :thumbup:

mk2 td driver 23-01-2008 20:03

Quote:
Originally Posted by Alberto
word hij hier om gesloopt :eek:
dit is een zaterdag morgen werk ...apk er op en gaan met dat ding :thumbup:

ik snap jou wel, maar er zit nog een goede 1.6 carb motor+5bak in :)

en in mijn vaders golf zit een gaar blok (liter olie op 1000 km :screwy: ) en heeft nu een 4 bak

en we zetten het blok over in de auto van men pa.

snapje :)

arjanl87 23-01-2008 20:21

wanneer hij gesloopt gaat worden kom ik graag eens even langswippen...

SpiderClass 23-01-2008 20:39

Als ie officieel is afgekeurd, dan geldt volgens mij de rest van je apk ook niet meer, dus rij je nu zonder apk..

Ron mk1 23-01-2008 22:16

Quote:
Originally Posted by Tjaap
kan op 2 manieren.. slopen in eigen beheer.. wat in houd platen en papieren na overschrijven opsturen naar de rdw.
of je schorst hem, sloopt hem dan. en brengt de restanten naar de sloop. sloop is verplicht hem aan te nemen (zij krijgen van het rijk een slooppremie)

Sloperij is NIKS verplicht, ze nemen vaak enkelt een komplete auto aan voor de sloop.

En die premie is gebaseerd op een komplete auto met al zijn materialen.
En geloof me, ik weet waar ik het over heb.

;)

Menace 23-01-2008 22:25

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Sloperij is NIKS verplicht, ze nemen vaak enkelt een komplete auto aan voor de sloop.

;)

Idd half gesloopte auto willen ze zelfs nog wel geld toe durven vragen....

Alberto 28-01-2008 09:39

Quote:
Originally Posted by Ron mk1

;)

gewoon naar het RDW met de papieren
en met de auto naar de oud ijzer boer
meer kan je nooit vangen :thumbup:

Regulator 28-01-2008 12:43

Heb die auto precies ergens te koop zien staan, kan dat?
Het was ook een rode golf met een deuk vooraan...

TCD 28-01-2008 17:45

Bij ons op de sloop kun je het chassis gewoon brengen als je wil, mijn maat heeft het een keer gedaan, ze stonden wel een beetje raar te kijken, maar ze pakten hem zo van wagen af met de heftruck.

Tegenwoordig slaan we de slopers op en wordt het 1 keer in de 2 jaar weggebracht (paar chassis vol oud ijzer) ze kijken wel raar op bij de oud ijzerboer.

mk2 td driver 28-01-2008 23:14

Quote:
Originally Posted by Regulator
Heb die auto precies ergens te koop zien staan, kan dat?
Het was ook een rode golf met een deuk vooraan...

dit rooie gebakje hebben we gekocht in almelo

waar had jij deze te koop zien staan dan?

mk2 td driver 28-01-2008 23:17

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Als ie officieel is afgekeurd, dan geldt volgens mij de rest van je apk ook niet meer, dus rij je nu zonder apk..

er zit nog apk op tot 24 februari

de vorige eigenaar heeft hem ergens half januari laten keuren, hij is toen op dat moment niet door de apk gekomen, maar de oude apk van een jaar terug is nog wel geldig, dus deze auto heeft nog wel degelijk apk, en wel tot 24 februari) :)

Dutch_Jetta_GT 03-02-2008 13:18

Als je de motorkap intake van de rooie los wilt verkopen stuur je maar een pb'tje :cool:

All times are GMT +1. The time now is 19:34.