Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   VW Santana (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51169)

Cobrakever 05-02-2009 12:42

Leeftijd (van de auto?)

levis 12-02-2009 17:23

vandaag naar de rdw geweest om de auto in te voeren en direct te laten keuren.

helaas is het keuren niet gelukt, maar het enige wat kapot was wat een hoes van een aandrijfas en de koplampen stonder verkeerd afgesteld. de aandrijfas is er ook al onder weg, nu nog de hoes erop zien te vogelen.

nog even wachten dus, maar wel lekker gereden vandaag en rijd echt super voor een auto uit 1983

levis 16-02-2009 22:19

auto is goedgekeurd vandaag, dus nu wachten op het kentekenbewijs.

Tjaap 16-02-2009 22:22

gefeliciteerd

Gijs 16-02-2009 23:14

Whoei! :)

levis 20-02-2009 10:09

Thanks!

ik ben nu bezig om centrale vergrendeling in de auto te bouwen. heb al 1 deur af en het werkt echt super. ook wel makkelijk met 4 deuren

ook zat er al centrale vergrendeling op, maar die haal ik eruit omdat het toch niet werkte.

Arne 21-02-2009 12:27

Met afstandsbediening? Welke set gebruik je? Ik wil t misschien ook inbouwen.

levis 21-02-2009 12:43

met afstandbediening inderdaad. ik heb een tijd geleden een setje uit duitsland gehaald. koste me 25 euro, maar het werkt echt goed.

echt makkelijk een auto op slot doen op afstand en dan nog wel 4 deuren.

Zollie 21-02-2009 15:37

ist met vacuum?

mijn orgi CV op de Santana sluit ook de kofferbak en het tankdekseltje af! wel handig!

levis 21-02-2009 18:23

er zat origineel een cv in met vacuum, maar die werkte niet meer. ik had nog een set liggen van ebay met afstandsbediening en ben die aan het inbouwen. niet origineel, maar wel handig.

levis 02-03-2009 20:05

ik heb ondertussen de cv ingebouwd. werkt super!

de auto begon nogal te trillen tijdens het remmen als je harder reed dan 80 km/u. dus ook vorige week nieuwe schijven en remblokken besteld via ebay voor 35,- euro. afgelopen donderdag binnen gekregen dus erg tereden over en het kost echt niks.

donderdag wordt de carburateur afgesteld en kunnen we er helemaal tegen aan.

hierna een keer mooi poetsen met de poetsmachine en de plekken bijwerken.

ook kijk ik stiekem naar een leuke zet c2's, die zullen wel super staan onder de santana.

levis 08-03-2009 13:18

afgelopen week is de carburateur afgesteld, het bleek dat de carburateur valse lucht aanzoog. de motor loopt nu als een tier, wat een verschil met eerst. ook zijn er nieuwe bougies ingekomen, dus de grote beurt zit erop.

ook is het dynamo gepiep opgelost, dus ook geen gejoel meer aan me kop.

vanmorgen de remschijven en remblokken vervangen. echt een wereld van verschil. je kan nu echt heel netjes remmen zonder stoten en trillen.

zo'n santana is toch wel een echte gentlemen's car.

nu nog de distributieriem en de spanrol vervangen en daarna eens lekker met de poetsmachine poetsen.

van de zomer de "plekjes" werken en alles netjes in kleur spuiten.

Zollie 08-03-2009 16:01

Quote:
Originally Posted by levis
zo'n santana is toch wel een echte gentlemen's car.

:thumbup: :D

levis 10-05-2009 20:50

afgelopen week had de drukgroep het begeven. ineens gebeurde het en het blijft toch altijd wel zuur als zoiets gebeurd. dus maar meteen vervangen.

schakelt wel een stukje beter dan eerst en we kunnen voorlopig weer even.

vandaag ook nog even de santana mooi gewassen. als de kever straks klaar is wil ik een begin gaan maken om de achterkant weer netjes in kleur te spuiten en wat roest te gaan bijwerken. ook misschien nog een paar leuke velgen. vind die lenso bsx best gaaf voor dat geld en zullen ook stoer staan. met deze velgen blijft het een beetje een saaie auto.

levis 18-10-2009 18:58

moest voor mijn nieuwe werk veel kilometers maken, dus heb ik geruild met de passat van mijn broer, maar ook hij heeft zijn droom auto gevonden, namelijk een audi 100 uit 85 in showroom staat, vandaar dat de santana te koop staat.

de passat diesel rijdt erg lekker, maar is optisch niet meer de mooiste. 1:19 haal ik makkelijk en dan ook nog belasting vrij :D

stiekem ben ik aan het kijken om de passat te verlagen.

Arne 18-10-2009 19:00

Mooi man!

Cobrakever 19-10-2009 17:55

Op naar het Audi forum :rolleyes:

Dus Santana is te koop zie prikbord. goed bod en weg ermee

groet

Rogier

Verlagen? Hmm dan rammelt je alles naar gort.

All times are GMT +1. The time now is 01:26.