Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   G1 G60 turbo project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43197)

desnelders 07-10-2008 09:42

Quote:
Originally Posted by AD G60
Volgens mij moet de turbo zo laag hangen omdat het inlaatspruitstuk er nog boven langs moet. Ben benieuwd hoe dit gaat rijden in vergelijking met een g60. En of het nog extra vermogen oplevert natuurlijk :)!

ik ook :D

ronnieabf 08-11-2008 20:18

en zijn er onder tussen nog vorderingen in het project??

De Limburger 08-11-2008 21:45

Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar..????

desnelders 01-02-2009 17:56

er is ondertussen voortgewerkt aan het aansluiten van de motor

en ik ben gisteren op bezoek geweest bij men golf, en lekker dagje aan gesleuteld. Dingen die ik zoiezo wou doen en nu handiger zijn op de brug

powerflex rubbers gestoken op de voor en achteras, eibach stabilisatie stangen gemonteeerd, nieuwe naftbak gestoken en batterij in de koffer gezet. Deed goed om er nog eens aan te kunnen sleutelen en blij dat alles is gelukt :thumbup:

Greetz

ArjenE 01-02-2009 18:02

netjes :D

Vains 01-02-2009 19:09

Het gaat de goede kant op... :thumbup:

ronnieabf 01-02-2009 19:17

en zijn er ook al vorderingen met de moter? ben erg benieuwd hoe je de turbo hebt zitten en dan bedoel ik aan welke kant de inlaat zijde zit zeg maar!! succes met het project en post maar wat foto s !!!

desnelders 01-02-2009 19:30

er zijn zeker ook vordering met de motor maar gaat nog heel effe duren

de turbo inlaat zit links en uitlaat rechts ;)

ronnieabf 01-02-2009 19:39

ja gezien als je voor de auto sta neem ik aan? maar jij had wel kabelschakeling geloof ik he. ik wil dit graag weten omdat ik zelf ook met zo iets bezig ben maar dan met een gewone 020 bak en vroeg me af of je dan met de downpijp weg kon

RubenD 01-02-2009 19:52

Ziet er allemaal erg netjes uit!

variant110 01-02-2009 22:13

ziet er allemaal netjes uit

ni zie ik op die 1 na laaste foto dat je nieuwe klemmen hebt om je stabirubbers ken je die nog gewoon bestellen dan?!

desnelders 02-02-2009 07:37

nee dat is een nieuwe eibach stabi stang, en daar zijn de rubbers en beugels bij geleverd ;)

D-ion 02-02-2009 10:55

dit komt echt heel super erg cker weten helemaal goed
:thumbup:

desnelders 02-02-2009 10:58

Quote:
Originally Posted by ronnieabf
ja gezien als je voor de auto sta neem ik aan? maar jij had wel kabelschakeling geloof ik he. ik wil dit graag weten omdat ik zelf ook met zo iets bezig ben maar dan met een gewone 020 bak en vroeg me af of je dan met de downpijp weg kon

ik gebruik idd de bak en kabels van een golf2, maar in jouw geval zou ik het niet weten

ronnieabf 02-02-2009 21:25

zit bij jou de downpijp er al wel op dan? of ben je nog niet zo ver ik hoor het graag gr ronnie

kb2 02-02-2009 22:32

Weer een pracht project.Ook goed om te zien dat onze zuiderburen niet stil zitten,maar dat wist ik eigenlijk al wel woon zelf een kwartiertje rijden van de grens af.
Succes en vooral zo doorgaan.

desnelders 03-02-2009 19:39

Quote:
Originally Posted by ronnieabf
zit bij jou de downpijp er al wel op dan? of ben je nog niet zo ver ik hoor het graag gr ronnie

nee zover zijn we nog niet (helaas) ;)

toth75 04-02-2009 13:20

goed bezig, ik blijf je projekt volgen.

desnelders 07-02-2009 14:27

de beugels om de voorste stabi stang te monteren miste ik nog, deze zijn gisteren aangekomen van bij Bolku Tuning :thumbup:

heel tevreden mee, had niet verwacht om zo'n mooie beugels te vinden

LRR 09-02-2009 12:59

Leuk project hoor !!!

