Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Martin's polo 2 GT (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59913)

De Limburger 19-09-2010 21:41

Kleur is geil man, en niet te veel meer aan doen is echt mega ruig zo.!!
Gr Ronnie

MartinGT 20-09-2010 16:28

Komt goed, uiterlijk moet het zoiets worden:

Striping en wielen heb ik al liggen, moet alleen nog de kleur van de wielen bepalen. :)

René 20-09-2010 18:04

Wit:)

De Pul 20-09-2010 18:39

jep, wit!

MartinGT 26-09-2010 17:09

Inmiddels is het interieur helemaal klaar! :cool:

Dashboard kastje weer gemonteerd en ook de middenconsole netjes teruggezet. Verder de achterste interieur panelen er gemonteerd want wel zo netjes. Daarna de kuipjes definitief vastgezet de gordels nog maar even achterwege gelaten om ze schoon te houden maar die kunnen er zo in geklikt worden. Misschien dat ik er nog traanplaat inzet om de bodem te beschermen.

Net even al het stof weggewassen en wat foto's gemaakt, ben blij dat dit klusje is afgerond. :thumbup:

Inmiddels ben ik al druk bezig met het schuren van de Ronals, zodat ik die ook kan gaan spuiten en er bandjes omheen kunnen. Ze worden overigens gewoon weer zilvergrijs. :)

René 27-09-2010 00:18

Heel erg gaaf zo!
Traanplaat is wel beter voor de bodemplaat inderdaad. Heb hier ook aan gedacht, maar ik denk dat plaatstaal met een laagje skateboard-tape mooier staat. En meer grip? :)

Wat gaat er verder nog gebeuren aan de Polo?

Cabby86 27-09-2010 08:08

Ferme werken gedaan aan de polo zenne !
Benieuwd als de velgen eronder gaan steken

MartinGT 27-09-2010 10:02

Quote:
Originally Posted by René
Wat gaat er verder nog gebeuren aan de Polo?

Nu het interieur klaar is wil ik de auto technisch klaar gaan maken, voordat hij na de Apk keuring kan moet het volgende gebeuren.

- Wielen klaarmaken en voorzien van 195/45/14 Toyo's.
- G40 remmerij met Brembo geboorde en geventileerde schijven + blokken monteren.
- Gevlochten rvs remslangen
- remvloeistof verversen
- Remmen achter nalopen
- H&R Schroefpoten achter monteren.
- Wiellager voor vervangen

Dan keuren en dan de buitenkant maar eens aanpakken, er zit hier en daar wat roest dus dat moet weggewerkt worden. Dan eens goed poetsen en de striping plakken.

Als dat allemaal voor elkaar is heb ik een mooie basis en kan ik eens verzinnen wat ik v.d. winter met de motor wil gaan doen. :D

Oudelut 27-09-2010 20:20

Kleuren van de wielen gelijk maken aan de kleur van de GT-striping. Ik zou voor wit gaan, maar ik zie in je voorbeeld-plaatje dat je zelf denkt aan rode striping?

De Limburger 27-09-2010 22:40

Voor van dat skatebord grip achtige sticker spul moet je van 3M Safewalk hebben dat krijg je in verschillende maten, werk echt super.
Voor de rest ziet dat echt erg mooi uit man.
Dikke wagen.
Gr Ronnie

MartinGT 27-09-2010 23:44

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Kleuren van de wielen gelijk maken aan de kleur van de GT-striping. Ik zou voor wit gaan, maar ik zie in je voorbeeld-plaatje dat je zelf denkt aan rode striping?

Rode striping heb ik al liggen en wielen worden zilvergrijs. Denk dat wit net even wat teveel van het goede is in combinatie met de rode striping. Ik heb vanavond de wielen al in de grondverf gezet btw. :)

@Ron bedankt voor de tip, ben wel bang dat dat spul misschien wel wat te ruw is.

MartinGT 28-09-2010 17:20

Na een goede 15 uur schuren staan inmiddels drie van de vier velgen in de grondverf, de laatste is al geschuurd maar ik was door mijn verf heen. Donderdag weer verder, maar voor nu een paar plaatjes. :thumbup:

Lieuwe 28-09-2010 17:41

Dat ziet er strak uit ! Had ik ook maar zoveel geduld .. 15 uur schuren :wow:

René 28-09-2010 18:38

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Dat ziet er strak uit ! Had ik ook maar zoveel geduld .. 15 uur schuren :wow:

inderdaad...één velgje netjes schuren, plamuren, primeren en spuiten is nog wel leuk....maar daarna moet je nog eens drie doen...

Goed bezig Martin :thumbup:

MartinGT 28-09-2010 19:49

Bedankt mannen!

Ik zou het ook liever allemaal nieuw uit doos kopen, maarja iets met studenten en geld ofzo ;) :D Maar het geeft wel voldoening als het allemaal klaar is. :)

toth75 29-09-2010 07:40

Complimenten, weet wat voor werk je ermee gehad hebt om tussen de spaken te schuren.

