Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   T2B gekocht: En dus de vraag: hoe krijg ik hem op fatsoenlijke hoogte? (lees: OMLAAG) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5216)

VWrijder 05-10-2004 12:43

... en dan zijn er mensen die durven beweren dat luchtgekoelde vw's geen vorm van drugs zijn.

Volkswouter 05-10-2004 12:46

Ik heb 1 keer zo`n 600kg aan stenen in me spijl gehad.Die moest ik zo`n 8km verderop brengen.Eerst bij de pomp de banden opgepompt,want ik brak het stuur zowat af en de bus wiebelt en stuitert bij het leven,vanwege de torsie vering.

Het rijd echt voor geen meter..:D

Bussie komt zo 05-10-2004 12:46

Er is geen betere drug dan een aircooled drug.

Volkswouter 05-10-2004 12:47

Er is geen betere drug dan een bus verslaving..:D

Kever ben ik van aan het afkicken.

Bussie komt zo 05-10-2004 12:48

He wouter is zoveel meer werk aan die pano spindels dan spijlbus spindels.

Ik heb net mijn spindels van de bus verlaagt echt super makelijk. even uit elkaar persen omdraaien stopertje verlassen en in elkaar persen. Easy!!!

heb ze van een Pano eigelijk nog nooit gezien.

Volkswouter 05-10-2004 12:50

Die van een pano moeten uitgefreest worden en daar komen 4 andere fuseekogels in,die duur zijn. Wat ik van Marco begreep gaat er in een pano spindle veel meer tijd zitten dan in een spijlbus spindle.

Split52 05-10-2004 12:52

je moet ze omdraaien... dus de draagarmen aan de onderkant zetten zodat je fuseestuk hoger komt te zitten... hier is de moeilijkheid dat je de gaten waar je fuseekogels in moet zetten ook wat moet omfrezen omdat die konisch zijn. Andere fuseekogels erin etc. geen goedkope ingreep...maar 450 euro? tjsa er moet natuurlijk wel wat verdiend worden dat is wel zo!..

Volkswouter 05-10-2004 12:53

Marco zijn bus,Gerkie zijn fotoos.Deze pano ligt dus helemaal op zijn buik.Lager als dit gaat op 15 inch niet.

Bussie komt zo 05-10-2004 12:53

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Die van een pano moeten uitgefreest worden en daar komen 4 andere fuseekogels in,die duur zijn. Wat ik van Marco begreep gaat er in een pano spindle veel meer tijd zitten dan in een spijlbus spindle.

dat verklaart dus die prijs van 450 euro. :(

Volkswouter 05-10-2004 12:54

Quote:
Originally Posted by Split52
je moet ze omdraaien... dus de draagarmen aan de onderkant zetten zodat je fuseestuk hoger komt te zitten... hier is de moeilijkheid dat je de gaten waar je fuseekogels in moet zetten ook wat moet omfrezen omdat die konisch zijn. Andere fuseekogels erin etc. geen goedkope ingreep...maar 450 euro? tjsa er moet natuurlijk wel wat verdiend worden dat is wel zo!..

Mich,vergeet ook niet dat hij de enige is die ze maakt,er is niemand anders waar je dropped spindles voor een pano kunt krijgen,meen ik.

Bussie komt zo 05-10-2004 12:55

Quote:

en zit er dan nog verschil in een T2a en of B?

VWrijder 05-10-2004 12:55

Quote:

Mijn spaarvarken zit inmiddels in een blijf-van-mijn-lijf huis. En ik krijg boze mailtjes van de WSPA :wink:
Maar omlaag gaat ie... alleen gaat het ff duren voordat et zover is.

Niels - AirMighty.com 05-10-2004 12:56

Zie hier ook mijn beidrage aan dit technische topic... :D

Split52 05-10-2004 12:56

nee gelijk heb je! Ik vind ook niet dat ze aso duur zijn hoor, wat ik zeg..er moet wat verdiend worden, je bent de enige (in NL dan) etc. allemaal factoren die die prijs van hun uit wel rechtvaardigen.. Alleen denk ik dat het wel goedkoper kan als je het zelf doet...maarja eerst ff uitvinden hoe is ook al een klus die geld kost natuurlijk...

Volkswouter 05-10-2004 12:56

Kwaliteit kost geld en dan maar ff sparen.

Ik was voor de spijl zo`n 2500€ kwijt dat komt neer op meer dan 100€ per cm,maar hij staat nu dan ook wel 23cm lager en alles aan het onderstel voor en achter is nieuw.

krukab 05-10-2004 12:57

@VWrijder;rij eens een stukkie in mijn (met behulp van een Foksy adjuster) verlaagde bus.
Comfort is er zat,en je kunt zelfs nog met z'n drieën voorin,zonder dat de banden in de wielkasten slaan met rijden.
want dat krijg je met dropped spindles,je veerweg blijft even lang ...

Bussie komt zo 05-10-2004 12:57

Quote:
nee gelijk heb je! Ik vind ook niet dat ze aso duur zijn hoor, wat ik zeg..er moet wat verdiend worden, je bent de enige (in NL dan) etc. allemaal factoren die die prijs van hun uit wel rechtvaardigen.. Alleen denk ik dat het wel goedkoper kan als je het zelf doet...maarja eerst ff uitvinden hoe is ook al een klus die geld kost natuurlijk...

Zeker als je zelf de spullen en de kennis er niet voor hebt.

En wie laag wil zijn moet pijn lijden. :cool:

Volkswouter 05-10-2004 12:57

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
en zit er dan nog verschil in een T2a en of B?

Dat durf ik niet te zeggen! Geen verstand van..:D

VWrijder 05-10-2004 12:58

Quote:

Owkeee dan... het ziet er wel vet uit... *zucht* 450... tja... :eek:

Bussie komt zo 05-10-2004 12:58

Quote:
Originally Posted by kruk@b
@VWrijder;rij eens een stukkie in mijn (met behulp van een Foksy adjuster) verlaagde bus.
Comfort is er zat,en je kunt zelfs nog met z'n drieën voorin,zonder dat de banden in de wielkasten slaan met rijden.
want dat krijg je met dropped spindles,je veerweg blijft even lang ...

It's Alive ;)

All times are GMT +1. The time now is 09:07.