Vraagje: die afdekplaat die je op je accu hebt, waar heb je die gekocht als ik vragen mag ?? En is dat carbon ??

Succes verder

Groeten,

LRR

desnelders 09-02-2009 13:05

dat is een plastic batterij "bak" met aan de buitenkant carbon look.

Die ben ik per ongeluk tegengekomen bij een motorsport winkel hier in Antwerpen. Een merk of dergelijke staat er niet op.

LRR 09-02-2009 14:00

Quote:
Originally Posted by desnelders
dat is een plastic batterij "bak" met aan de buitenkant carbon look.

Die ben ik per ongeluk tegengekomen bij een motorsport winkel hier in Antwerpen. Een merk of dergelijke staat er niet op.

Okay, dus maar even in de 2-wieler scene rondstruinen :thumbup:

desnelders 09-02-2009 15:24

Quote:
Originally Posted by LRR
Okay, dus maar even in de 2-wieler scene rondstruinen :thumbup:

sorry heb me verkeerd uitgedrukt, een automobiel motorsport winkel. Is wel degelijk bedoeld om in een auto te gebruiken ;)
edit: link gevonden http://www.raceplastics.com/battery_boxes.htm

LRR 09-02-2009 15:59

Quote:
Originally Posted by desnelders
Is wel degelijk bedoeld om in een auto te gebruiken ;)

Ik vond de bak al wat groot voor een motorfiets-accu :D :D

Thanx voor de link.

desnelders 15-02-2009 11:51

voila de voorste eibach stabi stang zit eronder, met dank aan bolku voor de beugels :thumbup:

De Limburger 15-02-2009 14:55

Dat ziet er erg kinky uit hoor.
Ga zo door.
Gr Ronnie

Allart-Ghetta 14-03-2009 13:43

Zeer leuk allemaal.
Maar wat gebruik je voor motor- en baksteunen?
Ik heb er een beetje gekieteld TDI'tje in liggen, maar die motorsteunen (vooral de achterste, is te zien bij jou op de foto) zijn lekker slap, dus het blok stuitert heen en weer door de motorruimte.

Succes verder!

De Pul 14-03-2009 14:00

dat ziet er zeer goed uit :thumbup:

desnelders 19-03-2009 14:12

@allart-ghetta: je bedoelt die rubber die tussen de achterste steun zit?

Jeffg60 24-03-2009 21:52

zoals al vaker gezegt ziet er erg netjes uit :thumbup:
ik heb sinds kort een corrado g60 gekocht omdat ik al een tijd met het idee liep om een turbo erop te monteren, dus nu heb ik eigenlijk de vraag waar jij je turbo etc besteld heb? ik ga dit zeker in de gaten houden :)
ga zo door :thumbup:

desnelders 06-05-2009 12:29

even vanonder het stof halen ;)

de persoon die de motor etc aansluit voor mij heeft zen enkel en vinger gebroken dus die is redelijk lang out. Maar ik ben er zoveel mogelijk zelf aan het verdoen om hem zo snel mogelijk af te maken. dingen zoals schakel toren op zen plek zetten, bateerij bak in de koffer vastgezet en aangesloten, hoofdstroomonderbreker in dashboard gemonteerd, gevlochten remleidingen steken.
Nu beginnen we met de laatste darmen op de motor en de elektriciteit. Dus hij legt mij uit wat waar moet, zo leer ik ook nog lekker veel bij :thumbup:

Geert_Sneek 06-05-2009 18:34

Zeer mooi en leuk project, goed om te zien dat mensen niet helemaal over de top gaan maar gewoon lekker sleutelen, maar toch echt wel iets speciaals neer zetten, top!

