Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Franse golf 2 gti 5-deurs 1985 (schuurvondst) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107911)

Djinn_4fun 21-12-2012 19:01

verse olie erin gegaan met verse filters (olie/brandstof/lucht)?

Kazzo 21-12-2012 20:39

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
verse olie erin gegaan met verse filters (olie/brandstof/lucht)?

Denk zelf aan iets met lucht, stationair?

Kazzo 23-12-2012 17:23

Niemand?

Peter-gti16v 23-12-2012 20:23

Blijft hij wel lopen als je een klein beetje gas geeft?

Kazzo 23-12-2012 20:52

Quote:
Originally Posted by Peter-gti16v
Blijft hij wel lopen als je een klein beetje gas geeft?

Hoi Peter, ja als ik gas geef blijft die wel lopen.

Gino89 23-12-2012 21:15

Als het goed is heeft deze toch ook een STK? Heb je die al eens schoon gemaakt?

Verder nette GTI :thumbup:

Kazzo 23-12-2012 21:19

Quote:
Originally Posted by Gino89
Als het goed is heeft deze toch ook een STK? Heb je die al eens schoon gemaakt?

Verder nette GTI :thumbup:

Het is een 1.8 EV gti motor, geen idee?

Peter-gti16v 23-12-2012 22:02

@Kazzo: ben even aan het spitten geweest op het forum, hopelijk heb je
hier iets aan:

Stationair toerental EV

Ik heb zelf nl. een 16V PL, daar zit het allemaal net iets anders ...

CAR-POOL 23-12-2012 22:03

Leuke auto , GTI's in 5-deurs uit de eerste jaren zijn vrij schaars en weinig nog van te vinden! Goed poetsen zal het hele andere auto maken!

Kazzo 23-12-2012 22:10

Quote:
@Kazzo: ben even aan het spitten geweest op het forum, hopelijk heb je
hier iets aan:

Stationair toerental EV

Ik heb zelf nl. een 16V PL, daar zit het allemaal net iets anders ...

Bedankt Peter voor de info, zal eens kijken wat ik hiermee kan :thumbup:

Kazzo 23-12-2012 22:11

Quote:
Originally Posted by CAR-POOL
Leuke auto , GTI's in 5-deurs uit de eerste jaren zijn vrij schaars en weinig nog van te vinden! Goed poetsen zal het hele andere auto maken!

Bedankt, ben er ook zeer blij mee :D

20harmen20 23-12-2012 22:19

Mooie vondst!

Je kan je reservoir ook in de vaat doen!

Peter-gti16v 13-01-2013 10:56

Quote:
Originally Posted by Kazzo
Bedankt Peter voor de info, zal eens kijken wat ik hiermee kan :thumbup:

Heb je het probleem met stationair toerental op kunnen lossen?

mvg Peter

Kazzo 13-01-2013 20:59

Quote:
Heb je het probleem met stationair toerental op kunnen lossen?

mvg Peter

Peter, ben er eigenlijk nog niet echt mee verder bezig geweest :thumbup: In begin maart krijg ik een nieuwe woning en heb ik ook de ruimte. Dus in maart lekker beginnen met klussen, heb al wel een hoop nieuwe onderdelen binnen :D Hoop dat het meevalt met da stationair geval, gaat vast goedkomen.

Peter-gti16v 14-01-2013 19:16

Quote:
Peter, ben er eigenlijk nog niet echt mee verder bezig geweest :thumbup: In begin maart krijg ik een nieuwe woning en heb ik ook de ruimte. Dus in maart lekker beginnen met klussen, heb al wel een hoop nieuwe onderdelen binnen :D Hoop dat het meevalt met da stationair geval, gaat vast goedkomen.

Bij deze alvast suc6 in de nieuwe woning, mooi dat je dan ook meer ruimte
voor de hobby krijgt :thumbup:

The Skinnmeister 15-01-2013 08:00

Gave wagen, mooie aankoop :thumbup:
Blijf posten die pics!!

willemsgti 16-01-2013 21:29

loopt hij al goed

mooie aankoop kaz

Kazzo 25-01-2013 19:49

Quote:
Originally Posted by willemsgti
loopt hij al goed

mooie aankoop kaz

Hey willem, lopen doet die wel na 1 keer starten, enkel stationair wil die nog niet blijven lopen.

