![]() |
Of je perse een pompverstuiver motor wilt of een 'oud' type TDI.
|
|
Quote:
Ik snap de vraag wel hoor ;) .. maar ik maak dit topic om info te vergaren over de verschillende TDI's die er te koop zijn. Wat de voordelen zijn van een nieuwe tov een oude, wat verstandig is kwa pk's etc. Het liefst wil ik een wat nieuwere auto, maar dit staat los van de motor... Ik heb enkele mooie 'Ocean' uitvoeringen gezien, eentje met 130pk en een met 101pk.. beide uit 2003. Wellicht nog specifieke dingen die van toepassing zijn op deze modellen? |
www.carrec-technocenter.nl
daar staat erg veel informatie over pompverstuivers op. succes met je zoektocht! |
hallo,
ik heb een bora 2001 met 110pk op 135.000 2 massa vliegwiel stuk. kosten dealer +-850euro op 170.000 airco pomp stuk. kosten locale garage +- 800euro op 185.000 batterij vervangen (7 jaar oud) nu 200.000 zonder verdere problemen. al bij al ben ik nog tevreden ervan. rijdt ruim vlot genoeg. |
Quote:
Wie doet er nou zo'n mooie auto weg :screwy: .... :D Pompverstuiver is een efficientere inspuiting in principe. de brandstof wordt onder een vele malen hogere druk in je cilinders gepompt dan bij een ouder type verstuiver. dit zorgt ervoor dat met minder brandstof verbruik, trillingen en vervuiling, hetzelfde vermogen gehaald kan worden. dus zal dat zeker beter lopen. zelf rijd ik in een MKIV 90pk AGR(oude type) en dat vind ik persoonlijk al erg lekker lopen. zo naar jou eisen kijkende zou ik voor de pompverstuiver gaan. zoek gewoon de jongste met het minste km en zoveel mogelijk opties binnen jouw budget dan zit je wel goed denk succes |
Quote:
Uitstioot is lager met een Pompverstuiver, dat hij zuiniger is wil ik echt niet zeggen, eerder iets minder zuinig/. |
weet nog een leuke uit 2002 te koop, 180pk, 165000km, gti-tdi, leuke kleur ;-)
|
Kijke dan :D
|
Laat maar, heb 'm gezien.. niet helemaal mijn stijl zullen we maar zeggen :D
|
Ik heb ook een Golf IV TDI .
90 pk AGR. Heeft een kuurtje van JD gekregen en rijd heerlijk. Heb hem gekocht met 210.000 op te teller en staat nu op 246. Heb er eigenlijk nog schokkends mee gehad. Keer kapotte deursensor en versleten vering rondom. Ik heb nu rond de 120 / 125 pk en rijd heerlijk. Met 224-40-18 BBS CH rijd het ongv 1:16 / 1:17. |
Quote:
Klopt...mijn AGR is ook door JD gechipt en komt behoorlijk goed mee op de autobahn...urenlang doorstampen met 190km/h is geen probleem... ook niet met 220000km. |
AGR blokken schijnen ook zo'n beetje onverwoestbaar te zijn..
En je kunt lang gasgeven.. Ding blijft gaaaaan.. Verder heb ik ook totaal geen problemen met de auto. |
Een pompverstuiver blok heeft voor- en na-inspuiting volgens mij. Daardoor wat schadelijker qua brandstof verbruik, maar beter voor de uitstoot.
Mijn Passat heeft een AVG motor. Deze is met "losse" brandstofpomp (PDE genaamd). Deze rijdt erg goed.. ik heb geen ervaring met een VW pompverstuiver motor, dus echt vergelijken kan ik niet.. |
All times are GMT +1. The time now is 23:00. |