Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   golf mk2 racing project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48099)

Ruud 18-11-2008 20:30

Een 3 weg set kan ik je nieuw leveren, en onder de 2000 euro.

golf2 2.016v 18-11-2008 20:47

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Een 3 weg set kan ik je nieuw leveren, en onder de 2000 euro.

en wat is dat voor een set dan kw ??

golf2 2.016v 18-11-2008 20:56

hier heb ik nog een paar foto's van die golf van m,n maatje

hij is er zeg maar helemaal klaar voor nu ik nog :rolleyes:
met de koni's en ap remmen dtcc bak en een emming motor :thumbup:

golf2 2.016v 18-11-2008 21:00

hier naast elkaar op de start van spa :drive:

Boefke 18-11-2008 21:04

Ziet er goed uit!!!
Mijn motor is vrijwel het zelfde!!!

golf2 2.016v 18-11-2008 21:19

Quote:
Originally Posted by Boefke
Ziet er goed uit!!!
Mijn motor is vrijwel het zelfde!!!

wil ook zeker ff langs komen zaterdag :thumbup:

Boefke 18-11-2008 21:24

Ik hoor het wel van je!
Zal hem voor de dag halen....

Ruud 18-11-2008 21:37

Quote:
Originally Posted by golf2 2.016v
en wat is dat voor een set dan kw ??

vr-cp
Ik rij er zelf ook al jaren mee, en voor de fridolin worden er ook speciaal gemaakt.
Ook mijn oude golf1 vr6, rijd met deze schokbrekers op zandvoort.
Dit is wel het betere spul, en verglijkbaar met jrz of proflex.

golf2 2.016v 18-11-2008 21:39

Quote:
vr-cp
Ik rij er zelf ook al jaren mee, en voor de fridolin worden er ook speciaal gemaakt.
Ook mijn oude golf1 vr6, rijd met deze schokbrekers op zandvoort.
Dit is wel het betere spul, en verglijkbaar met jrz of proflex.

kun je ze instellen ? wat is de slag lengte,en kun je de veren uitwisselen( het aantal kg)
en wat voor prijs zit er precies aan dan

Ruud 18-11-2008 21:53

3 weg, is dus 3 verstel mogelijk heden in de schokbreker.
de rijhoogte is natuurlijk ook verstelbaar :tongue:

Alles is gewoon te maken, en word voor iedere klant apart gemaakt.
(dus levertijd)
Veren zijn er in alle soorten en maten.
Ik rij zelf met hele korte zodat ze boven de banden zitten.
Je kunt met de hoeveelheid stikstof in de potten, de veerdruk regellen.
Ook zit er een lage snelheid klep in,
zodat als je met 1 wiel de stoeprand op rijd, je auto niet krom trekt, en deze soepel in gaat.
enz enz

Ga maar eens google'n naar 3 weg schokbrekers.

Ook eens google'n naar rolcenter kan je een stuk verder helpen.
Dan kom je er achter dat verlagen wel goed is, maar dat je wel de bevesteging van je draagarmen moet vermaken, bij het supframe.

golf2 2.016v 18-11-2008 21:55

Quote:
3 weg, is dus 3 verstel mogelijk heden.

(dus levertijd)
zodat als je met 1 wiel de stoeprand op rijd, je auto niet krom trekt, en deze soepel in gaat.
enz enz

Dan kom je er achter dat verlagen wel goed is, maar dat je wel de bevesteging van je draagarmen moet vermaken, bij het supframe.

ga ik doen dank je wel ,ps stoer die mk1 :thumbup:

MelG60 18-11-2008 22:28

Ik heb evt ook nog een set Proflex Jumbo's te koop (de nieuwere dikke) nog niet gemonteerd geweest (reserveset). Ik geloof dat ze nieuw 1400 per poot kosten. Voor een goed bod mogen ze weg.

vwmk2driver 18-11-2008 23:44

Quote:
3 weg, is dus 3 verstel mogelijk heden in de schokbreker.
de rijhoogte is natuurlijk ook verstelbaar :tongue:

(dus levertijd)
enz enz

idd intressante set, bij mij stond een kw variant 3 in de planning uiteraard de straat klasse,
kun je die veren gewoon op korte termijn bestellen? in de racerij weet je namelijk nooit welke veren set je hebben moet, dus het kan zo zijn dat je in 1 jaar wel 10 sets veren koopt en dan uit eindelijk de juiste pas heb,of denkt te hebben :D

golf2 2.016v 19-11-2008 10:01

Quote:
Originally Posted by MelG60
Ik heb evt ook nog een set Proflex Jumbo's te koop (de nieuwere dikke) nog niet gemonteerd geweest (reserveset). Ik geloof dat ze nieuw 1400 per poot kosten. Voor een goed bod mogen ze weg.