MartinGT 05-10-2010 16:16

Na een weekendje Oktoberfest gister toch nog tijd en energie gevonden om de wielen in kleur te zetten. :)

Zo liet ik ze achter vrijdags, allemaal in de grondverf.

Vervolgens maandag weer aan de slag en alle wielen met schotch brite nat geschuurd.

Daarna spuitbusjes opwarmen, heb er al met al een stuk of 10 gebruikt.

En dan het eindresultaat.

Totaal iets van 50 euro gespendeerd aan lak en schuurpapier en daarmee best een mooi resultaat behaalt al zeg ik het zelf. :)

breadfan83 05-10-2010 16:23

Ziet er echt heel erg netjes uit!

Respect voor het werk en de tijd die je er in steekt. Geld in een auto gooien is niet moeilijk. :thumbup:

sander-ja 05-10-2010 21:26

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ziet er echt heel erg netjes uit!

Respect voor het werk en de tijd die je er in steekt. Geld in een auto gooien is niet moeilijk. :thumbup:

Zo is het! En tjah je moet het als student ook wel van je zee aan vrije tijd hebben he :D .

MartinGT 05-10-2010 21:37

@ Broodtrommel, bedankt man. Ben het voor het eerst met je eens :D ;)

Quote:
Originally Posted by sander-ja
Zo is het! En tjah je moet het als student ook wel van je zee aan vrije tijd hebben he :D .

Nou ik moet het aardig plannen ;) Ik woon op kamers dus kan alleen in de weekenden klussen en doordeweeks ook druk zat. Maar ik denk eigenlijk dat dat het tempo alleen maar ten goede komt. :thumbup:

Martyn_86C 05-10-2010 21:40

He Martin! Ziet er erg goed uit!!! :thumbup:

Edit: Zie nu hoe je de stoelen hebt bevestigd, foto's waren nog niet geladen... :screwy: Geen voor-achter verstelling dus?

En hoe bevestig jij de gordels? 5/6 punten? of 4... zie nl. 4 ogen in de bodem?

MartinGT 05-10-2010 22:49

Geen verstelling inderdaad, ik heb hem op mijn maat vastgezet. Ik gebruik aan de bestuurderszijde 6 punts en aan de bijrijderszijde 4 punts met mogelijkheid tot uitbreiding naar 6 punts.

De bevestigingspunten aan de bestuurderszijde zijn dus 2x heup, 2x kruis en dan komen er nog twee schouderbanden om de rolbeugel heen. :thumbup:

Martyn_86C 05-10-2010 23:01

okay! :thumbup:

Mocht het nodig zijn, dan zou je altijd nog universele sledes onder de haakse OMP brackets kunnen monteren...

Ik wil mijn schalen op de orginele glijrail gaan zetten. Omdat ik ze verstelbaar wil houden, en omdat ik de mogelijkheid wil behouden om de auto weer orgineel te maken... Maar uiteraard wil ik niet tegen het dak komen te zitten.... Dus hoeveel lager zit jij nu tov de orginele stoelen?

Respect in elk geval dat je het zo hebt aangepakt!! :thumbup:

MartinGT 06-10-2010 08:10

Universele rails heb ik liggen en zouden eventueel gemonteerd kunnen worden, maar met deze manier van bevestigen staan ze echt supervast en je voegt ook nog wat stijfheid toe aan de auto.

Dit in tegenstelling tot jou oplossing waarbij de stoel altijd wat spelling blijft hebben en de stoel (te) ver achterover staat omdat de voorste verstelling hoger ligt dan de twee geleiders. Spreek uit ervaring want heb ook eerst de constructie gemaakt zoals jij hem voor ogen hebt. Heb het frame nog wel liggen zelfs.

Nadeel van deze constructie voor mij is dat ik nog niet laag genoeg kon, ik wil echt behoorlijk laag zitten voor:

A: Lager zwaartepunt en meer gevoel met de auto.
B: Ik ben lang en had op de oude hoogte het stuur min of meer op mijn knieën liggen,
C: ruimte tussen bovenkant stoel en rolbeugel wilde ik zo groot mogelijk hebben zodat ik er met een eventuele klapper niet tegenaan kom.

Maar inderdaad, als je de auto eenvoudig weer origineel wilt maken is jou oplossing wel de beste en voldoet ook prima. :thumbup:

MartinGT 06-10-2010 20:36

Net bandjes besteld bij autobandenmarkt, die zullen begin volgende week wel ergens binnenkomen. Dus dan kunnen de wielen mooi uitharden de komende dagen. Het zijn overigens 195-45-14 Toyo proxes T1-R geworden.

Martyn_86C 06-10-2010 20:49

Goede keuze!! Ik heb ze ook 195/45 maar dan 15inch op mijn Speedlines! Bevallen zowel in nat als droog erg goed!!!

Wbt de stoelen... Ik zal eens kijken hoe ze bij mij komen icm de rolbeugel. Komen ze te hoog dan kan ik altijd nog voor jouw manier kiezen...

