Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Het VW Aktiv Geluidssyteem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52704)

Turbo-Variant 04-01-2011 10:48

Kijk, met dergelijke schema's komen we al verder. Laat het verzamelen beginnen. ;)

Iemand trouwens een idee of Gamma cassettes van de Golf 2 ook een wisselaar kunnen aansturen? (wellicht is hier dan een adapter op te krijgen voor de Ipod)

Erik 04-01-2011 12:19

Wat ik me afvraag met die Gamma II radio's is of deze ook gewone luidsprekers kunnen aansturen, dus versterkt? Of is het ontworpen op de Aktiv luidsprekers?
Heb de komplete draadboom nog in de auto liggen van het Aktiv systeem, hierin worden de luidsprekers van achter doorgekoppeld met die in de deurbakken.

Aangezien mijn voorkeur uitgaat om wel een Gamma II radio te plaatsen en geen Aktiv luidsprekers in mijn deuren te plaatsen wil ik bekijken of ik de Aktiv boom niet er uit kan halen.

Gerard Polo MK2 04-01-2011 13:49

De Gamma 2 die ik heb liggen (komt uit een T4) heeft normale ISO stekkers, dus daar ga ik wel vanuit.
Hoop volgende week nog 1 met code te bemachtigen uit een golf 2, dan kan ik je het met zekerheid zeggen.

Ben hetzelfde van plan namelijk ;)
Heb alleen geen aktiv bekabeling

VeeDubber 04-01-2011 19:23

Quote:
Originally Posted by Jeff
http://www.xs4all.nl/~eygauto/DOcu/genesis-audio.pdf

Het zou mij niks verbazen als bovenstaand schema hetzelfde is als jou systeem.

Het systeem in een Genesis, komt niet overeen met het systeem in een Rallye, voor zover ik uit heb kunnen zoeken zijn de volgende systemen verschillend van elkaar:
  • Corrado/Golf 3 (Nokia)
  • Corrado (merk mij niet bekend)
  • Polo Genesis
  • Passat/Golf 2 Editions
  • Rallye Golf

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Maar weer eens een upje... Ben nog steeds op zoek naar informatie en schema's van de Aktiv systemen.

Welke radio en hoeveel luidsprekers er origineel in mijn golf gezeten hebben weet ik niet. Wel dat het andere speakers zijn als degene die Hans bovenaan gepost heeft.

Iemand wellicht ook foto's van de stickers met schema die op de radio geplakt zitten? Ik heb nu mijn interieur en dash helemaal uit elkaar liggen en wil de komende weken zoveel mogelijk mijn Aktiv kabelboom restaureren.

Ik heb schema's Kenny, mail mij even de info die je hebt over jou systeem, dan zoek ik ze op.

Quote:
Kijk, met dergelijke schema's komen we al verder. Laat het verzamelen beginnen. ;)

Iemand trouwens een idee of Gamma cassettes van de Golf 2 ook een wisselaar kunnen aansturen? (wellicht is hier dan een adapter op te krijgen voor de Ipod)

CD-wisselaar aansturen kan pas vanaf generatie 4.

Quote:
Originally Posted by Erik
Wat ik me afvraag met die Gamma II radio's is of deze ook gewone luidsprekers kunnen aansturen, dus versterkt? Of is het ontworpen op de Aktiv luidsprekers?
Heb de komplete draadboom nog in de auto liggen van het Aktiv systeem, hierin worden de luidsprekers van achter doorgekoppeld met die in de deurbakken.

Aangezien mijn voorkeur uitgaat om wel een Gamma II radio te plaatsen en geen Aktiv luidsprekers in mijn deuren te plaatsen wil ik bekijken of ik de Aktiv boom niet er uit kan halen.

Je kunt de gamma normale speakers aan laten sturen door er eerst een versterker mee aan te sturen, hier zijn verloopjes (ISO naar Cinch) voor verkrijgbaar. Je kunt normale luidsprekers niet rechtstreeks vanuit een Gamma CD laten lopen. De Gamma met cassette heeft zowel een laag-vermogen als een hoog-vermogen uitgang, waarbij je de normale speakers dan op de hoog-vermogen uitgang kunt aansluiten.

Ik zou wel graag de eerste optie op je kabelboom hebben. Ik zoek inmiddels al 3 jaar naar een dergelijke kabelboom maar ik heb er nog steeds geen kunnen vinden. Je zou me er erg gelukkig mee maken :)

Turbo-Variant 04-01-2011 20:56

Ok, een wisselaar i.c.m. Golf 2 look gaat hem dus niet worden. Dan dus een Gamma I of II of Gamma CD.

Welk systeem ik heb zou ik niet weten. Vond wel draden naar achter dus het is ooit een systeem met 6 speakers geweest. Speakers in de deuren zijn open van achteren met koelribben.

Wat zijn dan eigenlijk de verschillen tussen de aktivsystemen van de Rallye en die van de Editions en Specials??

