![]() |
wat heeft dat voor voordeel?
|
Quote:
O jawel hoor,alleen vindt je daar op deze site niks van terug. Ga maar eens op www.keversite.com neuzen ... er zijn er zat mee bezig ;) André z'n twee liter type4 met turbo ![]() Blue Thunder (Robin) z'n type1 met turbo in een 1303 ![]() Dichter bij (mijn) huis -letterlijk- is Erik met een twee liter typ4 met dubbele turbo bezig :D |
Ik heb dit blokje al mogen aanschouwen toen ik stage liep bij VW Motorsport en ik heb er ook al koppelkrommes en dergelijke van gezien. Die 170 PK is niet de max, dat kan ik je garanderen. Verder een zeer mooi blokje met een knap staaltje van downsizing als je het mij vraagt!! Naast de V10 een van de mooiste innovaties van VW op motorengebied!!
|
En o ja, de VR6 TDI schijnt er ook aan te komen....
|
erg leuk nieuws! eindelijk weer iets spannends uit wolfsburg! vond het een beetje saai worden de laatste tijd.
|
toyota is er toch ook mee bezig...
op de rai stond een corolla compressor, en ik geloof dat die in produktie ging.... weet niet zeker of dat om compressor en turbo ging trouwens.. |
Quote:
Interesting :cool: Gaat het hier om het kleine model blok, code 111? (of groot blok code 827) Zullen vast meer aanduidingen zijn, ik ken ze niet :) |
en vooral: wat voor SOORT compressor is 't?
|
wat is krachtiger een compressor of een turbo van dezelfde grootte?
(ja ik heb duizenden vragen over dit onderwerp) |
Lees een boek om de basis te weten te komen, op een gegeven moment worden mensen zo moe van die beginnersvragen dat ze nergens meer antwoord op geven.
|
Quote:
een boek lezen...als tip...bwahhaha.. |
Quote:
en ik zoek verder |
oeh...ik vind iets leuks voor fred:
![]() ![]() |
Quote:
http://www.airpowersystems.com.au/wrx/aps_turbo.htm ![]() |
Quote:
Degene die ik gezien heb was met rootsblower, maar was een proto dus wil niet zeggen dat dat er nu ook op zit. Welk type blok ze gebruikten heb ik niet onthouden, was nogal onder de indruk van de koppelkromme :) |
oeps voutje, stond dat ie zuiniger en sneller/krachtiger is dan de fsi 2ltr en niet dat ie er op is gebaseerd :redface:
|
zal dat passen op een 1.3:D
zo niet passent maken. |
BUT there are many more engine options, like the Gol 1.0t with 115hp!
MOTOR Motor 999 Cm3 (DOHC) 16V 4 Cilindros, Turbo (1.4 Kgm) Potencia 112 HP @ 5500 RPM Par 114 lb-ft @ 2000 RPM PERFORMANCES aceleracion 0-100 km/h = 9.5 Seg. Velocidad final 192 Km/h Peso 996 Kgm ![]() ![]() en ze bestaan al..... |
Quote:
Is een oude bekende.. Douwe de Jong @ Ronald Morien heeft er al eens 1 op de zaak gehad,. is toen verkocht aan 'een bekende' uit Geldrop :) Past niet in Polo, want turbo komt op plaats van radiateur.. en kost knaken genoeg om m naar europa te halen (zuid-amerika) |
nog meer van die aparte buiten europese vw modellen?
|
All times are GMT +1. The time now is 10:09. |