Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Another Mk1 G60..... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93975)

Pro FM 12-03-2012 21:54

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Jeps! :D heel fier op m'n "16 sloffen!

Zijn die hier ergens tekoop of eigen import?

Jelle-Mk1G60 13-03-2012 00:09

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Zijn die hier ergens tekoop of eigen import?

Zijn heir wel tekoop via black sheep en via kristof van vag nation. Maar ik heb ze zelf laten overkomen van bij fiftheen 52 zelf.

Pro FM 14-03-2012 01:00

Ja daar zat ik ook aan te denken, ik heb een business address in Florida..:)

Jelle-Mk1G60 15-03-2012 22:21

En het probleem met de versnellingsbalk is ook verholpen! Met grote dank aan de mecanicien op het werk! :thumbup:

Hopelijk houd de versnellingsbak het, maar dat zou wel moeten normaal.

Omdat ik toch een deel van de flank moest herspuiten door schade maar gelijk ook het achterpaneel opnieuw strak maken en spuiten. hij is hier ooit slecht hersteld en er stonden blazen op de verf. Zo ziet het eruit nadat ik er met de staalborstel opgezeten had.

brabomk1g60 16-03-2012 05:27

ai, das een lelijk hoekje, nieuw hoekje erin lassen?

Jelle-Mk1G60 16-03-2012 07:39

Ja, ga deze week nog naar 2 mk1's kijken om daar eventueel dit hoekje uit te slijpen.

brabomk1g60 16-03-2012 17:53

Quote:
Ja, ga deze week nog naar 2 mk1's kijken om daar eventueel dit hoekje uit te slijpen.

Nergens geen origineel plaatwerk nog te vinden?

Jelle-Mk1G60 16-03-2012 18:12

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Nergens geen origineel plaatwerk nog te vinden?

nog niet rondgezocht, maar deze mk1 zijn van vrienden dus kan ik voor een appel en een ei origineel plaatwerk hebben als ze niet krokant zijn.

Jelle-Mk1G60 19-03-2012 22:56

Plaatwerk heb ik al, nu het er nog terug netjes in zetten :thumbup:
Die kaboutertjes van tegenwoordig zijn zo lui geworden! :D

Vandaag maar eens de versnellingsbak van mijn oude blok gehaald :screwy:
een meerdelige koppeling :eek:

goed ingelopen op de versnellingsbak

En ik denk dat ik best maar eens op zoke ga naar een nieuw vliegwiel, weer een excuus om deze keer een afgedraaid/gebalanceerd exemplaar te zoeken :D
Wie tips heeft?!

brabomk1g60 20-03-2012 06:35

Belangrijke tip!....

Ze zijn kant en klaar te koop :D

Jelle-Mk1G60 20-03-2012 07:44

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Belangrijke tip!....

Ze zijn kant en klaar te koop :D

Ja, en ze kosten wel wat ook :p die alluminium dingen zien er wel leuk uit. :)

sixpack 20-03-2012 09:13

Quote:
Jeps! :D heel fier op m'n "16 sloffen!

Staat um goed! :thumbup:

brabomk1g60 20-03-2012 18:05

Quote:
Ja, en ze kosten wel wat ook :p die alluminium dingen zien er wel leuk uit. :)

leuk spul kost altijd geld ;)

sciroccoGTII 20-03-2012 21:11

Aluminium vliegwiel zou ik niet doen, slijten enorm en zijn veel te flexibel. Beter gewoon een orgineel af (laten) draaien en balanceren ben je klaar en voor een fractie van de prijs. Je ziet het toch nooit weer terug. En prestaties zijn er niet minder om zoniet beter. Dan beter investeren in een kwalitatiefe drukgroep.

Jelle-Mk1G60 20-03-2012 21:49

Quote:
Originally Posted by sixpack
Staat um goed! :thumbup:

bedankt! heb ze al een tijdje, die velgen bij jou, ooit komen ze er nog van hoor! :thumbup:

Jelle-Mk1G60 20-03-2012 21:50

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Aluminium vliegwiel zou ik niet doen, slijten enorm en zijn veel te flexibel. Beter gewoon een orgineel af (laten) draaien en balanceren ben je klaar en voor een fractie van de prijs. Je ziet het toch nooit weer terug. En prestaties zijn er niet minder om zoniet beter. Dan beter investeren in een kwalitatiefe drukgroep.

Drukgroep heb ik al liggen samen met een nieuwe versterkte koppeling van sachs, enkel nog een goed gebruikt vliegwiel vinden en iemand die het kan afdraaien, balanceren.

