Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Mijn Golf 1 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61413)

GOLFMEISTER 26-07-2010 19:19

daar zijn we weer

Het heeft even geduurd maar daar zijn we weer

door omstandigheden heeft het wat langer geduurd voor ik kon beginnen maar nu is het zover :)

naar de rdw geweest en eindelijk een kenteken :D

meteen maar alles er weer vanaf gesloopt en de motor er uit takelt

achterklep, ruiten en de hemel er uit gehaald

de motor ruimte alvast een beetje schoongemaakt
morgen gaan we achter de wielkasten van de binnekant schoonmaken en rechts even goed kijken wat voor schade de vulhals heeft achtergelaten
er zit daar aan de binnenkant toch wel wat roest :(

verder heb ik de laatste tijd alleen wat onderdelen verzameld:

1,8l ex motor
4+e bak
r1 carbs
spagetti
group a van powersprint
rolbeugel
schijven voor met gaatjes (zimmerman)
zwarte hemel
2 deuren uit de Jetta SL van een vriend (bedankt nog daarvoor Ramon)

ik hoop dat er nu een beetje schot in de zaak komt, heb nog steeds niet heel veel tijd maar we doen ons best :thumbup:

GOLFMEISTER 11-08-2010 13:58

vandaag het front ontdaan van de anti-steenslag laag, wat een taai spul
vanavond even het nieuwe gat achter de bumper afwerken en dan kan de eerste laag primer op het front. ik zal dan ook eens wat fotos maken van de roest rond de vulpijp en het binnenscherm :(

Audilimburg 11-08-2010 14:59

Daar zijn zo te zien aardig wat bloed, zweet en tranen in verloren gegaan. Leuke klus hé :)
Wat voor gat zit er achter de bumper wat je moet afwerken?

ErikvanBilsen 11-08-2010 15:34

Denk dat hij aan de voorkant die 2 rechthoekige gaten, rechts orgineel.
Links is normaal dicht, behalve bij een gti carrosserie meen ik.

Edit: in zijn avater zie je hem met het gat dicht, en op de vorige pagina wss ook wel.

Erik.

GOLFMEISTER 11-08-2010 19:03

@ audilimburg

het rechter gat is idd normaal dicht en het linker half open, ik zat al zo lang op de grond die troep van mijn front af te halen dus denk ga ff lekker zagen is weer eens wat anders :D

de twee gaten in het achter binnen scherm :(

ik wist wel dat dit een gat zou worden maar tis altijd jammer

ja eindelijk het eerste beetje primer zit er op, een hele middag werk en binnen 2 minuten niks meer van te zien :screwy:

morgen same shit defferent day, dan zijn de dorpel randen aan de beurt

ErikvanBilsen 11-08-2010 21:39

Ach na al het klote werk zie je nu wel resultaat.
Ziet er goed uit zo.

Erik.

Thijs. 11-08-2010 21:40

Jammer van de gaten, maar als dat alles is valt het reuze mee toch. Wat zijn de verdere plannen met de auto ? Volledig laten spuiten ? En welke primer / filler heb je gebruikt ? Gewoon motip ?

GOLFMEISTER 12-08-2010 11:58

@ Erik

idd veel werk maar ben bij met het resultaat

@ Thijs

we gebruike epoxi primer van de beer dit is een 2 componenten lak die zich heel goed spuit en schuurt, we hebben geen filler nodig deze lak kun je redelijk dik aanbrengen.
De auto wordt van binnen en van buiten gespoten in een andere kleur maar welke ben ik nog niet helamaal uit.

vanmorgen even de dorpelranden en het kontje ontdaan van de anti steenslag.

en deze smurrie krijg je als de kit van de dorpels afhaald met een flex met een staalborstel er op :screwy:

het meeste van de troep is er nu van af alleen de rest van de dorpels nog maar dat doe ik pas als er de nieuwe stukken in zitten.

nu is het even wachten tot mijn vader aan het lassen begint de volvo van mijn broertje is nu eerst aan de beurt die moet in september naar de apk

GOLFMEISTER 13-08-2010 16:01

motorkap schoongemaakt en een paar stukjes gestraald ( geen foto van )

remklauw alvast schoongemaakt, bijna een vinger kwijt met de zuiger er uit halen ( perslucht op het remslang gat maar was het stuk hout er vergeten tussen te doen, resultaat: de zuiger schoot er met een rotgang uit net naast mijn hand af :shake: )

motorkap geschuurd bijna klaar voor de primer

nu is het wachten tot er gelast kan gaan worden in de tussentijd gaan ik alle losse onderdelen klaar maken voor de primer vooral de deuren wordt nog een leuk klusje :(

GOLFMEISTER 15-08-2010 18:36

vandaag is erik even zijn carbs komen showen ( bedankt nog daarvoor we komen snel eens bij jou kijken als bezig bent )

wat is ie mooi laag he

GOLFMEISTER 17-08-2010 20:54

voor

na

vandaag de deuren ontdaan van hun striping
en het eerste gat dicht gemaakt van de klep maar dat gaat toch niet zo makkelijk als gehoopt er komt toch we wat spanning in :(

Audilimburg 17-08-2010 20:58

Heb je wellicht teveel warmte in de plaat gebracht? Heb je het hele gat in 1 keer afgelast?
En tja, alle begin is lastig. Dat is met mij laskunsten hetzelfde helaas.

