Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Kontenbak - Cupra (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58659)

jettaracing 14-09-2009 22:57

Echt een leuk ding Ruben ! zekers voor als daily!
Vekgen staan m ook goed ,zeker met die kleur :thumbup:

Larsv5 15-09-2009 05:12

Ziet er strak uit zo met BBS hoepels...

RubenD 15-09-2009 19:42

Bedankt allemaal, storing is nu weer weg :S, dus kan nog steeds geen logje draaien. Had laatst een logje van de lmm gedraait toen de auto het goed deed. En wilde nu eentje maken met de storing er in. Maar dat gaat dus niet...

Wil graag mijn brandstofverbruik weer terug...

breadfan83 15-09-2009 19:47

Quote:
Originally Posted by RubenD
Wil graag mijn brandstofverbruik weer terug...


Ik zou blij zijn met een auto zonder brandstofverbruik... :D

RubenD 15-09-2009 19:57

1:8 ipv 1:13...

Wil die 1:13 terug ;)

Samurai 16-09-2009 16:41

Vette bak is het hoor, is erg mooi opgeknapt na de poets/polijstbeurt!!

Veel plezier ermee, (lijstje is onderweg)

Mvg Jeroen

RubenD 28-09-2009 21:47

Ik heb de polijstfoto's ook maar even online gezet, hier even een paar foto's:













Jeroen, nogmaals bedankt!

breadfan83 28-09-2009 22:12

Man! :eek:

RubenD 28-09-2009 22:27

Ben er echt verschrikkelijk blij mee!

Pedaalemmer 29-09-2009 08:19

Glimt mooi! Heb je geen garantie op de auto?

RubenD 29-09-2009 16:47

De auto heb ik van een particulier gekocht (auto stond hier om de hoek te koop namelijk).

Maar hoezo?

martiepartie 29-09-2009 16:49

dan had je de storing onder garantie kunnen laten verhelpen ;)

Leuk ding in een erg mooie kleur!

RubenD 29-09-2009 16:51

Mja, storing ben ik al halverwege mee. Maar kom er steeds niet aan toe. Heb al logjes e.d. gedraaid. Moet ze alleen nog even uitwerken en analyseren...

Verder heb ik ook de wildschade laten taxeren (schaderapport) en ben ik al het een en het ander aan het regelen, zodat het straks allemaal weer netjes is.

Op het moment dat ik de storing weer heb (merk je direct, net of je rijd met een auto waar de handrem maximaal is aangetrokken) dan hang ik hem aan de laptop, ff resetten en hij gaat weer.

Maar dat is natuurlijk niet echt wat, zeker niet als je net volgas wilt inhalen :S

Samurai 02-10-2009 11:25

Mooie foto's Ruben!

Ben blij, dat jij er blij mee bent .... hartstikke gave auto.

Pedaalemmer 02-10-2009 12:19

Quote:
Originally Posted by RubenD
Mja, storing ben ik al halverwege mee. Maar kom er steeds niet aan toe. Heb al logjes e.d. gedraaid. Moet ze alleen nog even uitwerken en analyseren...

Verder heb ik ook de wildschade laten taxeren (schaderapport) en ben ik al het een en het ander aan het regelen, zodat het straks allemaal weer netjes is.

Op het moment dat ik de storing weer heb (merk je direct, net of je rijd met een auto waar de handrem maximaal is aangetrokken) dan hang ik hem aan de laptop, ff resetten en hij gaat weer.

Maar dat is natuurlijk niet echt wat, zeker niet als je net volgas wilt inhalen :S


Dus het probleem is dat je niet weet waar het probleem zit?

RubenD 04-10-2009 13:24

Haha, zo zou je het kunnen formuleren, maar zo zie ik het niet ;)

RubenD 02-11-2009 21:40

Alle deuken zijn er laatst uitgehaald en de schade is nu gelukkig ook hersteld.

willemvansoeren 08-11-2009 18:33

nou ruben hij staat er weer netjes bij. nu nog de storing oplossen en je hebt er een prima auto aan,

RubenD 22-01-2010 23:18

Zo, gister en vandaag vrij genomen. Dus rustig aan wat lopen prutsen met de Cupra.

De achterklep wilde niet open, dat is een kwaaltje. Dus ik heb zo'n popper gekocht. Die zit er nu bijna in. Moet heb alleen elektrisch nog aansluiten (zodra ik weet waar ik de plus vandaan kan halen is dat ook zo gepiept.

Verder heb ik de cruisecontrol hendel er ook in gezet en ben ik begonnen met de N249/N112 modificatie.

Op de 20vt motoren zitten 2 klepjes en een vacuumpotje. Deze moeten het comfort verhogen maar zorgen uiteindelijk voor problemen. Deze kun je verwijderen. Daar ben ik nu mee bezig.

