![]() |
Quote:
Hmm, lijkt me stug, omdat alledrie de onderblokken dus hetzelfde zijn, maargoed, zou toch kunnen. Quote:
Dat klopt, men kan beter meteen een EG kopen, maar ik wou dit allemaal weten gewoon puur uit nieuwsgierigheid, is 'n wetenswaardigheid voor mij. Voor mij persoonlijk zijn de standaard 70 PK'tjes uit een JB voldoende, rij toch maar alleen bij mooi weer op zondagen in het voorjaar + zomer met mijn Golf 1 hier in de omgeving (zuid-Limburg + Eifel), gewoon voor te tuffen zijn die 70 PK dus voldoende. Quote:
Thank's! :thumbup: |
Quote:
het is ook niet dat ik een asociaal vermogen wil ofzo, zit een beetje te zoeken naar een setup waarbij een lkkre sound, met het verbruik nog redelijk in de marge. daarom fireblade carbs ipv webers oid ... maar wie kan me wat meer vertellen hoe dat zit met nokkenassen... ben op dat gebied beetje leek, snap wel met korte slag etc ... maar het precies hoe of wat :confused: |
ik heb zojuist 2 carburateurs gekregen voor mijn verjaardag van broer die had hij nog over van zijn mini project.
nu weet ik dat als ik alleen die carburateurs erop zet niks uitmaakt, dus zit ook te spelen met de gedachten dat ik de nokkassen ga veranderen maar zit dus met hetzelfde probleem kan je zomaar bijvb 280 graden nokkasen erin zetten of is het slimmer om.... (even ter verduidelijking blok wordt wel lichtelijk aangepast zoals de flow etc) |
Quote:
naja, goed ... dat is het volgende punt ... in hoeverre moet je gaan met die nokkenassen? wat is de standaard hoek eigk van deze dingen? en flow etc... tja wss doe ik dat ook als alles los ligt, mezelf kennende :rolleyes: |
Quote:
vind ik dus ook lastig ga je meteen voor maximaal of is het verstandiger om voor minder te gaan. is er niet ergens een site die zowiezo uitleg geeft hoe dit alles werkt. |
heb het een en ander van Bolku gehoord...
kom wss bij stroeve langs, daar ook is ff peilen wat die te zeggen heeft. ... ben benieuwd... denk trouwens dat je btje veilige marge aan moet houden. gaat mij echt voor btje extra pit, met lkkr geluidje :) |
Voor straat gebruik met carburateurs kan je rustig rond de 276 graden nemen.
Eigenlijk moet je wel de compressie flink verhogen bij die motoren, daar win je een hoop mee zeker icm een sportnokkenas. |
Quote:
en hoe pak je dat aan? |
Vlakken van de kop en onderblok, hierdoor komen je zuigers hoger in de verbrandingskamer, en wordt de compressie hoger..
Wees wel voorzichtig hiermee, zou lullig zijn als je teveel laat vlakken en je zuigers je kleppen raken... |
Quote:
iemand nog aanraders voor bedrijven, die goed hun werk doen. |
:rolleyes:
euh...effe denken.......bolku misschien :D WWW.BOLKU-TUNING.NL kijk eens op zn site, krijg je een klein ideetje vanwaartoe hij in staat is. ik moet nog ff sparen en dan gaat ik ook langs, staat ok al ruim een jaar op mn verlanglijstje, maja, het huis moet ook verbouwt worden he :D |
heb ik op gekeken gaat mijn voorkeur ook naar uit maar mischien dat er ook nog andere bedrijven zijn als hij bijvoorbeeld geen tijd heeft oid.
|
dit zijn wel leuke plannen id!
maar zoals gezegd: evt andere opties waar je dit kan laten doen |
ben ook vooral benieuwd naar de prijzen van het honen van de cillinders etc..
|
Quote:
ik dus ook wel, kijk het hoeft voor mij niet van vandaag op morgen, de auto is goed, carb ook. aangezien dit nog wel is een kwaaltje wil zijn... ik wil eerst ff allz rustig uitzoeken, in tussentijd dat spruitstuk voor elkaar krijgen zodat de carbs erop kunnen. en dan uitzoeken hoe dat zit met kopflowen / afvlakken / zuigers / nokkenas ... uitlaatspruitstuk. en natuurlijk kosten... anders lepel je er net zo makkelijk een ander blokje in .... |
ik denk dat een 16v erin gooien in verhouding goedkoper zal zijn,maarja wil wel is een smalblock (''laten'')bouwen
|
google je gek zou ik zo zeggen.
|
point taken, ik denk dat ik voorlopig eerst maar is op zoek ga naar een spruitstuk...
de rest blijf ik me wel in verdiepen! maar zal op een wat lager pitje komen, carbs erop maar als eerste doel |
hmmz... er is mij een leuk aanbod gedaan...
een 1800 gli blok, met scherper nokkenas en grotere injectoren (G60), echter, geen kabelboom of computer. verder kaal blok... vroeg mij af of deze past op de bak die er nu inzit? kabelboom/computer - vd sloop halen? dynamo etc - zelfde verhaal .... haalbaar? |
vast wel haalbaar ja, je moet me alleen nog steeds dat kratje doen om dat blok te betalen ;) geintje, maar heb geen idee waarom het niet zou kunnen, bak moet volgens mij zo passen en kabelboom, computer en dynamo is ook wel aan te komen.
Even voor de duidelijkheid, het gaat om een 2h motor met op moment dat deze uit de auto is gekomen andere chip/computer, andere nokkenas, geen idee wat voor 1, andere injectoren, geschat vermogen toen +- 135-140 pk Motortje schijnt wel vrij vlot te zijn, geen idee nooit mee gereden, misschien kan ik evt nog wel aan de computer komen waar het blok mee liep. gaat vast lukken met dat blok gj :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 12:01. |