GOLFMEISTER 18-08-2010 08:03

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Heb je wellicht teveel warmte in de plaat gebracht? Heb je het hele gat in 1 keer afgelast?
En tja, alle begin is lastig. Dat is met mij laskunsten hetzelfde helaas.

ik denk het wel, het is wel stukje bij beetje gelast maar de plaat is erg dun.
ben benieuwd hoe de klep er uit ziet als alle gaten dicht zijn :confused:
( de motorkap en het linker scherm moeten ook nog )

GOLFMEISTER 26-08-2010 19:57

heb weer een paar vrije uurtjes gevonden dus meteen weer de schuur in

Het lassen van de klep is klaar, hij is toch redelijk strak gebleven alleen een beetje timmeren en niet te veel plamuur en klaar is kees

nu nog een goed idee voor het slot ( wil het met een kabel maken de vanger in de klep en het slot op de auto iemand ideeen/fotos ? )

over de kleur ben ik het nog niet echt eens met mezelf misschien is dit wat vind met. groen wel een nette kleur weer eens wat anders als wit beige of oranje

ErikvanBilsen 26-08-2010 20:17

Moet je DennieMeister even een pm sturen.
Hij heeft nog de motor, draad en knopje voor de achterklep van binnenuit te openen.
Mss doet hij hem apart van de achterklep weg.

Erik.

GOLFMEISTER 27-08-2010 08:06

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Moet je DennieMeister even een pm sturen.
Hij heeft nog de motor, draad en knopje voor de achterklep van binnenuit te openen.
Mss doet hij hem apart van de achterklep weg.

Erik.

HallO Erik

Thanks maar ik wil hem met een kabel maken niet met een motor dacht er zelf aan een slot van ee cabrio te verbouwen die zijn klein en passen er als het goed is ook andersom op.

bprijs 27-08-2010 12:05

Leuk project dit ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Heel veel succes :)

toth75 27-08-2010 12:10

goed bezig met de Golf, wordt zeker een topper. Eventueel kan je de wissermotor als bediening/opener gebruiken.

Thijs. 27-08-2010 20:10

Quote:
Originally Posted by toth75
goed bezig met de Golf, wordt zeker een topper. Eventueel kan je de wissermotor als bediening/opener gebruiken.

Hij geeft toch al aan dat hij juist geen motor wil gebruiken ;)

GOLFMEISTER 28-08-2010 18:07

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Hij geeft toch al aan dat hij juist geen motor wil gebruiken ;)

Dat klopt ik wil een kabel gebruiken, en het slot er andersom op zetten zodat de kabel niet door de klep hoeft.

willemsgti 28-08-2010 19:46

kijk eens bij fiat bij het eerste type Cinquecento
die werkt anders om
misschien kan je dit pas maken

GOLFMEISTER 28-08-2010 19:59

Quote:
Originally Posted by willemsgti
kijk eens bij fiat bij het eerste type Cinquecento
die werkt anders om
misschien kan je dit pas maken

Thanks voor de tip

GOLFMEISTER 31-08-2010 20:21

vanavond weer wat tijd gevonden en de golf omhoog gezet als een echte beun de haas :D de draagarmen en veerpoten er onder vandaan geschroeft donderdag is de achterkant aan de beurt

eerst met balken geprobeerd, maar zo staat hij als een huis heb er eens goed mee geschud en het bleef allemaal netjes stevig staan :screwy:
( en ja in de houten blokjes zitten sleuven)

Thijs. 31-08-2010 20:57

Autotje staat hetzelfde als de mijne nu haha

GOLFMEISTER 06-09-2010 19:17

Toch maar eens gaan zoeken voor nieuwe wielen

Dit zijn ze geworden oude ATSen 15x7 et26

nog nergens gezien dus een stuk gaver als de audi wielen

ErikvanBilsen 06-09-2010 20:12

Leuke velgen zo,
En ook nog us fijne maten.

Erik.

GOLFMEISTER 07-09-2010 11:52

BTW heeft iemand enig idee welk type velg van ats dit is ik kan ze helemaal nergens vinden :confused:

Mice 07-09-2010 12:41

Ze hebben wel wat weg van opel A omega CD wielen

Maar dan 4x100, dus misschien is het een orgineel opel wiel?