Richard 22-01-2010 23:25

en er word voor je gewerkt aan naafdoppen

RubenD 22-01-2010 23:52

Serieus? Dat is super!

Samurai 23-01-2010 10:31

Goed bezig man!

RubenD 17-03-2010 00:25

RVS Einddemper
 
Het zat er al een tijdje aan te komen, dat wist ik, maar afgelopen week startte ik de auto en was het in een keer BROEM.

Einddemper was dan toch helemaal door. Origineel kosten die dingen 300 euro. Aftermarket niet te vinden voor een mooi prijsje. Het is immers geen Ibiza maar een Cordoba.

Dus ik had al ff wat rond gekeken voor RVS, mooi prijsje gekregen via het forum (al eerder wat werk door hem laten doen). Maar gezien de financiën zag ik dat nu ff niet zitten.

Via MP.nl in een dorp verder op een cat-back systeem van RVS gevonden wat onder een Audi S3 zat. Verkoper opgebeld: Ja, hij maakt er een beetje veel lawaai mee dus ik heb er een ander systeem onder laten zetten.



Naja, het gaat dus om een freeflow einddemper, dus ik kneep hem eigenlijk wel, maar door het donders zachte prijsje kon ik de lijn niet laten liggen.



Zaterdagmiddag de slijptol gepakt en alles uit elkaar geslepen. Verrot demper onder de auto uit getrokken en passen maar. Beugeltjes gemodificeerd en aan de demper gelast. Perfect, maar toen begon de ellende. Echt helemaal geen plek onder zo'n Polo/Ibiza/Cordoba. Uiteindelijk heb ik de buis van tunnel naar demper van de originele demper maar gebruikt.









Ooit nog maar eens wat nette eindstukjes regelen. Misschien dat ik, als de tijd rijp is, alsnog het buiswerk goed laat lassen. Maar nu is hij weer van voor naar achter gasdicht.

En het mooiste, hij maakt misschien 2% meer geluid aan de achterzijde bij vollast accelereren (onder de kap heb je dan meer gebrul met de 20vt).


Tevens heb ik de secundaire luchtpomp laatst ook verwijderd, het vacuumsysteem maximaal ingekort. Enige wat ik nog moet doen is even een steuntje fabrieken voor de vervangingsweerstanden van de N249 en nog zo eentje (of welke nummers die ook alweer hadden).


Binnenkort de nieuwe lambda erin schroeven (rij nu met de stekker tijdelijk los) en dan kijken of ik de foutmelding van de te hoge peikdruk er ook nog uit kan krijgen!

Verder bevalt hij nog steeds super, ik zou eigenlijk wel willen weten wat voor vermogen hij heeft, hij voelt zoveel sneller als de GTI van mijn moeder :screwy:

Enige wat nu jammer is, ik heb het handeltje met gewoon draad gelast, ik heb geen RVS draad en gas liggen (nog niet nodig gehad).

RubenD 17-04-2010 15:39

Ondertussen weer het een en ander gedaan. Het interieur was behoorlijk vies. Ik had er nog niks aan gedaan sinds ik de auto heb.

De stof van de middenstukken is erg gevoelig voor vuiligheid. 170 dkm heeft er voor gezorgt dat de stoelen er zo uit zagen:



Ik had er een hard hoofd in, maar toch maar een tapijtreiniger met opzetstuk voor meubels gehuurd, met dit als resultaat:


Als nieuw dus!

Nu het leer nog een keertje aanpakken.

Verder waren er ook weer een aantal onderdelen binnen gekomen. Antenne, spoorverbreders, carkit.

Onderstaand zijn de 20mm FK spoorverbreders te zien, verlengde wielbouten had ik al. Nu alleen nog even zien dat ik deze ook in zwart kan krijgen, net als de rest van de wielbouten.



Links voor montage, rechts na montage van de spoorverbreder:



Er zat, toen ik de auto kocht, al een setje verbreders op, maar dat was rommel. Daar wilde ik niet mee rondrijden. Maar de 45 euro die ik hier voor kwijt was, is een van de beste "investeringen" geweest. Het Polo chassis staat er om bekend dat het niet zo best op de weg ligt op hoge snelheid en snel uitbreekt aan de achterzijde.

Klaverbladen en rotondes kan ik nu harder nemen ;)

Ook de antenne heb ik vervangen voor een korte, ik denk dat ik deze nog wel matzwart ga spuiten. Normaliter zit er een lange op, zoals op een Golf mk4 ook zit.



Nokia carkit aangesloten, geluid gaat over de speakers van de auto. Microfoon zit bij de verlichtingsunit in het midden van de hemel.