VeeDubber 04-01-2011 21:18

Quote:
Ok, een wisselaar i.c.m. Golf 2 look gaat hem dus niet worden. Dan dus een Gamma I of II of Gamma CD.

Welk systeem ik heb zou ik niet weten. Vond wel draden naar achter dus het is ooit een systeem met 6 speakers geweest. Speakers in de deuren zijn open van achteren met koelribben.

Wat zijn dan eigenlijk de verschillen tussen de aktivsystemen van de Rallye en die van de Editions en Specials??

Kun je eens een foto plaatsen? Ik vermoed dat het geen echte aktiv speakers zijn dan.

Pin me er niet op vast maar:
Volgens mij is het zo dat het systeem in de Rallye alleen geleverd is met de deurspeakers met de 10 polige aansluitingen (zie foto's in eerste post van dit topic). Het systeem in andere editions heeft een andere speaker in de deuren. Ik weet dit echter niet 100% zeker. Ik heb wat originele documentatie maar deze is daar niet duidelijk in en op fora is er nagenoeg niks concreets terug te vinden.

Kijk trouwens even op ebay.de, er staat nu een Gamma I ter veiling.

Erik 04-01-2011 22:43

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik zou wel graag de eerste optie op je kabelboom hebben. Ik zoek inmiddels al 3 jaar naar een dergelijke kabelboom maar ik heb er nog steeds geen kunnen vinden. Je zou me er erg gelukkig mee maken :)
Eerst moet ik nog een Gamma radio zien te vinden en me uitvogelen hoe ik het ga doen met aansturen van de luidsprekers. Mocht ik de kabelboom niet gebruiken zet ik die wel te koop hier. :)

Maar dat gaat wel nog eventjes duren. :redface:

Mk1-Addict 04-01-2011 23:01

Quote:

IPod kun je niet aansluiten op de wisselaar uitgang van dergelijke systemen. Ik heb een Mk 3 Cabriolet met het DSP systeem, hiermee kreeg ik het ook niet voor elkaar!

Succes verder!

VeeDubber 05-01-2011 09:57

Quote:
Originally Posted by Erik
Eerst moet ik nog een Gamma radio zien te vinden en me uitvogelen hoe ik het ga doen met aansturen van de luidsprekers. Mocht ik de kabelboom niet gebruiken zet ik die wel te koop hier. :)

Maar dat gaat wel nog eventjes duren. :redface:

Ok, dan hou ik je in de gaten ;)

Gerard Polo MK2 05-01-2011 12:23

@Veedubber:

Kijk dat is leuke info! Dus de Gamma 3 cassette heeft een high level en lowlevel output?
Dus de low level zou je een versterker op kunnen hangen en de high leven voor de speakers gebruiken?

VeeDubber 05-01-2011 19:52

Vanaf een Gamma II als het goed is.

JeeWee 17-02-2012 18:18

wie o wie heeft wat foto's van oudere VW gamma radio's, zo rond 1990! O ja, en als je een hebt... let me know, ik zoek er nog een!

VeeDubber 17-02-2012 18:57

De eerste foto in de thread is er 1 uit 89

JeeWee 17-02-2012 20:54

ok bedankt, ik zoek 1 met cassette denk ik... Staat in mijn oorkonde van het vw museum de volgend opmerking:

RFD Radio "gamma" with screen integrated aerial

enig idee wat hiermee bedoeld wordt?!

VeeDubber 17-02-2012 21:17

Dit is de cassette-uitvoering:

Ze bedoelen er een Gamma cassette radio mee met een antenne in de (denk ik) voorruit (zou ook achterruit kunnen zijn maar ik weet niet wat VW deed in die tijd)

JeeWee 18-02-2012 13:04

Oke! Dankjewel VeeDubber, bedankt voor je reactie, ik ga op zoek naar zo'n gamma radio, probeer zowel een CD als Cassette te scoren, kan ik nog eens kiezen!

Stond op jouw certificaat / oorkonde dat er een cd speler inzat?

Turbo-Variant 18-02-2012 13:40

Succes met de zoektocht naar een CD gamma. Prijzen van 3 Ã* 400 euro zijn gerust normaal tegenwoordig. ;)

JeeWee 18-02-2012 15:51

ow jakkes, waar gaat een cassete dekje voor weg dan? Staat nu 1 op ebay voor 55 euro, althans dat is het bod momenteel.
voor 3 a 4 honderd euro heb je ook een top alpine... (en die heb ik ook al liggen)

JeeWee 24-02-2012 22:43

Daar issie dan! voor 15 euro op MP!

Is een gamma 3, zit daar nog een code op om de radio aan de praat te krijgen?

sinan 25-02-2012 01:15

zie link aanbod van golf 2 radio's op dobbelwobber

http://www.doppel-wobber.de/forum/I...ioprogramm.html

All times are GMT +1. The time now is 21:57.