![]() |
Oliepeil en oliedruk dus meteen laten controlleren he!Meteen de eerste keer dat het lampje aanging al.Maar dit was allemaal o.k.,olie laatst ook ververst en er zit altijd voldoende olie in dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik ben nog wel zo slim om met een rood brandend lampje om dan meteen te stoppen hoor jongens! |
Heb ook gehoord dat er dus oliesensors zijn met allemaal verschillende waardes en marges ofzo voor hetzelfde type blok.
|
Je hebt de oliedruk laten meten bij een garage... Voor een bepaald type motor is een bepaald type sensor, als je die sensor gewoon origineel hebt gehaald moet het haast wel goed zijn.
|
orgen maar ff kijken of de dealer mij kan helpen,hoewel ik niet zo te spreken ben over de VW dealer hier.
|
Quote:
je bent niet de enigste.. maar ok.. das offtopic ;) verbruikt ie ook geen olie teknix? |
Hij gebruikt geen druppel olie Rene.Ik denk toch echt dat ik een verkeerde oliesensor heb.
|
Quote:
dat denk ik dan ook ja....als je oliedruk niet goed zou zijn...dan zou `t ergens moeten lekken toch? |
check je oliefilter eens na, of is die ook al vervangen
|
is het probleem ondertussen nu al verholpen, ben wel benieuwd?
ligt t inderdaad aan het verschil tussen de sensors of was het wat desastreusers? aangezien bij mij heel af en toe het lampje donkerrood oplicht. heb de bovenste sensor al laten vervangen, samen met olie en oliefilter ongeveer een maand geleden (Afleverbeurt). probleem leek opgelost, op afentoe bij een scherpe bocht en dergelijke na. nu begon vanmiddag het lampje in ene continu te branden. wagen aan de kant olie peilen (na ongeveer 1,5 minuut)olie is nog netjes op nivo, lekker helder nog. rij weg lampje uit, ik dacht in eerste instantie dat ik dus gefopt was door de elektriek. maar hij brand ondertussen weer. iemand een idee wat een oliepomp moet kosten en is dat zelf nog te doen kwa inbouw? wordt er nl. een beetje pia van |
Iemand van het bedrijf waar ik werk heeft een Scirocco 2, bouwjaar 1983, oorspronkelijk zat hierin een 1800cc, 112PK motorcode "DX" blok, nu zit er een getunede 1600cc GTI blok in (waarschijnlijk een "EG" blok, motorcode zat er vreemd genoeg niet op het blok ingeslagen) van buiten gewoon standaard met het Bosch K-jetronic injectiesysteem, nu m´n vraag: bij die auto knippert het oliedruklampje überhaupt niet als de auto op contact wordt gezet, maar als de motor eenmaal is gestart, dan blijft het oliedruklampje constant branden, dus niet knipperen, wat eigenlijk het geval zou moeten zijn bij een te lage oliedruk, oliepeil is in orde, oliedrukschakelaar (aan de cilinderkop) is al vervangen door een nieuwe, wat zou dit kunnen zijn?
|
olie problemen
Heb zelf het probleem gehad toen was ook de eerste sensor die ik verving stuk pas toen ik er nog 1 bij de vw dealer haalde was het opgelost.
Bij de 1.5 motoren is het goed mogelijk om de oliepomp te vervangen. Hij zit onder de motor in het carter dus carter moet er af. de speling tussen de tandwielen mag maximaal 0,20mm bedragen en de tandwielen ten opzichte van de asjes 0,15mm hoe dit opgemeten moet worden?? :screwy: haal deze info uit de vraagbaak. Voor de prijs gewoon ff de vw dealer bellen dat verplicht tot niks. Houd er wel rekening dat je ook weer pakkingen van de olie aftap en carter moet hebben en nieuwe olie anders valt er niks te pompen :eek: succes |
All times are GMT +1. The time now is 19:26. |