Maar mag ik vragen waar jij die rubbers voor je stabi enzovoorts weg hebt gehaald?

desnelders 07-05-2009 07:08

das idd een beetje de bedoeling van dit project ;)

die purpere powerflex rubbers van de ophanging heb ik gekocht op ebay.de , en die rode rubbers op men stabi stangen waren mee geleverd met die eibach stabi stangen. Want die stangen zijn dikker dan de originele.

gisteren olie en waterdarmen etc aangesloten, spanklemmen zijn fun...
En nieuwe kabels gemaakt naar de alternator want van die van de golf 1 bleek van de dikke rooie het koper door de isolatie te zijn gesmolten over zo goed als de hele lengte :eek: geluk dat er nog zo'n zwarte plastiek rond zit. En van de kabels die bij de G60 blok waren, was het blauwe dunne op twee plaatsen aan elkaar gezet geweest dus maar in een keer beide nieuw gemaakt.

kiwi-gti 07-05-2009 07:24

Erg leuk project om te volgen, ga zo door :thumbup:

willus 07-05-2009 12:03

goed bezig :D

desnelders 08-05-2009 11:46

gisteren zijn we in de elektriciteit gevlogen :D kabel komende van de batterij in de koffer vooraan aangesloten en de G60 kabelboom erin gelegd. En er zit terug leven in de golf :tongue: hij draait nog niet maar dingen zoals de ventilator, starter, lichten, pinkers etc doen het terug :thumbup:

de lichten werken meteen, de pinkers gingen maar 1 keer, na ene half uurtje nog eens testen opeens wel maar de vier pinkers tegelijk bleven dan weer continu branden, half uurtje daarna werkte die ook. alsof er beetje bij beetje terug leven in stroomde :cheers:

Er is nog een beetje werk aan de kabelboom op de motor en dan nog de benzine leidingen en pomp etc afwerken en de waterdarmen en nog een lijstje klein prullen.

desnelders 09-05-2009 07:37

gisteren avond was ik niet van plan om te gaan sleutelen maar de gevlochten stalen remleidingen waren aangekomen dus toch maar effe gaan plaatsen :tongue: ze steken eronder, enkel die boven de achteras nog niet, daar was ik nog aan begonnen op het eind maar had de fut niet meer voor zo'n kl*te werkje :D maandag pics van de vorderingen

desnelders 11-05-2009 21:51

ik had een probleempje met de benzine, namelijk de super dunne benzine leidingen van het 1100 blok. en de bijhorende dunne aansluitingen aan de vlotter boven aan de tank. ik heb hier op het forum een mk1 gti benzine tank gevonden en gisteren avond nog gaan halen.

vandaag gaan sleutelen:

- de achteras terug gedemonteerd, de reeds vervangen tank terug vervangen door ditmaal de gti tank.
- met de as eraf ineens de vier gevlochten remleidingen achteraan gestoken
- remsssyteem gevuld en ontlucht
- de nieuwe benzine pomp gemonteerd achteraan naast de tank en aangesloten
- 8mm naftleidingen getrokken tot vooraan
- de uitlaat terug op zen plek gehangen en voorlaatste stuk gemaakt voor hij omhoog gaat naar de turbo

dus alles van remmery, benzine en stroom ligt erin, nu dat allemaal nog aansluiten op het blok. ik vind het bijna jammer dat ik naar de worthersee vertrek woensdag morgen :tongue:

neef_m 11-05-2009 22:13

heey erg gaaf project! ik had onder mijn oude auto ook eibach stabi's zitten ( bmw e30 ) reed echt heel erg goed, kost wat maar zijn ze zekers waard!

succes!

huismuis 13-05-2009 08:39

gaaf projekt hoor!
ben zelf nu bezig met g60 turbo ombouw in mijn golf II
wat voor spruitstuk gebruik je?.
en gebruik je ook een externe brandstofpomp?..
ik hou het in de gaten zitten altijd tips in..

hoe heb je het trouwens gedaan met je koppeling?.. nog steeds mechanisch of nu ook hydraulisch?..

groeten

All times are GMT +1. The time now is 02:36.