Kazzo 25-01-2013 20:04

Zo even weer een update, laatst even wat onderdelen besteld die vervangen gaan worden en wat ik zo op het oog eerst kon zien wat aan vervanging toe was :D

-Nieuwe bumpers met rode bies
-Nieuwe koelvloeistof reservoir + dop
-Nieuwe oliepeilstok
-Nieuwe pookhoes in gti stijl
-Nieuwe schijven en blokken rondom
-Gebruikte mooiere ruitensproeier reservoir
-Gebruikte tellerunit om de mfa over te zetten naar mijn originele (dit ivm ik vocht in mijn mfa heb zitten = voor de helft dood)
-Nieuwe knipperlicht glaasjes voor

Zal vast nog wat bijkomen als ik hem straks thuis heb staan en beter heb bekeken ;)

Tevens ben ik wezen kijken naar recaro stoelen met dikke wang in mijn stijl bekleding, reden omdat ik het heerlijk vind zitten. Enkel bijna niet te vinden, of je betaald er bijna 1000,- euro voor, wat ik een beetje te gek vind. Dus bij toeval een rugleuning via ebay kunnen vinden voor de bestuurdersstoel, komt goed uit want daar heb ik wat instapschade.

Vanaf begin maart meer updates :thumbup:

callaway 26-01-2013 09:54

Nieuwe bumpers schrijf je.... ik ben nieuwsgierig.

Kun je die nog nieuw kopen , of aftermarket imitatie ?

Kazzo 26-01-2013 10:22

Quote:
Originally Posted by callaway
Nieuwe bumpers schrijf je.... ik ben nieuwsgierig.

Kun je die nog nieuw kopen , of aftermarket imitatie ?

Is gewoon imitatie, zijn van goede kwaliteit. Altijd beter dan de verweerde bumpers die er nu op zitten ;)

EnVeeZee 26-01-2013 21:23

Quote:
Is gewoon imitatie, zijn van goede kwaliteit. Altijd beter dan de verweerde bumpers die er nu op zitten ;)

Heb je de verfbrander er al bij gehad?

Kazzo 26-01-2013 22:08

Ja, waren echt goed verkleurd. Daarbij komt nog dat de rode rand ook verweerd is. Kun je natuurlijk spuiten, maar voor een beetje geld heb je al een nieuwe bumper met binnenbalk en daar wil je het werk niet van hebben:)

ar1g3 26-01-2013 22:30

Quote:
Ja, waren echt goed verkleurd. Daarbij komt nog dat de rode rand ook verweerd is. Kun je natuurlijk spuiten, maar voor een beetje geld heb je al een nieuwe bumper met binnenbalk en daar wil je het werk niet van hebben:)

Waar heb jij de jouwe gevonden? Ben ook op zoek naar bumpers voor mijn GTI want die dat er nu op zaten zien er niet uit.

ziet er overigens een leuk projectje uit, en leuk dat je hem origineel wil houden! Ik zou ook met die schroefset niet te laag gaan want dat zou de looks van zo'n originele GTI verpesten denk ik.

Ga je het interieur helemaal demonteren of niet? (zag het niet direct in je topic) Ik raad dat wel aan aangezien je schimmel hebt op de stoelen enz. Ik had ook wat schimmel (wel heel weinig) op het interieur, zo in kleine hoekjes dus niet op het eerste gezicht te zien. Maar toen ik de vloermat er uit haalde waren de isolatiematten daaronder goed verrot, eentje was zelfs half weggerot. Dus moest je niet van plan zijn dat allemaal te demonteren, ik zou het toch doen :)

Kazzo 27-01-2013 11:34

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Waar heb jij de jouwe gevonden? Ben ook op zoek naar bumpers voor mijn GTI want die dat er nu op zaten zien er niet uit.

ziet er overigens een leuk projectje uit, en leuk dat je hem origineel wil houden! Ik zou ook met die schroefset niet te laag gaan want dat zou de looks van zo'n originele GTI verpesten denk ik.

Ga je het interieur helemaal demonteren of niet? (zag het niet direct in je topic) Ik raad dat wel aan aangezien je schimmel hebt op de stoelen enz. Ik had ook wat schimmel (wel heel weinig) op het interieur, zo in kleine hoekjes dus niet op het eerste gezicht te zien. Maar toen ik de vloermat er uit haalde waren de isolatiematten daaronder goed verrot, eentje was zelfs half weggerot. Dus moest je niet van plan zijn dat allemaal te demonteren, ik zou het toch doen :)

Interieur gaat er in zijn geheel uit en dan alles netjes schoonmaken en weer monteren. Bumpers heb ik bij winparts.nl weg en waren zelfs in de aanbieding voor rond de 50,- euro incl binnenbalk enz. :thumbup:

ar1g3 27-01-2013 12:26

Quote:
Interieur gaat er in zijn geheel uit en dan alles netjes schoonmaken en weer monteren. Bumpers heb ik bij winparts.nl weg en waren zelfs in de aanbieding voor rond de 50,- euro incl binnenbalk enz. :thumbup:

Bedankt voor de info! :thumbup:

