Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Troubleshooten Golf PL KE-Jetronic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94415)

Gino89 16-01-2012 21:59

Sorry, maar ik ben er niet meer aangekomen, om het te proberen.

Maar is het wel zon goed idee om die stekkers er uit te trekken, en terug er in duwen als de motor loopt? want overal waarschuwen ze dat je niks uit moet trekken als de motor loopt?

Die koud start sproeier is die niet ook afhankelijk van de temperatuur van de motor? zodat als hij loopt, en warm word. Hij ook stopt met extra benzine in te spuiten? Zou je niet misschien die voeler kapot hebben ?

Ik vind het alleen raar dat je motor zo warm word en ook zo veel verbruikt. Maar ik weet niet over er mee mensen zijn met een PL? die dit ook eens kunnen posten wat hun auto verbruikt, en hoe het met de temperatuur zit.

Losha 17-01-2012 01:38

stadsverkeer/file komt de temperatuur ook geregeld richting 3/4
verbruik was laatste tank 1 op 12,75

DragonGr Dragon 17-01-2012 07:25

Quote:
Originally Posted by Losha
stadsverkeer/file komt de temperatuur ook geregeld richting 3/4
verbruik was laatste tank 1 op 12,75

Thanks! dan heb ik nog een lange weg te gaan van 1 op 8!!

@Gino: afhankelijk van hoe koud het is spuit de sproeier 2-10 seconden extra in en daarna stopt hij als het goed is. Of de sensor werkt en de sproeier weet ik nog niet, maar ik kan nu al zien dat de startmotor het benodigde signaal niet afgeeft en dat moet toch eerst goed zijn!

Die stekker kan je er gewoon uittrekken, dat is geen bezwaar. Mocht je nog eens tijd hebben om te kijken (of iemand anders) graag!

Gino89 18-01-2012 17:59

Zo heb het net even na men werk probeert.

Als ik de stekker van die flow meter afhaal. Dan zak de motor helemaal weg. en is net aan het randje voor het uitvallen. Zwaar gestotter. Denk dat hij dan op zon 500 toeren zit.

Als ik de lambasonde er afhaal. Dan is er niet echt veel verschil. Motor begint echt minimaal een beetje te stotteren.

Maar bij die flow meter. reageert hij dus echt heftig met wegvallen en bijna uitvallen.

Hoop dat je hier wat verder mee komt. met deze info :thumbup:

DragonGr Dragon 18-01-2012 18:23

Daar heb ik zeker wat aan man... bij mij gebeurt er dus niets als ik hem lostrek... zodra ik weer eens tijd heb ga ik eens zoeken wat het probleem kan zijn...
I'll keep you on the height!

Gino89 19-01-2012 21:29

Zo ik heb net nog even die 3 polige stekker wat jij zei geprobeerd. Er was niet echt veel verschil te merken, alleen begon hij een klein beetje onrustiger te lopen. Ongeveer hetzelfde als ik de lambasonde er uit trek. Hoop dat je met deze info wat meer kunt ? :thumbup:

DragonGr Dragon 19-01-2012 21:33

@gino :Thanks mate!

Hopelijk dit weekend eens kijken waar het aan kan liggen... de bedrading klopt en ik heb signaal gemeten tijdens mn meetsessie...

Ik zoek trouwens ook nog steeds (de maten van) het o-ringetje om de afstelschroef in het gasklephuis. Schijnt niemand me aan te kunnen helpen...

Gino89 21-01-2012 18:05

En heb je al iets kunnen vinden aan de PL ?

Hoe zit het nu met je verbruik, en de warmte van de motor? al verbetering?

DragonGr Dragon 21-01-2012 18:10

Ik wil na het eten even kijken. Heb daarna een lange (test)rit

Het verbruik is misschien iets beter, maar nog niet super en de motor lijkt iets minder makkelijk heet te worden, maar bij stilstand (file) gaat hij nog wel rechts van het midden en dat hoort volgens mij niet (heeft geen van mn autos)

Jij nog iets gevonden??

Gino89 21-01-2012 18:22

Als ik in de file sta, dan loopt de temperatuur ook zo op hoor. Ook als ik moet parkeren met veel voor en achteruit gaat hij zo over midden heen naar rechts.
Dus dat is toch wel normaal hoor. En de fan slaat dan ook regelmatig aan.

Ja ik ben er niet echt meer mee bezig geweest. even komende week er nog eens heen kijken. Maar ik moet nog kijken voor een CO meter. Denk dat het probleem daar ergens zit.

Hoop dat je test rit je verder brengt. :thumbup:

DragonGr Dragon 22-01-2012 12:19

De testrit ging erg geslaagd, had het gevoel dat hij wat beter inspeelt op belasting, maar kan ook tussen mn oren zitten. Was iig een fijne rit.
Daarvoor nog getankt en stand was 1op11,15, dat valt al niet tegen zeker omdat er ook een paar uur afstellen (in stationair) bijzat.

Binnenkort maar eens de LMM grondig reinigen en de gasklep, wie weet levert dat nog wat op.

Helaas is wel mn kachel ventilator stuk gegaan. Alleen stand drie doet het nog. Ik moet op zoek naar die weerstand. Weet iemand toevallig de gegevens van die (warmte)weerstand? dan hoef ik het niet op te zoeken...

