![]() |
:thumbup:
|
Chek wel even voor de zekerheid wat voor carb je hebt: bij de 2e2 carb is het geen waxstaafje maar een veer van bimetaal. Deze zet uit en krimpt bij warm/koud koelwater, waardoor de choke aan of uit gaat.
Succes! En laat je even weten hoe het afgelopen is? |
Quote:
wat kan je doen als je zo`n 2e2 carb heb kan je de veer stellen door het huis te draaien zo ja welke kant kan je het beste opdraaien alvast bednakt voor je reactie :thumbup: |
Quote:
Vandaag bij de dealer geweest, Nummer klopt met wat ik van hem heb meegekregen, Alleen kost hij daar €102.10 en dat vind ik wel een aardig bedrag. Heb hem nog niet besteld. Heb een Pierburg 2E carb. Classic Parts levert het ook niet zie ik net. |
Kijk anders even hier: http://www.ruddies-berlin.de
Moet je wel een beetje duits kunnen. Heb er ooit ook wat onderdeeltjes besteld: hij heeft echt alles voor Pierburg carbs. Je moet wel een beetje zoeken: het is een rommelige website. |
Ik ga er van het weekend eens voor zitten.
|
Heb een jaar geleden hetzelfde gehad bij een 1.6 met 2e2 carb, een ruil waselement bij de sloop gehaald. Kostte 5,- en heeft prima gewerkt.
|
Ja, ik was aan het denken aan 1 2dehands carb, maar dan weet je nog niet of hij goed is. Kan ook bij de sloop proberen mocht de bovengenoemde site ook aardig aan de prijs zijn.
|
tja, ik denk altijd maar zo: kan alles wel vervangen aan zo'n oude bak, maar het blijft een klotencarburateur :D
Ik probeer het eerst met goede gebruikte spullen. Heb bij de sloop gevraagd of het ding retour mocht als het niet bleek te werken. Was geen probleem. |
Ja das zeker waar,
Daarom heb ik hem ook niet bij de dealer besteld, had ook niet verwacht dat hij zo duur zou zijn. |
Ze zijn in het verleden ook door FEBI gemaakt alleen kan ik daar geen nummer meer van vinden.
Kosten toen +/_ 70 euro. |
Ja geen probleem, vind 70 euro ook al een aardig bedrag.
|
Gisteren ben ik bij de sloop geweest,
Hij vroeg 50 euro voor een carburateur die er alles behalve fris uitzag, dus dat heb ik maar niet gedaan. En hij had ook niet zin om er veel moeite voor te doen. Dus ben nog steeds aant zoeken naar een leuke betaalbare optie. |
kun je hem er niet uithalen, mischien kun je zien wat er mis mee is en mischien repareren
|
Zo had afgelopen donderdag toch maar het onderdeeltje bij de dealer besteld omdat ik dan zeker wist dat het goed was.
Kosten vandaag ineens 10 euro minder. Dus ga hem straks even erop zetten en dan laat ik weten of het voorbij is of niet. |
Zojuist de themostaat vervangen,
Morgen even kijken of het nu ook echt over is. Ik had alleen 8mm aansluiting erop zitten en nu die van 10mm. Maar dat zal wel niet te veel uitmaken. Wat ik wel aan de oude zag was dat het staafje vasthing op de positie waar hij vastgedraaid zat, en deze werd iets ingeduwd met monteren. Dus zal wel goed zijn. |
Komt vast goed Erik!
Hou ons op de hoogte. |
Ja hou jullie zeker op de hoogte,
En ben ik niet bang dat het niet goed zal zijn, Toen ik bij de dealer kwam dat ik een waxthermostaat nodig had zei hij meteen, oh hij loopt hard stationair? |
Het blijkt toch nog niet goed te zijn,
Mijn moeder is vandaag met de auto weg en ze belde al op dat hij nog steeds te hard liep. Iemand nog opties wat dit kan zijn. |
Kun je aan de andere kant (rechterkant van de auto) van de carburateur wel zien dat de chokeklep/hevel terug gedrukt word?
Is deze hevel wel gangbaar? Eventueel kun je hem daar ook nog iets verstellen als ik het goed heb. |
All times are GMT +1. The time now is 15:38. |