GOLFMEISTER 07-09-2010 17:49

Thanks zou zo maar kunnen zijn ik ga eens wat zoeken op het web zou zo maar een originele optie kunnen zijn van opel

GOLFMEISTER 10-09-2010 19:08

weer eens wat vrije tijd gevonden en meteen de achteras onder de 1er uitgeschroeft
hieronder het resultaat

rechts geen roest links een beetje maar daar is de dorpel ook het slechts

vandaag ook mijn pakket van (santa)claus von essen binnen gekregen met o.a. nieuwe draagarmen en kogels, poly bussen voor voor en achter, rvs schakelweg verkorter en riv. setje voor het schakelmechaniek
:thumbup:

kreeg vandaag een mail uit duitsland dat de wielen ook onderweg zijn naar hier :thumbup: ben benieuwd

volgende week even op vakantie en dan weer snel verder met bouwen en verzamelen

Richard 10-09-2010 19:16

zijn opel ats'en.. en er zijn er wel die ze hier op een golf 1 hadden...chris had ze ook

GOLFMEISTER 10-09-2010 19:46

Quote:
Originally Posted by Richard
zijn opel ats'en.. en er zijn er wel die ze hier op een golf 1 hadden...chris had ze ook

ok had ze nog nooit gezien staan daar ook ergens fotos van op ben benieuwd hoe dat staat onder de 1er ( bij mij duurt het nog wel even voor ik ze kan passen )

GOLFMEISTER 20-09-2010 17:37

vandaag een begin gemaakt met het demonteren van de 1.8
het spuitstuk weggebracht om er een nieuwe alu van te laten maken voor de r1 carbs

ook de banden van de velgen gedraaid ziet er wel breed uit voor de 165ers dat gaat er zeker gaaf uitzien. nu op zoek naar een paar mooie naafkapjes

(caddy van mn schoonbroer op de achtergrond)

helaas niets meer gedaan aan de carosserie, met een beetje geluk hebben we daar volgende week wat tijd voor om daar mee verder te gaan.

huinkroese 21-09-2010 08:55

Hey Golfmeister, net even de Audi velgen schoon gemaakt en ben er erg blij mee!
Toen maar even je draadje opgezocht omdat ik benieuwd was naar de velgen die nu onder je Golf komen en dat ziet er goed uit, hou deze in de gaten.
Succes en thanks voor de velgen!

GOLFMEISTER 21-09-2010 10:30

Quote:
Originally Posted by huinkroese
Hey Golfmeister, net even de Audi velgen schoon gemaakt en ben er erg blij mee!
Toen maar even je draadje opgezocht omdat ik benieuwd was naar de velgen die nu onder je Golf komen en dat ziet er goed uit, hou deze in de gaten.
Succes en thanks voor de velgen!

jij ook bedankt veel plezier er van ben benieuwd hoe ze staan onder de lupo
ben er zeker van dat het er gaaf uit gaat zien.

Richard 21-09-2010 10:44

vwgolf1 21-09-2010 11:27

heb die wielen ook wel gehad in het verleden

maar hoe ze heten geen idee

zijn laten op deze golf gekomen, http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=70650
die rijd met een andere eigenaar nogsteeds zo in de ronte

GOLFMEISTER 21-09-2010 20:42

thanks allebij

ziet er goed uit!!

monark 21-09-2010 21:16

leuk project en mooie oldskool velgen gaat zeker goedkomen :thumbup:

gr pieter.

GOLFMEISTER 18-11-2010 22:22

We gaan maar weer een verder met ons verhaal

na wat proberen met een afsluitring de velgen toch maar even naar de bandenboer gebracht en die heeft ze er op gekregen met een luchttank :thumbup:

ben erg teverden met het resultaat

de achter as maar meteen in de verf gezet hij zag er niet slecht uit maar dit is toch net even wat mooier
meteen ook wat kleine onderdelen naar de straler gebracht deze zijn volgende week klaar, kunnen ze dan meteen door voor een laagje zwarte coating

toch de hele dorpel er maar uit gehaald er moest aan de achterkant een stuk in maar het word mooier als hij helemaal vervangen wordt en nu hoef ik de gaatjes voor de sierstrip niet dicht te maken ;)

meteen ook de gaten die over waren in de schermen en motorkap ( gat van het sproeikopje) dicht gemaakt, nu kunnen ze mee naar huis om geschuurd te worden en daarna een mooie laag primer er op.

de kit rond de veerpoten is er ook al bijna af zodra dat gebeurt is kan ook daar geschuurd worden.

volgende week gaan we verder met de schermrand achter en als deze klaar is kan de nieuwe dorpel er weer op :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 04:13.