Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Motor valt uit na +/- 45 min rijden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93629)

tim_j 22-12-2011 18:18

Quote:
Originally Posted by Chewbacca
Ja, die bedoelde ik ook. De aansluiting van die slang op het uitlaatspruitstuk (?) zit los. Het is daar ontzettend rot.
Het lijkt me dan verstandig om dit deel te vervangen.
Ik heb net op carpartsdirect gekeken, maar daar kon ik dit deel niet vinden.
Heeft dat aansluitstuk een naam?

spruitstuk-hitteschild.

Verder zitten er twee scheuren in die slang, die met tape zijn geplakt. Eentje van de sloop halen, of zijn die ook nog nieuw te krijgen.

Dan lijkt het erop dat het inderdaad het probleem is wat jij ook hebgt gehad Tim, al vindt ik het heel gek om te geloven dat de benzine in de carb bevriest bij 2-5 graden buitenlucht...

Dat is al 'koud"
moet wel dicht ja!

Maar ja, het zit nu niet goed, dus het moet sowieso dicht. Hopelijk is dat dan ook het probleem!

Volgens mij heb je ook een rood draadje naar de onderkant van de inlaat lopen, deze Verwarmd (geloof ik) ook de benzine wat binnenkomt in het spruitstuk. deze moet ook aangesloten zitten.

gj-x8rs 22-12-2011 20:18

Quote:
Originally Posted by tim_j
Volgens mij heb je ook een rood draadje naar de onderkant van de inlaat lopen, deze Verwarmd (geloof ik) ook de benzine wat binnenkomt in het spruitstuk. deze moet ook aangesloten zitten.

Bij een 1.6 PN zit er een zogenaamde 'egel' in het inlaatspruitstuk waar koelvloeistof doorheen loopt, dit om het probleem ook te voorkomen.

@TS, pakketje met hitteschild+slang ontvangen? :)

Chewbacca 23-12-2011 09:40

Quote:
Originally Posted by gj-x8rs
Bij een 1.6 PN zit er een zogenaamde 'egel' in het inlaatspruitstuk waar koelvloeistof doorheen loopt, dit om het probleem ook te voorkomen.

@TS, pakketje met hitteschild+slang ontvangen? :)

Jep, het pakketje is gisteren bezorgd. Hopelijk kan ik het er morgen in knutselen, anders wordt t na de feestdagen.

Heel erg bedankt voor de hulp, ik zal laten weten hoe het afloopt. ;)
Fijne dagen allemaal!

Chewbacca 24-12-2011 15:44

Yes!
Ik heb net 150 km zonder problemen gereden :)

Ik heb jouw hitteschild niet gebruikt. Ik kreeg de oude er niet af omdat achterop nog een boutje zat. Ik heb de oude wel vastgezet nu, en de gaten gedicht.
de slang heb ik wel vervangen.

Verder heb ik de contactpunten op de bobine nog schoongemaakt met contactspray.

Wat precies de oorzaak was is nu dus niet helemaal duidelijk, maar iig doet hij het nu weer en hopelijk blijft hij het ook doen ;)

Bedankt voor de hulp en fijne dagen!

tim_j 24-12-2011 17:16

Super! De meest vervelende problemen hebben vaak de simpelste oorzaak :D

Ik denk niet dat het aan de contactpunten gelegen heeft maar gewoon aan de warme lucht toevoer. anders had je het wel direct gemerkt

All times are GMT +1. The time now is 14:08.