MartinGT 10-10-2010 13:37

Van de week telefonisch naafkapjes besteld, origineel terug te vinden op snowflakes. Waren de laatste 7 die bij Pon lagen dus heb ze allemaal maar afgenomen, passen prima op de Ronals.

Ook kwamen gisteren de bandjes binnen, terwijl de leverdatum pas de 14e was. Maar dat komt goed uit, zal ze morgen wegbrengen zodat ze op de velgen gelegd kunnen worden.

Verder de achter remmen losgehaald om ze te schoon te maken en te controleren. Geen overbodige luxe, de cilinders aan beide kanten waren kaduuk, de ene zat vast de andere was lek. Ook de remleidingen die op de achteras zitten waren niet zo fris meer, beide gedemonteerd zodat ik hier ook nieuwe voor kan halen. Verder de achterste dempers en veren vervangen voor twee H&R schroefpoten, dan kan ik de auto weer mooi vlak leggen want de auto lag naar mijn zin iets te hoog vanachter.

Nu ik toch met de remmerij bezig ben wil ik ook de voorremen verwisselen met die van een G40 i.c.m stahflex remslangen en Sparco geventileerde/geboorde/gegroefde remschijven met bijbehorende remblokken.

René 10-10-2010 13:41

:thumbup:

Sleutelse!

De Pul 10-10-2010 17:03

nice:thumbup:

sander-ja 10-10-2010 17:55

Ziet er goed uit

MartinGT 21-10-2010 21:47

Het afgelopen weekend en maandag heel druk geweest met sleutelen om de auto klaar te krijgen voor de vroemdag 2010 op het circuit van Zolder. Uiteindelijk tot 3 uur 's nachts bezig geweest. De auto zo goed als klaar gekregen, maar toen ik de volgende ochtend om 06.00 mijn bed uit kwam voelde me zo brak dat ik het niet meer zag zitten om de lange reis naar België te maken en een hele dag over het circuit te rijden.

Dus helaas niet gered, maar het heeft wel een flinke impuls gegeven aan het project.

- Stukken remleiding vervangen
- RVS remslangen gemonteerd
- G40 remklauwen gemonteerd
- geventileerde en geboorde sparco schijven en blokken gemonteerd
- Nieuwe wielremcilinders gemonteerd
- Wiellager linksvoor vervangen
- H&R schroefpoten achter gemonteerd
- gordels eringezet en afgesteld
- Banden laten monteren

Uiteindelijk dinsdag dus niet naar zolder geweest maar wel de auto bij de garage achtergelaten voor de Apk en ik heb inmiddels bericht gehad dat hij goedgekeurd is. :)

Bij deze wat brakke telefoon-foto's van het eindresultaat, hij moet achter nog wat omhoog geschroefd worden, verders nog plekjes aanpakken en de striping plakken. Wanneer dat klaar is volgen er ook betere foto's. :thumbup:

René 21-10-2010 21:54

Staat er super bij zo, Martin.

MartinGT 26-10-2010 18:08

Auto achter omhoog geschroefd nu ligt hij weer mooi horizontaal, verder de remmen nog een keertje ontlucht rempedaal is nu goed hard.

Net de auto gewassen en binnen gezet, aan het bestuurderportier zit een dikke roestplek die ik nu eens wil gaan aanpakken.

René 26-10-2010 22:45

Mooie stance hoor Martin ;)
Stoer ding zo. Kunststof wil niet echt zwart worden ofwel?

MartinGT 26-10-2010 22:59

jawel, zie dat zwarte stukje links achter, daar ben ik al bezig geweest met de verf föhn. :)

Heb er verder nog geen aandacht aan besteed, eerst moest de auto technisch klaar zijn. Nu ga ik eerst de roestplekjes aanpakken en daarna polijst ik de hele auto en maak ik het kunststof ook weer netjes zwart. :thumbup:

Niels9 27-10-2010 14:58

Ziet er mooi uit! :) Witte velgjes zouden het afmaken ;)

MartinGT 30-10-2010 20:12

@ Niels, ja wit zou zeker goed staan op deze wielen maar er komt nog rode striping op en dan word het helemaal zo'n boyracer als er ook nog witte wielen onder komen. ;)

@ Martiepartiew, kon bijna niet geloven dat het goed zou gaan met een gasbrandertje, maar was een perfecte tip!!! -goodjob-

Vandaag lekker een dagje in de schuur doorgebracht, hele auto gepolijst en gepoetst. Verder met het portier bezig geweest, staat nu netjes in de plamuur.

:postpics: Jep! :D

Roestplek in de Fertan.

Nageschuurd.

In de plamuur.

Lijsten en wielranden zwart maken met behulp van een gasbrandertje. :eek:

Aan het poetsen dan maar.

Achterscherm gepolijst.

René 30-10-2010 20:20

:thumbup:

Larsv5 30-10-2010 20:50

Ziet er straks uit zo kerel...!!

MartinGT 30-10-2010 22:25

Bedankt heren, het word wel wat zo langzamerhand :)

Nog een beetje met de camera aan het spelen geweest vanavond.

All times are GMT +1. The time now is 08:37.