En ik hoop voor jou dat je niet teveel rotzooi vindt onder de vloermatten! Bij mij lag er glas, rotte substantie, hazelnoten en muizenkeutels :D

Kazzo 27-01-2013 15:08

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Bedankt voor de info! :thumbup:

En ik hoop voor jou dat je niet teveel rotzooi vindt onder de vloermatten! Bij mij lag er glas, rotte substantie, hazelnoten en muizenkeutels :D

Valt denk ik wel mee, anders alles gewoon even weer netjes maken :thumbup:

ar1g3 27-01-2013 18:41

Quote:
Valt denk ik wel mee, anders alles gewoon even weer netjes maken :thumbup:

Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik had :thumbup:
Of een heel krachtige stofzuiger :D

The Skinnmeister 29-01-2013 07:47

Goed bezig, ben benieuwd naar het resultaat ;)

René 12-02-2013 00:32

Quote:
Belang bij ;) nee deze gaat blijven, misschien straks als daily en dan de dai weg :D kunnen we een keer samen over het circuit :thumbup:

Dus toch in de verkoop? :(

Kazzo 12-02-2013 08:06

1 van de 2 gaat weg, deze of de scirocco. Scirocco is ook echt een super wagen, maar voor dagelijks gewoon geen comfort en last van de rug;) Kon een volvo s80 overnemen, dat wordt mijn daily, rijdt echt totaal anders en gewoon super. Maar als het goed is blijft deze, omdat er morgen iemand voor de scirocco komt :)

Rallye 12-02-2013 12:43

En dan een 20VT in de golf ;)

Peter-gti16v 18-02-2013 12:00

Quote:
1 van de 2 gaat weg, deze of de scirocco. Scirocco is ook echt een super wagen, maar voor dagelijks gewoon geen comfort en last van de rug;) Kon een volvo s80 overnemen, dat wordt mijn daily, rijdt echt totaal anders en gewoon super. Maar als het goed is blijft deze, omdat er morgen iemand voor de scirocco komt :)

Ik zag in de andere post dat de Scirocco verkocht is. De GTI mag blijven?

Kazzo 18-02-2013 12:47

Ja, wordt straks gewoon bij mij op de inrit gezet en kan ik er lekker mee bezig vanaf begin maart:)

Peter-gti16v 18-02-2013 22:56

Quote:
Ja, wordt straks gewoon bij mij op de inrit gezet en kan ik er lekker mee bezig vanaf begin maart:)

kijk, dat zijn goede berichten.

Heb je hier nog iets aan, eventueel voor onderdelen?

http://link.marktplaats.nl/646536089

Kazzo 19-02-2013 20:45

Quote:
kijk, dat zijn goede berichten.

Heb je hier nog iets aan, eventueel voor onderdelen?

http://link.marktplaats.nl/646536089

Super dat je mee denkt :thumbup: ga even wachten tot begin maart dat ik hem thuis heb staan, kan ik hem even goed bekijken.

Kazzo 12-03-2013 20:44

Zo auto staat dan eindelijk thuis, gelijk tijdens het ophalen even snel langs de wasstraat om de dikste troep eraf te halen (alleen nog maar even met de hogedruk), verbaasd wat voor mooie auto daar onder weg kwam. Is wel dof, maar verder gewoon super hard en mooi geconserveerd.

Eigelijk wil ik er niet teveel aan doen bij nader inzien, zo als die nu is heeft zijn charme. Gewoon schoonmaken van binnen, poetsen van buiten, nieuwe bumpertjes erop, invoeren en apk erop.

Als ik alles zo bekijk, gezien de staat van de auto, kan de km-stand van 78.000 km goed kloppen. In de boekjes stopt de laatste beurt vlakbij deze stand, ook steeds met de stempel van dezelfde dealer :thumbup:

Verder lijkt alles (naast de viezigheid) aan de auto zgan voor zijn leeftijd, enkel gezien de dofheid van het lak, heeft hij de tand des tijds goed doorstaan.

Even snel fototjes van de motorruimte na een simpele hogedruk beurtje:

René 12-03-2013 20:46

Tof ding hoor, Kaz! Mooi dat je hem houdt :)

Kazzo 12-03-2013 20:50

Quote:
Originally Posted by René
Tof ding hoor, Kaz! Mooi dat je hem houdt :)

Bedankt René,

Betrap me er telkens op dat ik er elke keer even naar moet kijken, gewoon tof ding :D

Kazzo 12-03-2013 20:54

Alles werkt ook, enkel even nieuwe remmerij erop, invoeren en apk. Maar het rare is nog steeds dat hij bij starten gelijk loopt, dan even netjes blijft draaien en dan begint te pingelen en uitvalt. Toch maar even iemand naar laten kijken, lijkt me niet al te groot probleem.

All times are GMT +1. The time now is 21:08.