Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   auto's waar je nog nooit van gehoord had. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42220)

hajee 13-05-2008 22:56

Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje
Iemand die de VW K70 al kent, ik had er zelf ook nog noooooit van gehoord

;)

Gertjan 14-05-2008 10:23

Quote:
Originally Posted by Arne
Idd.

Ik vind deze nog altijd wel heel apart :)

Pontiac Lemans, Kadett E gemaakt door Daewoo in Korea :screwy:

Stond er een tijdje terug een te koop voorzien van 2.0 16v. Kijk dan weet je bijna wel zeker dat je iets unieks hebt :D

Ah, toen was Daewoo dus al bezig om de E Kadett te kopieren :D
Die Nexia's lijken daar echt té veel op.

Zeend 14-05-2008 11:54

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Ah, toen was Daewoo dus al bezig om de E Kadett te kopieren :D
Die Nexia's lijken daar echt té veel op.

Daewoo maakte toen ook onderdeel uit van GM. De kadett werd daar gemaakt, en is als Pontiac geëxporteerd naar de US, en volgens mij ook naar oosteuropese landen (je ziet ze daar wel eens rijden).
Later is Daewoo zelfstandig geworden. De Nexia is een gefacelifte Kadett, die ook naar NL is geëxporteerd. Een aantal jaren later was de koreaanse zeepbel geëxplodeerd, en is Daewoo weer overgenomen door The General. Met als gevolg dat een Chevrolet tegenwoordig voor iedere huisvrouw is weggelegd :screwy:

Maareh.... Laten we het in dit topic weer over auto's hebben!!!

Jens

Richard 14-05-2008 12:02

Quote:
Originally Posted by hajee
cabriolet is een RZ trouwens..
en die blauwe ergens hierboven is een GTV...

gtv6 zo te zien

Gertjan 15-05-2008 18:52

Quote:
Originally Posted by Zeend
Daewoo maakte toen ook onderdeel uit van GM. De kadett werd daar gemaakt, en is als Pontiac geëxporteerd naar de US, en volgens mij ook naar oosteuropese landen (je ziet ze daar wel eens rijden).
Later is Daewoo zelfstandig geworden. De Nexia is een gefacelifte Kadett, die ook naar NL is geëxporteerd. Een aantal jaren later was de koreaanse zeepbel geëxplodeerd, en is Daewoo weer overgenomen door The General. Met als gevolg dat een Chevrolet tegenwoordig voor iedere huisvrouw is weggelegd :screwy:

Jens

Ah ok :D
Een vriend van me heeft zo'n ding, en wij pesten hem altijd met het feit dat ie in een Opel Kadett rondrijdt :D

hajee 15-05-2008 20:12

Quote:
Originally Posted by Zeend

Jens

effe creatief met paint geweest... :D :D

Der Ghopmeister 16-05-2008 19:40

Deze is ook vrij uniek te noemen

Specs

froggy 16-05-2008 20:04

Ooit iemand al gehoord van Zelensis

mk2 stoo 16-05-2008 20:59

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister

Deze is ook vrij uniek te noemen

Specs

nou, uniek is ie niet anders had ie de homologatie niet kunnen krijgen voor de groep b rally's van de jaren 84/85, werden volgens mij maar 2 jaar gehouden omdat er teveel coureurs verongelukt waren, auto's bleken gewoon te snel te zijn :screwy:
Maar, het is iig een auto wat je mogelijk nooit in je leven op de weg tegen zal komen ;)
Wel een super ding trouwens :goodpost:

Sjeesbeest 16-05-2008 21:43

Kamala Futuro :D

Der Ghopmeister 17-05-2008 06:56

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
nou, uniek is ie niet anders had ie de homologatie niet kunnen krijgen voor de groep b rally's van de jaren 84/85, werden volgens mij maar 2 jaar gehouden omdat er teveel coureurs verongelukt waren, auto's bleken gewoon te snel te zijn :screwy:
Maar, het is iig een auto wat je mogelijk nooit in je leven op de weg tegen zal komen ;)
Wel een super ding trouwens :goodpost:

Klopt helemaal maar deze rode is nog 1 van de 5 bestaande straatlegale S4's die er nog zijn helaas! Zelf ook een ex Delta rijder :tongue:

Der Ghopmeister 17-05-2008 07:10

Deze is ook niet bekend bij veel mensen de Tommy Kaira ZZ2. Heb er eens 1 gespot in Duitsland.

Specs and pics

Der Ghopmeister 17-05-2008 15:41

Melling Hellcat

Deze supercar-to-be is ontworpen door Al Melling, een naam die ik tot nu toe nog nooit had gehoord, maar deze man schijnt een zeer befaamd Brits motor-designer te zijn. Zo is de V8 in de TVR Cerbera onder andere van zijn hand en heeft zijn bedrijf zelfs een Formule 1 motor ontworpen. En aangezien de man al een jaartje of 40 meedraait zit het wel snor met zijn kwaliteiten.
Vandaar dat hij besloten heeft zich aan een auto te wagen, en wel een met een 1175 pk-tellende, quad-turbo V10. Dit is een tikkie agressiever dan het originele prototype, dat het moest doen met 700 pk’s uit een 6.0 liter V10. Aangezien dit tegenwoordig niet meer genoeg is om de pk-honger van de autofanaten te stillen moest meneer met wat spectaculairders over de brug komen. Dus heeft het prototype nu meer pk’s dan de Bugatti Veyron en is nog lichter ook.
Dit vertaalt zich in leuke cijfers: 0-100 in 2,6 seconden en een topsnelheid van 440 km/h.

Specs

AryX 17-05-2008 19:37

Lancia Delta ECV.. 600 PK :D :D

Lada 2110 Rotor Sport, 300Pk Wankel motor :D

Lotec Sirius, 1200 of 1394 PK (Fuck de Veyron :D )

Gertjan 17-05-2008 19:44

:hitit:

Berserker 19-05-2008 08:39

Quote:
Originally Posted by AryX
(Fuck de Veyron :D )

Mwoah er mogen dan veel auto's meer pk hebben dan de Veyron, eraan tippen kunnen ze bij lange na niet... ;)

AryX 24-05-2008 09:38

mwa de Lotec gaat de Veyron nog wel voorbij hoor.. de 1394 PK versie dan :tongue: de 1200 PK blijft gelijk denk ik..

Tjaap 25-05-2008 10:13

ja maar in de veyron zit je volgens de verhalen nog een shagje te draaien en een belletje te plegen bij 300... die tuner auto's zijn vaak sneller, maar dan word je praktisch gelanceerd.

Domi 25-05-2008 11:09

Quote:
Originally Posted by Tjaap
nooit naar Rolf Wauters gekeken een jaar of 15 terug?

Hahaha :D Daar dacht ik ook gelijk aan. De gele bak die hij toen had.

seven13 25-05-2008 18:59

zo`n lotec heeft jaren geleden op de rai gestaan bij een mercedes tuner. toen was de koenigsegg pas uitgekomen .
en dit is 1 van mijn favo`s

het is een lamborgini espada

All times are GMT +1. The time now is 09:10.