![]() |
Als je aan de achterkant van het membraam draait, verstel je de uitslag van de stift. Eerst even terug draaien en daarna met het kleine stelschroefje je stationair weer goed zetten. Als het goed is draait hij dan wat minder toeren als hij koud is. Je moet alleen even kijken of hij dan niet te snel te langzaam draait, waardoor je motor als hij nog niet warm genoeg is te laag of niet stationair draait.
|
jow heb de functie al door van die bout achterop dat vaccuumdoospinnetje geval...
die pin steekt na het starten extra ver uit en gaat terug naar de positie die je instelt met die bout, die positie heb ik verder naar voren gebracht, het andere schroefje verder eruit gedraait, gevolg, het is precies af te stellen hoe ik wil, bijvoorbeeld 1200 toeren na starten en na 10 sec. terug naar 1000... |
Mooi geregeld zo. Ik hoop dat het nu goed is.
Groeten Alan |
Dus je hebt je auto choke verlaagd van weetikveelhoeveel naar 1200 toeren, welke daarna zakt naar normaal stationair?
Zou je kort kunnen omschrijven hoe je dat nou precies hebt gedaan? Met dat inbusje aan de rechterkant van de carb? Heb je foto's? Ik ben erg benieuwd! |
um... ik moet voor iemand binnenkort foto's maken.. en zie dat meerdere mensen gebaat zijn bij 2e2 uitleg, dus ik zal proberen zsm een repo te maken ;) (heb het wel druk nu maar komt in orde)
|
opgelost
|
Ik heb bij mij ook de chokeklep verdraaid en wel zo dat hij bijna niet meer dicht gaat. Dit omdat hij bij kou veel te rijk loopt omdat hij ook nog eens extra verrijkt wordt. Zelfs met de chokeklep open en bij lagere temperaturen verzuipt de motor zelfs een beetje de eerste kilometer. Dat heeft volgens mij te maken met het waselementje. Dat ga ik nog wel even uitzoeken.
Ik weet niet of meer mensen hier ook last van hebben? Ik heb ook de onderdukdoos vastgezet, omdat ik nooit echt een vast stationair toerental had. Dat is nu wel zo, maar hij heeft nu geen stabilisatie meer om hem bij koude motor iets te verhogen. Misschien moet ik dat maar weer eens veranderen. Hij doet het wel goed en ik heb eigenlijk nooit problemen meer. Ik rij al een anderhalf jaar zo en we zijn al 30000 km verder. |
All times are GMT +1. The time now is 14:18. |