![]() |
Dat zou kunnen, heb je toevallig een chip er in zitten?
Die zou kapot kunnen zijn, maar dat wijst ook op een slechte ontbranding en dus erop dat de ontsteking verkeert zou kunnen staan. Gr Ronnie |
Ik heb vorig jaar ook mijn kop laten reviceren. Tot 3 maal toe is dit NIET goed gedaan. (praat hier verder ook niet over). Maar heb dit uiteindelijk door een ander bedrijf laten doen. Koste meer ff wat geld maar het bleek dus dat ook de 3e keer dit uitermate slecht was gedaan. Toen was ik ook einde raad. Tot endeloos toe riem op tijd gezet etc etc. Spinnekop vervangen, ontsteking naa gekeken, Brandstofdruk bekeken naar de opbrengst per minuut. Bijna de pomp ook vervangen tót mijn pa zei kijk nou is naar de sluiting/ timing dus gaan de kleppen wel op de juiste tijd open en dicht.
Kop eraf bekeken en geen 1 klep (zowel in al uitlaatklep) sloot wanneer dat moest. Gooide je benzine bovenin bij de nokkenas, en als de klep dan dicht moest zijn zeek het eruit. Dus mischien kan dit ook een oorzaak zijn. Bij mij starte die soms wel als ik de ontsteking verdraaide. Vanaf afstand is het vaak moeilijk te zeggen. Succes verder en post ff elke handeling. gr rick |
mischien de stomste opmerking van 2010:
is je gaskabel en het mechanise me wel helemaal in orde? desnoods het spul op de inlaat? |
klinkt heel ongeloofwaardig inderdaad tim j, maar ligt zo als hij het verteld wel erg voor de hand;)
|
In mijn ogen lijkt het me toch echt of een benzine probleem of een ontstekings fout.
Maar ja kan natuurlijk ook bij de montage ergens iets mis zijn gelopen, als er al bij de demontage niet alles is los gehaald en gemerkt is geworden. Wat bij een distributie toch wel een belangrijk vereiste is. Maar goed laat even weten wat je allemaal nog geprobeerd hebt en of het ergens iets beter gemaakt heeft. Gr Ronnie |
Quote:
Een zwarte bougie duidt volgens mij op een te rijke afstelling. Bij een te arm lopende motor kleurt de bougie wit/grijs achtig. Maar zelfs een te rijk afgestelde motor moet in toeren kunnen klimmen, zou het probleem dus ergens anders zoeken... |
ja ik dacht ook dat dat te rijk was. benzine zit geloof ik wel goed ontsteking zal t dan wel zijn denk ik?
|
kan je mischien foto's maken of een filmpje? mischien dat dat ons meer helpt?
|
zal k morgen even doen! Hij start ook alleen als ik aan de rotor draai... maar dat zul je dan allemaal kunnen zien bedankt voor alle hulp tot nu toe!
|
wat is cilinder 1 eigenlijk helemaal links heb ik aangehouden als 1 zijnde. Maar misschien dat het helemaal rechts moet zijn?
|
als je er voor staat dan is links cilinder 1.
|
oke die heb ik ook aangehouden. hmm het moet haast wel aan de ontsteking liggen maar wat zou t dan kunnen zijn?
|
ontstekings volgorde is 1342 dus roto gelijk met het streepje zetten, op je onsteking. En dan je volgorde zo aan sluiten op de plaats waar het strepje en rotor staan komt cillinder 1 en dan 3,4,2. Dan staat dat juist.
Gr Ronnie |
oke er komt iemand kijken deze week die er wat meer van weet dan ik! Als we eruit komen zal ik wel even laten weten wat t nou was het moet iets doms zijn:$ bedankt voor alle hulp!
|
ook dan graag posten;)
|
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je je ontsteking gewoon weg 180graden hebt verdraaid ten opzichte van je nokkenas. Maar goed laat maar eens wat weten ja, kijken of ik gelijk heb.
Gr Ronnie en succes ermee |
ik hoop dat je gelijk hebt ronnie! dan zou die dit weekend weer lekker de weg op kunnen! bedankt voor je hulp!
|
en hebben we al nieuws??
|
Hee gisteravond even gekeken met hem en afstelling gecontroleerd. Deze staat goed het probleem moet ergens bij het monteren van de kop liggen. Misschien ergens valse lucht of iets dergelijks? Wat zijn dingen die ik misschien over het hoofd heb gezien?
|
pakkingen, afdichtings rubbers of dergelijke ??
|
All times are GMT +1. The time now is 04:04. |