![]() |
hmm wel lullig als je het fout doet komt best veel bij kijken zie ik wel ik ga er eens goed over denken misschien laat ik het wel doen
bedankt |
Ach af en toe moet je risico's nemen. Voor 200 kan het een keer fout gaan dan doe je het nog een keer en ben je in totaal 400 kwijt ben je nog goedkoop uit. En echt rocketsience is het nou ook weer niet. Niet haasten en evt duidelijk foto's nemen tijdens het demonteren.
|
Zijn er nog plannen voor andere binnenhemels? Zoja gelijk vervangen als je de buitenkap plaatst. Want om de binnenhemel te monteren moet namelijk de buitenkap er voor een groot deel af zijn.
Het zou best kunnen zijn dat de binnenisolatie verteerd of beschadigd is. Vervangen is een optie. Zorg dat je ook een rol comprieband hebben liggen. Deze is vaak ook vergaan. En dit is vaak de oorzaak van lekken boven de stoelen. De achteruit-frames zijn vaak al verrot of roestig. Als je achterruit er toch uit ligt maak de boel gelijk roest vrij. Zorg voor steeksteul 5,5 mm en een punttang om de onderste spankabel te kunnen spannen of ontspannen. Monteer ook een nieuwe spankabel. Suc6! |
Yep klopt helemaal. Ik heb meteen een nieuwe binnenhemel laten monteren met het nieuwe dak, aangezien het dak er voor een groot deel af moet zijn.
Quote:
|
Goede tip.
Wat kost een spankabel en een hemel? Groet, Arno |
Even het stof ervaf vegen....
Nog meer mensen met ervaringen, tips en dergelijke? Mijn dakkie is nu echt aan vervanging toe.... |
Als je een handleiding hebt, en die kreeg ik bij een dak gewoon besteld via marktplaats, geloof iets van 260 euro stoffen dak.
Is wel nu zo'n twee jaar geleden. Iemand met een beetje inzicht en iemand die een beetje handig is kan dit goed zelf doen. Voor mij was het ook de eerste keer maar was gelijk heel netjes en strak, geen lekkages en sloot mooi aan. Wel de drie kabels even vervangen, meestal is de achterste toch gaar. Veel succes. Groet Ron |
Wil zo ie zo de buitenkant, en de binnenhemel vervangen. Buitenkant donkerblauw, binnenkant zwart.
Qua montage kosten / manuren ben ik (zo lijkt het erop) iets van €250,- kwijt, maar daar zit natuurlijk ook wel een stukje garantie in. Daarbij wil ik de demontage zelf doen, kan ik het frame e.d. meteen op roest / schade en andere defecten controleren, en zorgen dat het schoon, netjes en goed werkend is als het dak geplaatst gaat worden. Heb nogal veel goede ervaringen gelezen van http://www.cabriodak.be/ , en komt aan huis, is wel erg prettig, zeker aangezien ik zelf de demontage wil doen. |
meindert heeft het bij mijn ex-cabby ook zelf gedaan,de- en montage in 1 avond.
stelde volgens zijn zeggen geen reet voor.ik zal even foto's zoeken van het resultaat. |
|
Zit er netjes op, daar is niks van te zeggen.
|
Is prima te doen, zelf een kapje vervangen. Neem er wel rustig de tijd voor.
Ik heb er met mn maat een dag over gedaan. Dat is dan inclusief het kaalmaken van het raamframe en 2 lagen hammerite erop. (en koffiepauze en uitgebreid lunchen :D :D ) ![]() ![]() ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 05:27. |