ja das moeilijk roep eens wat, lijkt me wel een goed setje ga ff google- :thumbup: én

golf2 2.016v 19-11-2008 11:48

Quote:
ja das moeilijk roep eens wat, lijkt me wel een goed setje ga ff google- :thumbup: én

vind het moeilijk om een bod te doen heb ff gekeken ziet er inderdaad heel prof uit doe anders een pb met een prijs indicatie

golf2 2.016v 23-11-2008 17:51

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
ja,

ik heb gehoort voor die sper,hij had geen gebruikte meer liggen,

hij had nieuwe platensperren liggen deze kosten 1600,- ik kan ze jouw aanbieden voor 1400,-

mag ik vragen wat voor merk sper dat is??

vwmk2driver 23-11-2008 23:07

Quote:
mag ik vragen wat voor merk sper dat is??

deze sper word special gemaakt onder de naam van die jongen zelf,hij heeft een bedrijf en maakt klauwbakken en dus ook sperren voor de rally en cross.

hij gebruikte altijd drenth sperren maar door de hoge kosten heeft hij onder eigen beheer sperren laten bouwen en dus ook vlink goedkoper,

ook de tandwiel set's/klauw sets en assen worden onder zijn beheer gemaakt.

golf2 2.016v 24-11-2008 18:52

Quote:
deze sper word special gemaakt onder de naam van die jongen zelf,hij heeft een bedrijf en maakt klauwbakken en dus ook sperren voor de rally en cross.

hij gebruikte altijd drenth sperren maar door de hoge kosten heeft hij onder eigen beheer sperren laten bouwen en dus ook vlink goedkoper,

ook de tandwiel set's/klauw sets en assen worden onder zijn beheer gemaakt.

ok doet hij goed ,heb nog een vraagje, hoe veel km gaat die klauw baken mee ongeveer, ik bedoel rij er ook mee op de weg of is dat niet raadzaam ge zien de slijtage van de klauwen die dan rond worden.maak dus wel wat meer km dan een keer of 8 per jaar op circuit.
groet rob.
die maat van heeft ook een klauw bak en gaat dan in z,n een al 120 met 7800 rpm.en daar na lekker kort op elkaar tot 5 versn 220 bij 7500 rpm kan jij dat ook zo in elkaar sleutelen.
alvast weer bedank voor de info, groet rob

golf2 2.016v 24-11-2008 18:52

Quote:
ok doet hij goed ,heb nog een vraagje, hoe veel km gaat die klauw baken mee ongeveer, ik bedoel rij er ook mee op de weg of is dat niet raadzaam ge zien de slijtage van de klauwen die dan rond worden.maak dus wel wat meer km dan een keer of 8 per jaar op circuit.
groet rob.
die maat van heeft ook een klauw bak en gaat dan in z,n een al 120 met 7800 rpm.en daar na lekker kort op elkaar tot 5 versn 220 bij 7500 rpm kan jij dat ook zo in elkaar sleutelen.

sp dat is ook een drenht bak.

vwmk2driver 25-11-2008 00:00

Quote:
groet rob.

ik zou geen klauwbak nemen als je er ook nog op de weg mee rijd,dit is eigenlijk gewoon full race stuff en daar moet je het eigenlijk dan ook voor gebruiken, ik bedoel zie je zelf al rijden in de file met een klauwbak?

de klauwen van zon bak slijten niet echt aan de hand van de km's het belangrijkste is dat ze gebruikt worden waar ze voorbedoeld zijn en dat is rammen, sommige mensen gaan alleen te zacht/rustig met zon bak om en dan gaan de klauwen slaan en dan raken ze rond of stuk.

ik zou in jouw geval gewoon een leuk gesynchroniseerde bak nemen.

ik kan onwijs veel voor je beteken met onderdelen enigste beperking is dat de 1 en 2 altijd aan elkaar zitten dus daar zit een beperking in, maar in duitsland heb ik connectie's zitten die assen en tandwielen maken, dus dan kan ik een prise as laten maken,waar gewoon de 1 en de 2 los van zijn zodat je altijd andere paren kan monteren deze moeten dan wel speciaal gemaakt worden,
dit is echter natuurlijk niet goedkoop, maar wel altijd goedkoper dan een klauwbak met zelf samen gestelde vertanding.

ik kan er voor zorgen dat je in zun 1 120 kan alleen word de 2 dan ook vrij lang,denk dan 190 in zun 2 ongeveer. :thumbup:

tenzij we jouw eigen 3 tot 5 houden dan een hele korte eind verhouding monteren en dan zon as laten maken bij rjc voor de 1 en 2, en dan de 1 heel lang en de 2 mooi overlaten lopen incombinatie met de 3/4 en 5.