Ook was ik nog bezig geweest met de auto van mijn moeder, daar moest nog cruise-control in (mijn moeder heeft een Mk4 GTI :D). En ik moest de telefoonhouder nog aansluit, daarnaast heb ik ook hier een Bluetooth carkit ingebouwd.


breadfan83 17-04-2010 20:12

Mooi werk Ruub! Dat interieur ziet er weer geweldig uit!

Voor de antenne zou ik gewoon weer een nette originele terug zetten, die zijn ook in verschillende lengtes te leveren.

Vento Vice 17-04-2010 20:13

netjes! Alleen op de foto's is de 'vieze' stoel de bestuurdersstoel en de 'schone' is de bijrijdersstoel, die meestal al wat schoner blijft...
Is het resultaat bij de andere stoel ook net zo goed?

Misha 18-04-2010 19:26

Jij wilde geloof ik zo'n shopje toch?



RubenD 18-04-2010 20:09

Ah, inderdaad. Hoeveel is hij verlaagd in bovenstaande afbeelding. Bedankt voor de shop. Nu moet ik mij alleen eens afvragen wat ik van de velgen vind ;). Valt me toch iets tegen zo.

Wilde dit weekeinde de schroefset monteren, is niet helemaal gelukt (geen tijd).

De bestuurdersstoel is helaas niet helemaal mooi opgedroogt. Deze moet ik nog een keer nat maken en gelijk droogfohnen (had een elektrische kachel in de auto gezet, maar die stond aan de bijrijders kant).

Hij is wel weer net zo blauw gelukkig, zie zelf geen verschil.

Wat de antenne aangaat, kwam tot de ontdekking dat die van een de nieuwe Ibiza wel geschikt is. Ach ja, blijf aan de gang ;)

Wat ik dit weekeinde nog gedaan heb:



Plaatje in elkaar gefabriekt en deze bovenop het kleppendeksel gemonteerd. Hier heb ik twee weerstanden op geplaatst die 2 klepjes van het secundaire luchtsysteem vervangen. Zo is het net weer even wat netter.

Misha 18-04-2010 20:14

Hoeveel die verlaagd is durf ik niet te zeggen, heb 'm gewoon mooi op z'n wielen gezet.
Die wielen die er nu onder zitten zijn ook 17ers toch? Ik heb de parabolen exact daarover geplakt.

De Pul 18-04-2010 20:15

ik vind het vet staan,beter als nou....

RubenD 18-04-2010 21:58

De hoogte is super, dat is een feit. Zoals ik al zei: schroefset moet nog gemonteerd worden.

Iig bedankt Misha, voor de shop (hoogte zou ik wel terug kunnen rekenen ;) Idd, huidige velgen zijn ook 17".

desnelders 28-04-2010 06:48

ja das nog eens een mooie! zoiets vind je hier in belgië nooit :rolleyes:

RubenD 28-04-2010 23:21

Dankje, zie ze hier ook niet veel rijden. Zie er af en toe eentje. Geloof echter dat er hier in het dorp nog 2 zijn (tenminste mensen die in Dronten werken).

Maar in deze kleur zie je ze zelden.

Ron mk1 29-04-2010 07:35

Vind het een dikke auto Ruben, en mocht je ooit voor een zacht prijsje een s4 uitlaatsysteem tegenkomen hou ik me zeker aanbevolen.

RubenD 09-05-2010 21:44

Bedankt voor het compliment, als ik zoiets tegen kom zal ik aan je denken ;)

Wojtek 11-05-2010 23:07

Mooie Cupra ook de kleur, de fotoshop met de velgen staat super.

breadfan83 11-05-2010 23:09

Mooi Ruub! Zeker met die velgen!

Franky B 17-06-2010 19:30

Hey Ruben! kan het wezen dat ik jou gespot heb vanavond op de N50 naar de A28 richting Zwolle? Rond een uur of 7 / 8. Ik reed achter je aan in die bocht van de N50 naar de A28. Jij nam de afslag Zwolle centrum.

Ik reed in een witte facelift volvo c30 met gassprings.eu stickers erop.

Had je kenteken genoteerd maar kon het niet checken. Die staat hier op geen een van de foto's :P

Maar complimenten! erg strakke seat heb je! Groeten frank

RubenD 01-07-2010 23:27

Klopt, toen was ik op weg naar Zwolle centrum...

Bedankt voor het compliment.

RubenD 08-08-2010 20:33

De kofferbak kan ik ook eindelijk weer gebruiken. Het slot was al tijden kapot, nu voor de vakantie toch maar gemaakt. Is het wat makkelijker uitladen.


All times are GMT +1. The time now is 04:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.