Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   '90 Polo steilheck projectje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69190)

De Pul 25-04-2010 18:22

niemand,gewoon doen:thumbup:

breadfan83 25-04-2010 19:13

Veel beter dan ombouwen naar NZ, carbs er op zetten.

En dat gaat dalijk als een raket(je), die carbs in de Polo!

SubdubberGT 25-04-2010 19:27

Stond deze niet voor 350 te koop toen :rolleyes:

Je maakt er iig iets leuks van weer :thumbup:

Ik heb nog een 80/80 verlagingssetje in de aanbieding, PB me daar ff over :thumbup:

Gertjan 25-04-2010 20:11

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Stond deze niet voor 350 te koop toen :rolleyes:

Je maakt er iig iets leuks van weer :thumbup:

Ik heb nog een 80/80 verlagingssetje in de aanbieding, PB me daar ff over :thumbup:

Je hebt een pb'tje ;)

jellehier 25-04-2010 20:33

zowiezow is een nz een domme keus... traagste basis blok ooit.. (op de multipoint injectie na dan) geknepen inlaat, geknepen nokkenas... gewoon geknepen rotblokje.. carbs erop helpt niet echt beter een andere nokkenas zetten..

nou zie ik dat je al een ander blokje in je polotje hebt steken met een hydrostoter kop.. dus geheid dat de nokkenas van dat blok al beter is dan die die in de nz steekt.. dat icm de carburateurs heeft waarschijnlijk wel nut........

Gertjan 25-04-2010 20:47

Ik vat hem niet helemaal :confused:
De originele NZ zit er nu in, en er komt een MH in. Dit zijn exact dezelfde blokjes alleen heeft een MH een aansluiting voor een brandstofpomp. (correct me if i'm wrong)

SubdubberGT 25-04-2010 20:51

Volgens mij klopt het wat je zegt, MH heeft extra pompje op de kop zitten volgens mij ??

En je hebt PB terug GJ!

De Pul 25-04-2010 20:52

jep klopt ook....

Dennis@polo86c.nl 25-04-2010 21:08

Quote:
Originally Posted by jellehier
zowiezow is een nz een domme keus... traagste basis blok ooit.. (op de multipoint injectie na dan) geknepen inlaat, geknepen nokkenas... gewoon geknepen rotblokje.. carbs erop helpt niet echt beter een andere nokkenas zetten..

nou zie ik dat je al een ander blokje in je polotje hebt steken met een hydrostoter kop.. dus geheid dat de nokkenas van dat blok al beter is dan die die in de nz steekt.. dat icm de carburateurs heeft waarschijnlijk wel nut........

:egg:

Het is gewoon een NZ blok wat er in ligt, en die heeft een hydrostoterkop.
En zoveel is er niet mis met een originele NZ, valt prima mee te rijden.
Uiteraard is er veel meer uit te halen, maar het traagste basisblok is het echt niet. :screwy:
Monopoint variant (AAV) is dat eerder.

Dennis@polo86c.nl 25-04-2010 21:11

Leuke bak trouwens, helemaal met die velgen :thumbup:
Kun de blokken op het dak er niet met thinner afhalen?

Der Ghopmeister 26-04-2010 06:09

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Ik vat hem niet helemaal :confused:
De originele NZ zit er nu in, en er komt een MH in. Dit zijn exact dezelfde blokjes alleen heeft een MH een aansluiting voor een brandstofpomp. (correct me if i'm wrong)

Standaard:
MH heeft een nokstok van 204 graden / 7.2mm lift
NZ heeft een nokstokje van 196 graden / 7 mm lift

Gertjan 26-04-2010 08:28

Hoe zat dat ook alweer, meer is beter? :D

jellehier 26-04-2010 11:36

ik heb ff verkeerd om gedacht.. dacht dat de mh eruit ging en nz erin

ok monopoint is minder makkelijk tunen.. maar dat komt niet door het basis blok verhaal.. dat komt gewoon door het monopoint injectie verhaal right???

Gertjan 04-05-2010 23:15

Ondertussen heb ik wat bende gekocht om het blokje mooi op te bouwen.
Ik kan ongestraft de NZ kop op het MH onderblok zetten, en de nokkenassen ook omwisselen toch? (omdat die MH nokkenas 'sneller' is :D)
Want ik heb nu de keuze uit 2 koppen, moet alleen ff kijken of ie gevlakt moet worden als ik er weer 1 monteer ;)

De Pul 04-05-2010 23:20

zekers mien jong,andersom kan alleen niet..(de kop)
komt best goed,ga je er zelf ook mee rijden trouwens?

JettaMK2 04-05-2010 23:41

Leuk polotje:D.
Carbs gewoon erop knallen.
TCZL van die forum heeft nog een spruitstuk liggen voor op een 8kleppertje.
150euro is daar de vraagrpijs van.
Succes ermee en tot snel op een meeting:thumbup:

Gertjan 05-05-2010 00:35

Ik heb de bende al compleet in m'n Jetta zitten dus een spruitstukkie heb ik niet nodig :thumbup:

Ik ga der zeker mee rijden, maar het is wel de bedoeling dat ie weggaat, geen blijvertje zegmaar ;)

vdWal. 05-05-2010 07:22

word zeker een leuk wagentje als er een goedlopend blokje in licht :) zou alleen het gehele dak ook een keer zwart zetten

JettaMK2 05-05-2010 15:02

Quote:
Originally Posted by vdWal.
word zeker een leuk wagentje als er een goedlopend blokje in licht :) zou alleen het gehele dak ook een keer zwart zetten

Dak staat hem wel goed :thumbup:

Gijs 05-05-2010 15:41

Leuke polo GJ! Alleen trek die kentekenplaathouder er eens heel snel vanaf! ;)

All times are GMT +1. The time now is 20:50.