kortom wil je 200 in zun 5 bij 7000 toeren, of wil je 300 in zun 5 bij 7000 alles in mogelijk zolang je motor het maar trekt ;)

check www.rjcracing.de voor die assen,

golf2 2.016v 25-11-2008 20:19

Quote:
ik zou geen klauwbak nemen als je er ook nog op de weg mee rijd,dit is eigenlijk gewoon full race stuff en daar moet je het eigenlijk dan ook voor gebruiken, ik bedoel zie je zelf al rijden in de file met een klauwbak?

de klauwen van zon bak slijten niet echt aan de hand van de km's het belangrijkste is dat ze gebruikt worden waar ze voorbedoeld zijn en dat is rammen, sommige mensen gaan alleen te zacht/rustig met zon bak om en dan gaan de klauwen slaan en dan raken ze rond of stuk.

ik zou in jouw geval gewoon een leuk gesynchroniseerde bak nemen.

ik kan onwijs veel voor je beteken met onderdelen enigste beperking is dat de 1 en 2 altijd aan elkaar zitten dus daar zit een beperking in, maar in duitsland heb ik connectie's zitten die assen en tandwielen maken, dus dan kan ik een prise as laten maken,waar gewoon de 1 en de 2 los van zijn zodat je altijd andere paren kan monteren deze moeten dan wel speciaal gemaakt worden,
dit is echter natuurlijk niet goedkoop, maar wel altijd goedkoper dan een klauwbak met zelf samen gestelde vertanding.

ik kan er voor zorgen dat je in zun 1 120 kan alleen word de 2 dan ook vrij lang,denk dan 190 in zun 2 ongeveer. :thumbup:

tenzij we jouw eigen 3 tot 5 houden dan een hele korte eind verhouding monteren en dan zon as laten maken bij rjc voor de 1 en 2, en dan de 1 heel lang en de 2 mooi overlaten lopen incombinatie met de 3/4 en 5.

kortom wil je 200 in zun 5 bij 7000 toeren, of wil je 300 in zun 5 bij 7000 alles in mogelijk zolang je motor het maar trekt ;)

check www.rjcracing.de voor die assen,

kijk daar kan ik wat mee eigelijk is alles mogelijk. maar mocht ik dus toch voor een klauwbak kiezen dan heb je die aparte assen niet nodug toch.
daar kun je wel gewoon alle tand wielen van veranderen.

vwmk2driver 25-11-2008 23:28

Quote:
kijk daar kan ik wat mee eigelijk is alles mogelijk. maar mocht ik dus toch voor een klauwbak kiezen dan heb je die aparte assen niet nodug toch.
daar kun je wel gewoon alle tand wielen van veranderen.

dan heb je die assen niet nodig nee,
maar meestal hebben die klauwbakken ook maar een x aantal optie's
zoals simon peetoom heeft een paar optie's voor vertanding en dan moet je de eind snelheid veranderen met de eindvertragingen.

bij drent kan je wel vertanding samen laten stellen zoals jij dat wilt maar dan moet je vooraf een perfect plan hebben en dan maken ze het zoals jij het wilt, maar dit is dan ook vele malen duurder nog weer.

golf2 2.016v 26-11-2008 17:26

Quote:
dan heb je die assen niet nodig nee,
maar meestal hebben die klauwbakken ook maar een x aantal optie's
zoals simon peetoom heeft een paar optie's voor vertanding en dan moet je de eind snelheid veranderen met de eindvertragingen.

bij drent kan je wel vertanding samen laten stellen zoals jij dat wilt maar dan moet je vooraf een perfect plan hebben en dan maken ze het zoals jij het wilt, maar dit is dan ook vele malen duurder nog weer.

ja precies ja ik weet dat simon de tandwielen in tjechie laat maken ja.
maar weet ook dat simon z,n bak 9 van de 10 crossen stuk heeft nou weet ik ook dat hij met een emming motor van 280 pk rijd maar toch de kwaliteit is geen drenht. dus dan moet ook het prijs verschil daar naar zijn.ik zal eens horen wat voor tandwiel verhouding er in die bak van mijn maatje zit en de eind vertraging.
:)

vwmk2driver 27-11-2008 00:21

Quote:
ja precies ja ik weet dat simon de tandwielen in tjechie laat maken ja.
maar weet ook dat simon z,n bak 9 van de 10 crossen stuk heeft nou weet ik ook dat hij met een emming motor van 280 pk rijd maar toch de kwaliteit is geen drenht. dus dan moet ook het prijs verschil daar naar zijn.ik zal eens horen wat voor tandwiel verhouding er in die bak van mijn maatje zit en de eind vertraging.
:)

ja oke, dat verteld hij mij niet natuurlijk... :shake:
maarja met de manier zoals hij rijd en idd met die pk's kan alles stuk.
voorals nog zou ik gewoon een gesynchroniseerd bakje nemen is veel leuker voor hobby en weg verkeer.

All times are GMT +1. The time now is 05:40.