![]() |
Drom, ik ga zometeen weer vurig aan de slag, de hele bekabeling van de radio en de metertjes gaat eraan geloven! Nieuw isoblokje eraan, en mn toch niet defecte elektr. antenne ff aansluiten :)
|
Het schiet al aardig op!!
Ik heb nu alle radio snoeren vervangen en opnieuw aangelegd, en ook alvast nieuwe draden getrokken voor de meters. Ik heb alleen een foutje gemaakt met de plus van de radio, deze is perongeluk tegen 't chassis aangekomen tijdens het loshalen... nou is dat opzich geen ramp, kwestie van zekering vervangen dacht ik. Maar het gekke is: als ik mn auto van contact afzet en ik doe de richtingaanwijzer naar links, gaat de dashboardverl. aan. Zet ik de auto op contact, is het over. Er is dus ergens contact, maar waar? Mijn eerste vermoeden ging uit naar de kabel voor de dashboardverl. die loopt achter mn tellers langs naar de dimmer, hier was al een keer een draadje opgefikt nadat er een stekkertje losgeschoten was tijdens het rijden :mad: :mad: (Met dank aan de vorige eigenaar). Ik heb dus ff geprobeerd mn tellers los te halen, alleen zit ik met de luchtslang voor de verbruiksmeter... hoe krijg ik deze los? Heb er al even aan zitten pielen maar ik krijg m niet los. En om t nou t forceren... Wie weet dit? |
Ik zou het even moeten testen, maar je richtingaanwijzer is tevens parkeerlicht wanneer je het kontakt uit zet. Kijk maar eens voor en achter.
Maar ik twijfel of dat het dashboard dan ook verlicht wordt. Dit zal dan alleen zijn in een bepaalde stand. bijv alleen links of rechts |
Klopt, richting l/r zetten terwijl de auto van contact af is, is voor je parkeerlicht.
Jij denkt dat t zo hoort? |
dat parkeerlicht klopt, maar je dash verlichting moet er niet bij gaan branden Henk.
Heej veel succes met je Pirelli he!! Wanneer krijg ik hem nou een keer in het echt te zien?? kom je hier weer een keer langs (bv voor dat contactslotset) of zal ik een keer naar Schildwolde rijden.... iig succes met de GTI!:) |
Quote:
Dit hoort inderdaad zo (in ieder geval bij VW): Ik heb het gehad bij mijn Kever, mijn polo en mijn Golf. contact uit, richtingaanwijzer links of rechts en voila: parkeerlicht aan de bijbehorende zijde. Staat ook in het instructieboekje als het goed is. Of je dashverlichting zou moeten gaan branden hierbij betwijfel ik echter. |
Dashboard verlichting mag natuurlijk niet branden bij parkeerlicht!
|
Idd... ik heb dus mn teller aan de kant gehaald, en het verbrandde draadje overbrugd. Deze kon ik niet weghalen, was gedeeltelijk gesmolten :mad:
Maar goed probleem is dus nog niet over... al mijn nieuwe bedrading is nog in orde. Ik zoek wel ff verder! Btw, Rene. Ik denk dat ik dat contactslot met de tijd ga vervangen voor cv! En als je 'n keer langs wil komen: mag altijd, deur draait naar binnen hier! |
Inmiddels is alles alweer gefixt!! Alle stekkertjes vervangen en ook alle draden en m'n elektrische antenne doet t weer!
Ik heb verder geen aansluitingen kunnen vinden voor oliedruk en buitentemp. De sensor op de cilinderkop, voor de oliedruk, heeft maar 1 uitgang, en buitentemp. sensor is nergens te vinden (zal wel een projectje geweest zijn van vorige eigenaar). |
He Henk,
Ik kan het wel even voor je checken, maar dan moet je nog wel ff een weekje geduld hebben. Ik heb m'n GTI namelijk elders in de "werkstatt" en haal hem volgende week weer naar huis. Dan kan ik de aansluitingen wel ff voor je opzoeken, want ik heb ook zo'n draden-wirwar achter m'n tunnel liggen (alleen was ik zo gelukkig dat alles nog functioneerde). Geef maar ff bericht als ik je van dienst kan zijn. Grtz................. LRR PS: Zag btw ook dat je volgens mij 3 ongelijke meters hebt, of heb ik dat mis ? Misschien dat je beter 3 gelijke VDO's kunt monteren ??? |
Als jij die aansluitingen voor me op kan zoeken zou t super zijn (liefst met foto's oid)
Wat die meters betreft: ik heb een temp meter van 'Motometer' en oliedruk/temp meters van VDO. Hoort t wel zo dan, dat er een buitentemp meter in zit? |
Hoi Henk,
Heb vanmiddag even voor je gekeken, maar kon op het eerste oog alleen maar de sensor vinden van de oliedruk (tenminste ik denk dat die het is) Kan dit de aansluiting zijn ??? En wat betreft de meters, ik heb de volgende meters erin zitten: Ik hoop dat ik je hiermee wat verder geholpen heb ? Mocht je nog meer info willen, dan hoor ik dat wel !!! Grtz.......... LRR |
Ik zie het probleem al! Jij hebt een hele andere sensor, die van mij is gewoon een klein soort dopje met 1 uitgang eraan voor t dashboard.
Binnenkort maar ff ergens een vandaan halen dan, heb jij een id waar je die zou kunnen kopen? En ik heb trouwens weer hele andere metertjes, hier: In elk geval, bedankt voor de moeite :) |
Henk,
Je kunt het even proberen bij Henk Reinders in Emmen (www.autobedrijf-reinders.nl). Misschien dat die zoiets nog heeft liggen. Anders zou ik eens contact zoeken met Peter van de Maden (0314-345994) van de GTI Club Holland (als die zo'n dingetje niet heeft...........) Er zijn ws nogal wat verschillende VDO meters uitgebracht zo te zien. Grtz.............. LRR en good luck !!! |
Hej dank je voor de tips!
Zal er van de week eens achter aan bellen! |
Henk heb jij bij die tempmeter voor koelvloeistof aan de onderkant ook een 4-weg stekkeraansluiting zitten? Kun je me ff vertellen hoe je dat precies hebt aangesloten?
|
Nou, zoals je op de foto kan zien heb ik 1 voor oliedruk, olietemp en buitentemp. Ik was even te vlug met het noemen van koelvloeistof temp...
Maar staat het er niet op?? Als het goed is heb je een lampje met '+' en '-', voor de sensor heb je een '+', een '-' en een signaal 'G'. Ik heb alle '-'s op elkaar geknoopt, de '+' voor t lampje bij dashboard verlichting op en de '+' van de sensor op de geschakelde '+' van het contactslot. Er lopen dus 3 draden van het dashboard naar de console, en voor voor elke sensor dus nog een signaaldraad richting motorruimte. |
Quote:
Had zelf ook ff te snel gekeken, inderdaad een metertje tot 150 graden dus olie. Kun je voor mij een fotootje schieten met waar je het signaal van je temp-meter weghaalt in de motorruimte? Ben voor een kennis van me ook de klokjes aan het aansluiten en dan heb ik het lekker snel gevonden :biggrin: |
Hier:
![]() Het gaat om de rode draad. |
En het gekke is, en daar wees René me op: de stekker zit op een onderdeel van het koelsysteem.... Het wordt als maar vager! Een olietemp meter aangesloten op het koelsysteem, standaard tijdens het rijden staat ie op 110 ongeveer, klopt t nog wel?!?
|
All times are GMT +1. The time now is 12:44. |