![]() |
via via hoorde ik ook iets over de controle op de aantal cilinders in de auto en op kenteken. voor de sleutelaars onder ons van belang.
|
Hej iedereen,
Prijs jullie maar gelukkig dat je in Nederland nog zoveel mag. Ik woon zelf in Belgie en hier mag zo goed als nx veranderen. Enkele jaren geleden kwam men af met een tuning-rapport. :screwy: Kost 6€ tot ... en staan je "uitbouw stukken" op. :D Men maat rijd met een seatje, orgineel uit de garage met velgen en spoiler. Komt na 4 jaar op de keuring en krijgt netjes een tuning-rapport waar spoiler en velgen opstaan. keuringkost + 6€ extra. Hij gaan klagen dat dit orgineel zo is en dat hij het er niet heeft opgezet. Zeggen ze op de keuring dat hij dan maar had moete zeggen dat die dingen er niet op moesten. :screwy: :screwy: Motorinhoud word bij ons altijd gecheckt alsook of ie carbu of inject is. Dus injectie in een kastje met carbu raakt niet door de keuring. Ook cilinderinhoud enz... mag niet veranderd worden. -uitboren kunnen ze niet zien natuurlijk maar de uitstoot waarden moeten goed zijn of je kan er mee terug komen Voorderest hebben wij wel een car-pass waar alle kilometerstanden opstaan vanaf de eerste keuring. Dit kan steeds gevraagd worden bij de verkoop. (verplicht als wagen gekeurd verkocht word) Dat van die zelfde banden op assen en draairichting is altijd al geweest. Verlaging mag niet onder de 11cm (9cm laagste punt) Nummerplaten moeten op de voorgeschreven plaatsen hangen. Spoorverbreders mag niet en wielen mogen absoluut niet ui de kas komen. alleen de voorgeschreven velgenmaat + banden vanuit fabriek mag op de wagen liggen. 1 ruitenwisser mag niet. Daarom dat de Belgische wagens op de VW-beurzen hun gaatje van de tweede ruitenwisser niet hebben dichtgelast maar dat er een stopje inzit. en zo kan ik nog tig dingen opnoemen. :mad: :mad: Dit is een normale keuring. (oldtimers vanaf 25jaar kunnen anders gekeurd worden waardoor je wel dingen kan doen maar er hangen dan weer bepaalde regels aan vast hoe ver en wanneer je met de wagen mag rijden). Dus 16v in een 8v kastje leggen zijn dingen die ik bv niet kam (mag :mad: ) doen. Voorderest geen enkel probleem met de belgische keuring hoor ;) :rolleyes: :D :D Grtz Jel |
All times are GMT +1. The time now is 10:15. |