Vandaag ook nog even het rotte hoekje gerepareerd.
nieuwe plaat erin

goed puntlassen

En mooi vlak slijpen

SDBNL 21-03-2012 08:21

Ziet er goed uit allemaal, ga deze zeker volgen.. :thumbup: :thumbup:

Jelle-Mk1G60 21-03-2012 09:44

Quote:
Originally Posted by SDBNL
Ziet er goed uit allemaal, ga deze zeker volgen.. :thumbup: :thumbup:

Dankje, hoe meer mensenmeedenken hoe makkelijker voor mij om onderdelen en tips te vinden :thumbup:

desnelders 22-03-2012 08:27

mooi project :thumbup:

Jelle-Mk1G60 22-03-2012 09:27

Quote:
Originally Posted by desnelders
mooi project :thumbup:

Thanks! :thumbup:
Die van jou ook hoor! Hoop hem op eenmeetibg eens te zien!
Of onderweg van/naar een meeting eens tegen te komen, lijkt me nog leuker :D

Jelle-Mk1G60 23-03-2012 00:05

Even tussendoor de zomerwielen onder de daily gooien!
Nog eens grote dank aan richard, bertil, rob en jacco! :thumbup:
Zomer modus: Mercedes "16 8 loch

Enkel nog vooraan wat zakken.

Richard 23-03-2012 08:23

Erg mooi allemaal

Jelle-Mk1G60 17-04-2012 11:51

Met de mk1 schiet het even niet op! :( ben net 2 weken gaan skieën. Mis nog wat onderdelen om het blok terug in te bouwen. Daardoor denk ik niet dat worthersee nog haalbaar word. Ik wil wel ook zeker zijn voor we 10u gaan rijden.

Jelle-Mk1G60 17-05-2012 21:12

Net terug van Worthersee, een super tijd gehad daar! Ik heb hier nog wel wat fotos van misha z'n mk2 en inge der luup. van wie is de rode mk2 met omgebouwd g60 blok?

Dan vandaag terug begonnen met het hele blok in elkazar te zetten. wil ik de versnellingsbak op het blok zetten en nu zie ik dar de versterkte koppeling die ik heb helemaal geen goeie is! kan iemand eens kijken voor mij wat het mis is want als ik de nr zoek op google kom ik wel bij een g60 koppelingskit uit...

Marcski 18-05-2012 10:24

228mm is wel de goeie voor een g60 met 02a bak, hoor. wat past er niet?

Richard 18-05-2012 10:25

die rode dat is de f16 van chris

vwmk2driver 18-05-2012 11:45

Hallo,

Ik lees je verhaal over de versnellingsbak, en ben bang dat het straks niet goed afgaat lopen, en dat is natuurlijk zonde.

Je kunt de lagers namelijk niet zomaar verwisselen voor nieuwe, en dan de bak weer dicht bouwen, je moet de lagers namelijk afstellen, en de lagers van 15 jaar terug hebben een iets andere tollerantie als dat je ze nu nieuw koopt.
Dat de bak helften niet op elkaar passen, is inpricipe normaal. je moet het namelijk met een beetje voorspanning in elkaar zetten, uiteraard niet te strak maar zeker ook niet te los, anders zitten straks je assen allemaal los in je bak, wat je op den duur tandwielen gaat kosten, of de lagers lopen na een aantal km's al stuk.

het zou kunnen zijn dat je het nu wel goed gemonteerd heb, omdat er iemand is die ook verstand van versnellingsbak revisie's heeft, dan hoor je mij niet klagen ! maar denk meld het nog even bij je !

700,- aan onderdelen en dan een bak die na een jaar stuk is, wil je denk ik ook niet.

Jelle-Mk1G60 18-05-2012 13:50

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
Hallo,

Ik lees je verhaal over de versnellingsbak, en ben bang dat het straks niet goed afgaat lopen, en dat is natuurlijk zonde.

Je kunt de lagers namelijk niet zomaar verwisselen voor nieuwe, en dan de bak weer dicht bouwen, je moet de lagers namelijk afstellen, en de lagers van 15 jaar terug hebben een iets andere tollerantie als dat je ze nu nieuw koopt.
Dat de bak helften niet op elkaar passen, is inpricipe normaal. je moet het namelijk met een beetje voorspanning in elkaar zetten, uiteraard niet te strak maar zeker ook niet te los, anders zitten straks je assen allemaal los in je bak, wat je op den duur tandwielen gaat kosten, of de lagers lopen na een aantal km's al stuk.

het zou kunnen zijn dat je het nu wel goed gemonteerd heb, omdat er iemand is die ook verstand van versnellingsbak revisie's heeft, dan hoor je mij niet klagen ! maar denk meld het nog even bij je !

700,- aan onderdelen en dan een bak die na een jaar stuk is, wil je denk ik ook niet.

bedankt voor de zorgen, en inderdaad het zou zonde zijn om dan de versnellingsbak stuk te draaien. Inmiddels is dat probleem opgelost en de versnellingsbak zit netjes in elkaar en schakelt.