Fijn weekend!

Gino89 22-01-2012 13:09

Ja, als je stationair met de auto bezig bent dan verbruikt hij inderdaad een stuk meer. Dan gaat bij mij ook de verbruik zo de lucht in.

Maar wat heb je tot nu toe dan er aan verandert? dat je nu vordering er in hebt?

Die weerstand hebben ze normaal bij Heuts. Tenminste daar heb ik mijne vandaag. Kost iets rond de 25 €. De ventilator motor smeren verhelpt ook dat die dingen door branden. Want meestal draaien de motors wat zwaar. En dan branden die dingen zo door.

DragonGr Dragon 22-01-2012 14:59

@gino: jij zei dat jouw verbruik op 1op12 ligt ongeveer? heb je dat van de teller afgelezen (MFA) of met tanken?

Ik heb vorige week de ECU vervangen, dat hielp al iets, was ook beter af te regelen. Gisteren heb ik het minsignaal van de flowsensor opnieuw in het stekkertje verbonden, want die was losgebroken.

Ik weet wel waar je zo'n complete weerstand unit haalt, maar ik wil alleen los de warmteweerstand hebben en vervangen, want dat is het enige dat stuk is.

Gino89 22-01-2012 15:15

De verbruik reken ik altijd uit met het tanken, en niet via de mfa. Die klopt wel redelijk maar is nooit 100%

Het verschilt gewoon per keer.

De ene keer is het 7,8 L op de 100 KM en soms is het 8.5 tot 8,9 L op 100 KM.
Als ik veel met stationair doe, afstellen enz. Dan zit hij zo op de 9.5 L. En rij ik echt continue op de snelweg met 120 tot 130 km/h dan zit ik soms wel op de 6,9 L.

Je moet natuurlijk wel kijken naar de versnellingsbak. Ik heb een 2Y dus echt kort. en draai met de zomer banden/velgen 3.5 tot 4k toeren bij 120/ 130 KM/H. Weet niet welke versnellingsbak jij er onder hebt zitten?

Ja met die weerstanden, die vervang ik meestal compleet in een keer.

Wat versta jij onder de ECU? Die ontsteking module, boven op het frame met die koelblok er aan. Of die computer wat er onder zit? Of die computer links waar de vacuüm slang heen gaat?

DragonGr Dragon 22-01-2012 16:57

Ik heb ook een originele 16V PL met 2Y bak.

De ECU van de KE-Jetronic is die grote computer onder de ontstekingstransistor (dat kleine ding met 7polige stekker). Die in het midden van de waterbak met onderdruk slang (voor vervroeging) is de ontstekingscomputer en die is kleiner.

Gino89 23-01-2012 15:18

Oke, die heb ik toen ook als een met een andere probeert. die ECU. Maar dat hielp toen bij mij helemaal niet.

Gino89 25-01-2012 19:10

Zo ik kon het toch niet laten, en heb die spinnenkop even er af gehaald. De plunjer bij mijn eigen spinnenkop kwam gewoon van zelf direct terug? Maar ik had ook even die van de KR er af gehaald. Maar deze was toch helemaal anders. Heb er even een paar foto's van gemaakt.
Ik snap alleen niet welke o-ring jij bedoelde die vervangen moest worden. Bedoel je die grote tussen spinnenkop en luchtfilterbak?

Gat onder de spinnenkop;

Plunjer PL;

Plunjer KR;

Heb het maar even hier gepost, zodat er evt. andere ook nog wat aan hebben. i.p.v in men eigen te posten :thumbup:

DragonGr Dragon 25-01-2012 20:03

De oring die ik je zei te vervangen als de plunjer wat stroef loopt is die tussen de plunjer en het gat. Die zie je zo nog niet.

Die KR is toch in effect hetzelfde??

Zat er wel een O-ring tussen spinnekop en LMM?

Kwam de plunjer echt direct terug? kon je de klep (LMM) helemaal vrij bewegen?

Gino89 25-01-2012 20:45

Er zat inderdaad een o-ring tussen de spinnenkop en de luchtfilter, Ik heb bij die KR spinnenkop die plunjer er uit gehad. maar hier zat nergens een o-ring tussen? Dat was allemaal op pas maat. Die plunjer past er precies in.

Ja die lepel kan ik gewoon bewegen, en die plunjer bij mij komt gewoon direct terug, nadat ik hem heb in geduwd.

DragonGr Dragon 26-01-2012 15:31

Vanmorgen eens geprobeerd of ik een o-ring kon vinden voor de stelschroef op de gasklep. De maat is ongeveer: 6x2,5x10

De maat van de o-ringetjes van de verschildrukregelaar is 6,2x2x10,2 en met een beetje beleid en vet hem ik die er tussen gekregen, dus daar kan hij nu geen valse lucht meer trekken. De stelschroef (en daarmee de o-ring) is dus niet meer verkrijgbaar bij de dealert.

Nu zit ik nog te kijken naar de olie ontluchting die ook is aangesloten op de inlaat. Daar trek je dan toch ook valse lucht door of begrijp ik dat nu verkeerd?? iemand ideeën?

All times are GMT +1. The time now is 03:12.