![]() |
Quote:
Dat zegt toch al genoeg :screwy: |
Centreerringen inderdaad altijd monteren, bij voorbaat bij een bedrijf die wel verstand van auto's hebben :D
Heb al veel problemen hierdoor gezien, bij bepaalde velgen moet je zelfs de kunstof ringen vervangen door alluminum exemplaren om trillen te verhelpen. Ook kijken of je de juiste wielbouten gebruikt hebt (conisch of bol) en ook even op de lengte letten |
In nieuwe (goedkopere) velgen zit al (meestal) een ruim verschil in tollerantie
tel daar de (mindere) band bij op (maybe a bad year?) meestal de grootste boosdoener en je komt wel uit op die gewichtjes.. Niets om je zorgen over te maken igg, die velgen en banden gaan meestal toch geen 20.000 mee zonder een keer gericht te moeten worden... |
Ik werk zelf bij Volvo, centreerringen zitten (bijna) altijd bij stalen velgen. En als ze erbij zitten altijd gebruiken, ook al zegt de kwikfit van niet. Die gasten zou ik sowieso niet aan een volvo laten sleutelen.
Centreerringen zijn echt niet alleen voor een gemakkelijke montage, die centreerring zorgt ervoor dat je wiel precies op de goede plaats zit en dat niet alle krachten op de bouten komen. Door de wielen enkel met bouten vast te maken blijf je een kleine onbalans houden. |
En mocht het niet goedkomen met die wielen, dan heb ik nog 2 nieuwe setjes 16'' staal met banden en wieldoppen liggen, origineel volvo.
1 set bandenmaat 215/55R16 1 set bandenmaat 215/60R16 vraagprijs is € 300,00 per set. helemaal nieuw! |
Quote:
Tjah, die keuze laat ik hem vrij in haha. |
@ Jan-Jelle: De centreerringen moeten er dus wel gewoon tussen! Ik zal het bespreken met die ouwe.
Bedankt voor het aanbod, maar hij heeft al 2x 16" liggen. |
Quote:
Waar kun je die alu ringen bestellen? Hij heeft zelf wielbouten toen gekocht, maar hij kreeg ze er ook bij, en die waren iets korter. Zal wel even vragen welke hij er op heeft zitten. |
Quote:
Daar maak ik me inderdaad niet druk meer om, om het plaklood :thumbup: |
Quote:
Ik doelde natuurlijk op de kwikshit, niet op je vader :D Maar dat begreep je al hoop ik |
Quote:
:thumbup: :D |
Quote:
Betreft een directset van het merk Mak, deze worden door de importeur Pon gelevert en daar komen die alu ringen ook vandaan om trillen te verhelpen bij dat type velg. |
All times are GMT +1. The time now is 21:09. |