Jelle-Mk1G60 18-05-2012 13:51

Quote:
Originally Posted by Richard
die rode dat is de f16 van chris

heel netjes, is daar een build topic over? EDIT: (gevonden!) vind vooral de stoelen erg mooi, mss wel een ideetje voor de mk1 na verloop van tijd. Want met deze stoeltjes schuif je alle kanten op :)

Jelle-Mk1G60 18-05-2012 13:53

Quote:
Originally Posted by Marcski
228mm is wel de goeie voor een g60 met 02a bak, hoor. wat past er niet?

heb het probleem gevonden :redface: Laat ik het steken op het feit dat het gisteren een lange dag is geweest. Ik reed voordien met een 16v bak dus daarmee dat ik nog met een 16v vliegwiel zat en koppeling. De koppeling klopt dus wel (gelukkig anders was het een dure miskoop geweest!) en vandaag heeft een goeie vriend/hulp mij een afgedraaid en uitgebalanceerd vliegwiel van een g60 binnen gebracht, ik kan dus weer verder! Jullie zien wel fotos verschijnen. :thumbup:

Jelle-Mk1G60 30-08-2012 17:35

Het is hier een hele tijd stil geweest, vakantie gehad en centen gespaard maar ondertussen toch ook niet stil gezeten.
Op mivw nog een leuk setje velgen meegenomen (bedankt Roy)

Deze moeten wel nog aangepast worden voor onder de mk1
Ook Porsche remklauwen binnen, deze liggen nu open voor te poederlakken en revisie

Roykee 03-09-2012 21:59

Veel succes ermee Jelle!

Jelle-Mk1G60 04-11-2012 14:59

Even het stof wegblazen.

De reden hiervoor is dat alles een beetje begon tegen te slaan, de versnellingsbak schakelde niet zoals het hoorde en dus terug open moeten doen. Dan had ik een setje motorsteunen besteld bij van hulsen turbo tuning maar deze bleken niet lekker te passen, het blok lag er een beetje geforceerd in. Dus een van de steunen weer veranderd. Hiervan baalde ik wel enorm aangezien het toch allemaal redelijk geld kost en als het dan niet past is het wat weggegooid geld.

Ook ondertussen nog 2 dikke setjes velgen gescoord voor onder de mk1

Een setje verdichte bbs rs 003

En een setje porsche eta beta in 17 inch.
Deze moeten wel nog aangepast worden voor onder de mk1

Nog een reden waardoor er even niets meer gebeurde is mijn nieuwste aanwinst. De mk3 is verkocht en word nu vervangen door een mk4 1,9TDI
238pk & 490nm :D

om nu terug te komen bij de mk1
momenteel moeten enkel nog wat "kleinere" dingen gedaan worden.
achterbumper terug monteren

Motorisch draaid hij nu als een zonnetje, of toch bijna.
Deze week nog even de alternator laten reviseren want deze rammelt een beetje.

De schakeltoren zit op zijn plek en schakelt perfect elke versnelling lekker kort.

Nu nog de bedrading netjes wegleggen en het metertje van de oliedruk aansluiten.

Dan zijn we weer een stapje dichter voor volgend seizoen.

Shon 04-11-2012 15:59

Zalige diesel-Pk's voor nen daily ;)
Dat ziet er allemaal goed uit hier!

Jelle-Mk1G60 04-11-2012 17:22

Quote:
Originally Posted by Shon
Zalige diesel-Pk's voor nen daily ;)
Dat ziet er allemaal goed uit hier!

bedankt, het rijd inderdaad wel lekker, Nu heb ik 2 incognito pk monsters :)

dragracer 04-11-2012 19:01

Hey Kerel...mooie vooruitgangen daar ondakns de kleine tegenslagen... :thumbup:

Jelle-Mk1G60 04-11-2012 19:09

Komt wel goed, hoop volgebd seizoenwel zonder tegenslagen alle meetings te kunnen doen. En op de meetings terug wat meer mensen leren kennen. Altijd leuk om te weren wie de lezers, projectbouwers in het echt zijn!

ronnieabf 04-11-2012 19:40

zo te zien op de foto gebruik je een golf2 g60 intercooler hoe heb je die bevestigd kan het op de foto helaas niet zien!! super motortje verder!

Jelle-Mk1G60 04-11-2012 20:38

Quote:
Originally Posted by ronnieabf
zo te zien op de foto gebruik je een golf2 g60 intercooler hoe heb je die bevestigd kan het op de foto helaas niet zien!! super motortje verder!

De intercooler is er eentje van een mercedes sprinter.
Daarvan moet je de aansluitingen herlassen en de eerste 2 rijen "afhalen" om deze netjes te bevestigen.

Jelle-Mk1G60 30-12-2012 20:02

Deze week weer de eerste meters gemaakt!
Bumper is gemonteerd, voorkant is afgemonteerd. Ik maak morgen even foto's.

Echt wel weer een tegenslag, eerste testrit zat er al op na 8km. De koppelingskabel afgebroken. Dit was nochtans een splinter nieuwe. Morgen even kijken of ik het tijdelijk kan oplossen.

CAE schiften schakelt echt heerlijk! Wel even wennen zo kort schakelen.

Enkel nog de stabilisator stang onderaan terug monteren en mijn einddemper die schuin omhoog gaat.

Ik ben ook bezig met Rob voor een set performance air ride te bestellen voor de mk1.

All times are GMT +1. The time now is 17:26.