![]() |
Quote:
begin dan met sleutelen en zelf onderdelen controleren ipv vragen te stellen en te gissen naar de oorzaak.. zomaar onderdelen op marktplaats kopen gaat zeker wel samen met een studentenbudget? ;) |
Quote:
Is hier niet al eens een topic over geweest :rolleyes: , achja iedereen sleutelt op zijn eigen manier :redface: |
ja maar als je aansleept is nog niet dezelfde situatie als dat je gewoon zo start. Ik zou het toch beginnen met waarom slaat hij niet aan als ik 'm normaal start.
|
Quote:
je hebt gelijk, ik haak af... Broodventilator, succes ermee |
Quote:
De onderdelen die makkelijk te vervangen waren en die ik nog had liggen zijn reeds vervangen. Bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap, de boubine... Dat waren dingen die waarvan ik dacht: baat het niet, het schaadt ook niet. Het kostte me geen geld en alles was binnen een paar minuten te doen. Wat ik dus alleen niet snap is dat de auto wel op de sleep start, en niet uit zichzelf. Logisch zou zijn dat de startmotor de geest heeft gegeven, maar die draait de motor wel nog rond bij het starten. Hij slaat alleen niet aan. Ik ben echt niet meteen naar het forum gestampt en heb, zonder de search te gebruiken, een topic geopend. Zoals je in het topic van de Golf wel kunt zien speelt het probleem al "enige tijd" en ik weet niet meer echt waar ik het nu moet gaan zoeken. Als andere mensen bij de waarschijnlijk zelfde motor gelijke problemen hebben gehad, en dit met een onderdeel van 25 euro was verholpen, ben ik er zeker voor dit te proberen. ;) Lukraak onderdelen kopen doe ik niet, kan ik niet. |
Quote:
En als ik hem over een week aansleep start ie ook nog Stijn. Het gaat me er niet om dat ie verleden week startte, het gaat me er om dat ie start als ie gesleept wordt, elke keer, en NOOIT aanslaat als ik hem "normaal" start. |
Het zou ook wel het contactslot kunnen zijn, dat je in de stand 'startmotor draaien' geen spanning op de computer krijgt.
Zet je hem gewoon op contact, en krijgt de computer dan wel spanning, dan zie bij aanslepen idd wel starten. Dit kun je gewoon nameten, of je hangt eenvoudig een andere contactschakelaar aan de kabelboom. Dan kun je starten met een schroevendraaier ;) |
Quote:
bekend probleem(pje)... Had ik met mijn Polo 2f ook last van: soms startte de auto prima, maar soms niet: lag aan de 'stand' van de sleutel in het contactslot: Tijdens het doorstarten jutteren (heen en weer bewegen van de sleutel/stuurkolom) sloeg de motor ineens wél aan.. Contactblokje vervangen en klaar.. maar goed: meten is weten. |
Waar en hoe moet ik het dan precies meten? Van electro heb ik geen kaas gegeten.
Huisgenoot van me heeft zo'n meter, dus dat kan ik dan komende week even doormeten als ik weer in Arnhem ben. |
als je eens geen 100 vragen stelt en eens iemand vraagt voor erna te kijken als je der niet aan durft te beginnen,een ander contact eropzet achter het contactslot en evt een andere ontsteking erop dan ben je al heel ver denk ik..........
hoop niet dat je een dop op die stuurstang hebt zitten dan is t wat moeilijker voor het contactslot eraf te krijgen :cool: |
Hoeft er niet meteen af, je kunt zo een losse contactschakelaar op de kabelboom prikken....
|
het kan ook zijn dat de startmotor draait maar dat de starter niet naar buiten schiet en zich dus niet vast pakt op de starterkrans van het vliegwiel, dit wil nog wel eens gebeuren hoor.
ik zou heb ff uitbouwen een aan de accu hangen en kijken of hij wel naar buiten komt bij bediening. Gr Ronnie en succes |
Quote:
Kan, maar lijkt me sterk want dat hoor je wel ;) Broodgast, eerst ff je huiswerk doen en dan weer vragen stellen :tongue: |
All times are GMT +1. The time now is 02:22. |