![]() |
Quote:
Een goede ratel kan daar tegen! Op m'n werk heb ik een Stahlwille 3/8 ratel. Deze gebruik ik ook om de motor rond te draaien tijdens het kleppen stellen. Deze ratel heb ik ooit, per ongeluk, laten zitten toen ik de motor wilde starten. Ik kan je vertellen dat deze ratel 480pk aankan, want van het gehard stalen rondsel braken de tanden af. De ratel was heel, en nog :) Gedore ben ik overigens niet zo'n fan van, Stahlewilly daarentegen wel :cool: Met een snijbrander, pnumatische kangoo, 3/4 en 1" luchttol kom je vaak een heel eind :screwy: |
ik heb weleens slotbouten gehad die zo vast zaten dat de kop verkloot werd als je hem los wou draaien :thumbup: das fijn!
heb ze eruit kunnen laten freezen... nu gelukkig deugdelijk materiaal :D |
Quote:
:D :D Geweldig omschreven. Moest even goed lachen :thumbup: Punt 4 ook :thumbup: |
wat ook helpt los van alle andere tips is uiteindelijk alles weer terug vastzetten op de juiste NM dus een paar verschillende maten momentsleutels en de vraagbaak is een PRE.
Ik heb eens een hardnekkige bout van een remzadel losgemaakt met een ringsleutel daaronder een hydraulische krik waarbij het gewicht van de auto de slag verzorgde. :) |
Mooi verhaal :) Heb hetzelfde al een aantal keer aan de hand gehad. Ik spuit de bouten eerst in met WD40 en dan maak ik de binnenkant van de imbus goed schoon, dan kan de dop er weer een paar mm verder in. Vervolgens een kort verlengstuk erop en met een hamer laten schrikken. En dan krijg je hem met een pompstok van de krik wel los :) Meestal....
|
Ben ik dan de enige die auto's koopt waar de vorige eigenaren te debiel waren om te onthouden welke bout waar moest? Te lange bouten, te korte bouten, verkeerde diktes en windingen, houtschroeven, haringen...
Het enige dat mij nog kan verbazen is als d'r in een volgende auto opeens een vibo in een schroefdraad zit gedraaid. Aan de andere kant... die krijg je dan wel weer lekker makkelijk los. Knoppie om en gaan! :D |
hehe vibo... hehe :D
|
ipv wd40 gebruik ik wel eens remvloeistof. Goed in laten werken, en dan heb je de bout zo los.
|
"Onze vader" aanspreken helpt in elk geval niet . . .
Gisteravond van de 6 bouten er slechts 4 losgekregen . . . en alleen doordat de koppen afbraken :mad: Naarmate er meer bouten afbraken werden ook de verwensingen steeds erger, wat resulteerde in nog meer afgebroken koppen !! Vanavond poging 2 . . . met de slijptol er maar naast :D |
All times are GMT +1. The time now is 13:17. |